Gå til innhold
Hundesonen.no

har dere med hunden over alt?

janne&kenny

Recommended Posts

jeg bare tenker på en ting... jeg har jo alltid den hunden på slep!!

når jeg henter posten tar jeg han med meg, når jeg skal på do, blir han med inn!

er jeg den eneste som er helt rar her? :unsure:

når jeg dusjer sover han på gulvet!

noen ganger må jeg gå fra han med vilje så han ikke får det for seg at han alltid skal være med meg! :wub:

jeg må skjerpe meg, men liker så godt å ha han i nærheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samma her men har begynnt å la være å ta han med når jeg skal dusje og gå på do! så nå kan jeg ha døra oppe på gløtt å kan kan komme inn hvis han føler for det men som regel når han hører dusjen så stikker han! :wub: han er også med over alt når jeg skal ut men klarer seg fint alene også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Ero er ikke med meg overalt. Vi er fire stykker i familien + hunden så det er nesten bestandig noen andre i stua. Er det kun jeg og Ero som er hjemme(om morgenen) så er han med meg på do og ellers hvor jeg går. Når jeg henter posten er han nesten bestandig med. Og ellers når jeg skal gjøre noe ute er han med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sean er sluttet å følge etter meg inne i huset. men er vi på besøk skal han være med overalt.. men har han med når jeg henter posten, er på besøk (vennene mine og familien liker at jeg har han med) så har jeg han med når jeg går nattevakt :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor går dere nattevakt? jeg skal kanskje begynne med nattevakt, 2 ting hindrer meg: vanvittig dårlig opplæring, så jeg er så usikker at jeg vet ikke om jeg tørr.. og hunden!

djervekvinnen: det er sikkert ikke så domt det!

jeg tror jeg også må begynne å holde litt avstand... men jeg liker så godt å ha han i nærheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går i hjemmetjenesten. han er på kontoret når jeg går rundene. noen har jeg han med inn til, fordi de liker han.

men han er ganske grei å ha med. bruker å gå innom jobben når jeg har fri, sånn at de som bor der kan kose med han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bare så lettet når jeg så det var flere hunder som blir med inn på do :):wub: Men nå er det slutt på akkurat det her da, gjestene vi av og til har vr ikke helt begeistret for det nemlig ;)

For å svare; Nei, hunden er absolutt ikke med meg overalt. Skal jeg hente posten blir det nesten bare å irritere han om jeg skal ta han med, han rekker jo nesten ikke pisse, eller lukte på noe. Han har ikke fri tilgang i huset, og er ute mesteparten av dagene nå på sommeren, så det å ha han med seg rundt i huset er utelukket.

Det han derimot ofte er med på er uteaktiviteter, som plenklipp, ugressluking, kirkegårdturer, oppheng av klær, ballspill, soling på plenen, dusjing av planter osv.

Er også altfor lite flink til å ta han med oss når vi drar noe sted som butikken osv, men egentlig er det greit, for jeg rur nok han hsr det bedre hjemme utendørs, enn inne i bilen mens vi er på besøk der han ikke får være med inn, på butikken og alt det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teebee er alltid med ut av huset eller inn i huset. Altså er vi ute i hagen eller noe re hun alltid med ut, men skal vi inn vil hun være med inn (selv om vi har spikret gjerde til den store gullmedaljen så hun skulle kunne være ute alene...). Hun er også stort sett med når vi skal på besøk, tror ikke jeg kjenner noen som ikke vil ha Teebee på besøk - de er vel nesten mer glad for å se henne enn oss noen ganger...

Men inne i huset er hun heldigvis ikke i helene på oss hele tiden. Det tror jeg kanskje jeg kunne blitt litt gal av? Hun dilter noen ganger når det nærmer seg mattid. Men hun kommer som en rakett hvis noen sitter i "kose-posisjon" - altså setter seg i den sofaen hun får ligge i :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hun er ikke med overalt.. Altså, skal jeg feks hente noe i låven så blir hun jo med ut, da bare åpner jeg døra, men hun er ikke med inn på do :wub: Hvorfor skal hun være med på det, liksom. Badet er hun heller ikke med på, for det er i andreetasje, og der er hun ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for denne tråden :) Trodde ikke at det var flere som var slik som meg. Ja, hundene er med meg alltid. Følger de ikke etter meg, så går jeg å leter etter de. Føler meg ganske naken hvis jeg ikke hører de kommer bak meg :wub: Åja, de er med på do hvis de vil, ligger i sengen, med på jobb, er med når jeg rir osv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei Chica er ikke med meg inn på do og på badet :wub:

Hun diltet mye mer etter meg da hun var valp, men jeg har lært henne at det er noe hun ikke behøver..

Men litt dilting blir det jo, men det er bare koselig..

Tror jeg hadde blitt litt "gal" om hun skulle følge meg overalt! Hun er en selvstendig hund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå ligger det en tollerdame på gulvet med snuta på tåa mi. For to minutter siden lå hun ved siden av meg da jeg hadde hue oppi peisen og smugrøkte :wub: . For ti minutter siden satt jeg i sofaen og så på TV med hundehodet i fanget.

