Gå til innhold
Hundesonen.no

hvordan midtstille


Wanderlust

Recommended Posts

Skrevet

ja hvordanskal jeg midtstille siden?

Jeg klarer vel å midtstille, men om jeg ser på siden min på nettet, og minsker internettvinduet så går meny og hovedvinduet vekk fra resten, alt blir litt sjevt :) så noen som kan ha en ide om hva som er feil?

Om dere ser på siden min nå så har jeg ikke midtstilt den..

Skrevet

Jeg er ikke veldig flink på dette altså.. ;)

Men hvis du går inn på table propeties(høyreklikk på layouten). Så velger du centeralignment...

Så er det bare å flytte resten med den... :)

Vet ikke om dette går da på webben da, funker ihvertfall i frontpage... :rolleyes:

Skrevet

men om jeg flytter resten etter, så flytter ting seg så rart om man minsker internettvinduet. tekst og liknende havner vist utenfor, eller skjevt på :)

Skrevet

Da har du sikkert gjort sånn at framen flytter seg uavhengi av linjene(om du skjønner)...

Går jo ann å lage en tabell- så legger du framen og menyen i tabbelen... :)

Men jeg er ikke flink på sånn ;)

Skrevet

<div align="center">

<!--#Din side her-->

</div>

å du tror jeg skjønner hvor detta skal settes inn? kan ikke så mye html jeg vettu ;)

Edit, tror jeg fik det til MEN layern jeg har menyen i vil ikke flytte seg med, og da blir den helt teit når jeg legger det ut på nettet ;)

Skrevet

å du tror jeg skjønner hvor detta skal settes inn? kan ikke så mye html jeg vettu ;)

Edit, tror jeg fik det til MEN layern jeg har menyen i vil ikke flytte seg med, og da blir den helt teit når jeg legger det ut på nettet ;)

Skal se om jeg får til å forklare deg... Åpne index.html, så klikker du på "del" nederst i vinduet. Da får du opp kodene og da ser du også det du holder på med. Så setter du markøren utenfor tabellen. Altså den utvendige tabellen, utenfor der du har menyen din. Da ser du hvor markøren står i kodene, og der kan du lime inn det Olav har sendt deg. Da bør det se slik ut (kodene er tatt fra min side, så det er bare ett eksempel på hvordan det skal se ut. :

<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border:1px solid #B5BA94; border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="751" id="AutoNumber2" height="446" bgcolor="#000000">

<tr>

<td width="100%" align="center">

Håper dette funker... mulig jeg er på bærtur, men jeg har nå prøvd på min og det gikk finfint det. Lykke til!

Skrevet

Skal se om jeg får til å forklare deg... Åpne index.html, så klikker du på "del" nederst i vinduet. Da får du opp kodene og da ser du også det du holder på med. Så setter du markøren utenfor tabellen. Altså den utvendige tabellen, utenfor der du har menyen din. Da ser du hvor markøren står i kodene, og der kan du lime inn det Olav har sendt deg. Da bør det se slik ut (kodene er tatt fra min side, så det er bare ett eksempel på hvordan det skal se ut. :

<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border:1px solid #B5BA94; border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="751" id="AutoNumber2" height="446" bgcolor="#000000">

<tr>

<td width="100%" align="center">

Håper dette funker... mulig jeg er på bærtur, men jeg har nå prøvd på min og det gikk finfint det. Lykke til!

trallalallala *føler seg dum* helt sikkert at dette er riktig, men jeg skjønner ikke stort *oppgitt over seg selv*

Nei vurderer sterkt å ta et data kurs ;) hihi

EDIT: testa litt nå og hele menyen min forsvant ;)

Skrevet

Jeg setter selv layer inn så legger jeg selve layouten inni layeren og det samme med menyen osv... Skal funke da hverfall her :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...