Hun er ikke med på do lenger, men hun kan hvis hun vil. Hun er heller ikke med opp når jeg sier godnatt til minstebarnet, men hun er med opp og vekker om morgenen. Dørene står oppe, så hun kan gå hvor hun vil.

Når det kommer noen, må hun vente i stua mens jeg lukker opp.

Hun får sine turer og trening ute, men hun er ikke med til byen, eller på alle besøk. Skal vi på besøk til venner i nabolaget, er hun stort sett med (begynner å bli skikkelig flink til å ligge ved beina mine), men skal vi til søstra mi ute i Bærum, må hun bli hjemme for de har fått seg katt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rambo er mer eller mindre med meg og overalt. Han får ikke lov til å bli med inn på badet, så han venter rett utenfor, er jeg på rommet blir han med, er jeg i stuen så er han der. Bortsett fra hvis han kjeder seg masse, så går han og legger seg i sengen min, siden han får lov til å være der, så foretrekker han den framfor kuren sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kan henge meg på anbefalingen om Collie, men vær nøye på valg av oppdretter og linjer. Det er ikke å stikke under en stol at det finnes mentale brister innad i rasen. En god collie derimot er en enormt kjekk hund å ha! Så gå seriøst inn og møt hunder i flere settinger og se hvordan de tar ting, eventuelt om de har en MH så er jo den fin å få sett om de har filmet den f.eks. 
    • Tiden flyr og lille bebbisen blir snart året. 😱 Hun er fremdeles kanskje 6mnd i sitt eget hode da. 😂 Dagens agenda så slik ut 😴 etter å ha trent litt på fokus med bestekompis whippeten Leo som distraksjon, og så gått ett spor i nytt terreng etter en god times pause i bilen. 😁    Tidligere i mars når vi passet på ett lite småbruk. Fant en fin foss!   et par fra den lille uka vi hadde snø her sørvest. 😂
    • Life's a beach, og når det er kaldt og surt og blåser, så har vi den for oss selv, så det var ikke så ille, men det var ikke så vel heller, for Ede har ikke store radiusen (0-2m) eller masse interesse for å utforske omgivelsene selvstendig, så aktivitet begrenser seg mest til mutterns fremdriftstempo og kastearm. Det som er dårlig med det er det samme som er bra med det. Borrelås klengete er dog veldig å foretrekke over selvstendig på vift i sin egen verden. Bonus for egen helse å måtte løpe litt og være mer aktiv for å gi Ede mer av aktiviteten han trenger.  Virkelig ikke så mye å melde fra en stadig mer rutinepreget hverdag sammen. This is it nå, liksom.  Ede har begynt gå på turbusser helt selvstendig, flink opp trappen og går rett til plassen sin på midten. Trenger finne en smart måte å trene på å rygge i vinkel, for å komme inn mellom seter. Mestrer vi ikke det, så må vi stå over en buss om det er barnevogner og bagasje på den plassen der.  Å gå ned trappene på tur ut av bussen ligger lenger frem i tid. Han har gått ned bare sju trappetrinn i sitt liv så langt, og de var av normal bratthet. De tre veldig bratte trinnene på turbussen vil han fortsatt bæres ned. Nærmer seg antakelig 150 kg valpevekt nå, slik det føles i armene mine. Trenger derfor begynne lære gå de tre bratte trappetrinnene ned på egenhånd også, ellers vil han finne veien ned der på den harde måten, fordi jeg er evig optimist og vil at some point overvurdere min egen evne til å bære ham ned der. Seriøst, han begynner bli tung å bære i armene. Fordi jeg er idiot har vi KUN løftet med hodet til høyre side, hele livet, og dermed mesteparten av vekten hans på den svakeste armen min. Å snu for å bære motsatt vei er et alvorlig avvik i prosedyre som må rapporteres og meldes og klages på og ankes i flere runder før vi etter en lang godkjenningsprosess kan vurdere prøve på den måten.  Å bli bært på såkalt påssarygg (trønder, sjø) har vi begynt få litt dreisen på. Ede synes det var skummelt i starten, men har begynt like å leke ryggsekk nå. Aberet er at jeg har utnyttet jukkeangrep bakfra for å shape det inn. Usikker på om han tør gjøre det der foran et publikum på bussen. Han er jo i den alderen. Å vise affeksjon for foreldre er veldig pinlig. Mulig han heller vil reise med buss til evig tid enn å ta den flausen der for å komme seg ned trappen.  Vi får se. Det finnes antakelig en viss mengde NomNoms som i bunnen av den trappen der vil vekke den nødvendige motivasjonen til å klare komme seg ned de trappetrinnene selvstendig i en fei. 
    • Dette handler mer om uenighet. Jeg håper du sier nei til dette. Om du hadde visst at hunden skulle brukes til å produsere blandingskull hadde du ikke skrevet under. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...