Gå til innhold
Hundesonen.no

Godbitbag

Recommended Posts

Skrevet

I dag har jeg vært innom alle dyrebutikker i hele Trondheim på leting etter en ny godbitbag etter at Mira spise opp sin forrige, men finner bare sånne knøttesmå som det knapt nok er plass til 5 godbiter i! :) Og det blir litt stusselig syns jeg.

Har søkt litt på nettet no, men det står jo ikke størrelse på noen av de jeg har funnet! Er det noen som har en godbitbag å anbefale, eller eventuelt ved noe om størrelsene på disse:

* Zolos

* Zoosupply

* Canis

* Petandplay

Skrevet

Jeg kjøpte meg godbitbag på Hund Som Hobby på Solsiden i går. Romslig, marineblå nylonbag med beltefeste til 79kr. God plass til godbiter og ikke minst til hånda mi :)

Skrevet

Har de fått inn den litt mindre typen igjen? Var der for noen uker siden og da hadde de bare slike som var på størrelse som en bæsjepose. Totalt upraktiske synes jeg...

Men skal innom der etterpå likevel siden vi er tomme for mat til vesla, så får sjekke litt da :)

Skrevet

Her har nylonbaggene måttet vike plassen for plastpose i lomma. Frolicen har jeg rett i lomma! (Har en grusom turbukse med mange, svære lommer!)

Skrevet

Jeg synes også det er greiest med plastpose i lomma til pølsebiter og slikt. Så slipper man å tenke på vasking. Sånne dispensere i hard plast er iallfall helt ubrukelige, når jeg endelig har fått ut en godbit så har pipsemann rukket å gjøre fem rampestreker etter det som skulle belønnes.... :)

Skrevet

Har som oftest godbitene løs i lomma (bruker nesten bare doko-godbiter). Ulempen er når det begynner å regne, da blir godbitene og lomma våte og klistrer seg sammen... Og her i Trondheim er det ikke alltid lett å forutse om det begynner å regne eller ikke. Har i alle fall sluttet å ha godbitene løs i lomma i regnjakka.

Forøvrig syns jeg godbitbag er nokså upraktisk. Om du trener med mål om å konkurrere kan det hende at hunden lærer seg - etter et par konkurranser - at det er bare når du har godbitbagen i beltet at den får belønning, så da kan den likeså godt drite i å jobbe ellers. For turbruk er det dog kanskje mer praktisk.

Skrevet

Forøvrig syns jeg godbitbag er nokså upraktisk. Om du trener med mål om å konkurrere kan det hende at hunden lærer seg - etter et par konkurranser - at det er bare når du har godbitbagen i beltet at den får belønning, så da kan den likeså godt drite i å jobbe ellers. For turbruk er det dog kanskje mer praktisk.

Gotbitbag er veldig praktisk, bare for å ha det sagt. Den er veldig fin å ha i lomma istede for plastpose. Min hund lærte seg fort at det kun lønte seg å jobbe når han hørte rasling av plastpose i lomma. Nå har jeg gått over til gobitbag i lomma og han jobber uansett, pluss at det er mye lettere å få ut gobiter fra gobitbag.

Skrevet

Gotbitbag er veldig praktisk, bare for å ha det sagt. Den er veldig fin å ha i lomma istede for plastpose. Min hund lærte seg fort at det kun lønte seg å jobbe når han hørte rasling av plastpose i lomma. Nå har jeg gått over til gobitbag i lomma og han jobber uansett, pluss at det er mye lettere å få ut gobiter fra gobitbag.

Ja, har du den i lomma er det jo en helt annen sak. Jeg tenkte på de som henger godbitbagen i beltet - de kan lett få hunder som kun jobber når godbitbagen henger synlig for hunden.

Skrevet

Jeg kjøpte meg godbitbag på Hund Som Hobby på Solsiden i går. Romslig, marineblå nylonbag med beltefeste til 79kr. God plass til godbiter og ikke minst til hånda mi ;)

Hmm, har de det? :) Var jo innom der, men mulig jeg som vanlig har vært blind. Hun var så opptatt hun som jobba der, så jeg orket ikke stå å vente til hun var ledig (Var siste stedet vi var innom og jeg var lei!)

Bruker ikke godbitbagen når vi trener "ordentlig", men syns den er veldig grei å ha på tur og til trening i gårsplassen og sånt.

Skrevet

Hmm, har de det? :) Var jo innom der, men mulig jeg som vanlig har vært blind. Hun var så opptatt hun som jobba der, så jeg orket ikke stå å vente til hun var ledig (Var siste stedet vi var innom og jeg var lei!)

De lå ved siden av kassen. Var innom i kveld for å kjøpe for og så de der - og kjøpte en. Var veldig fin størrelse på de.

Skrevet

Har som oftest godbitene løs i lomma (bruker nesten bare doko-godbiter). Ulempen er når det begynner å regne, da blir godbitene og lomma våte og klistrer seg sammen... Og her i Trondheim er det ikke alltid lett å forutse om det begynner å regne eller ikke. Har i alle fall sluttet å ha godbitene løs i lomma i regnjakka.

*klippet*

OT, men hva er "doko-godbiter"??

Skrevet

Pavlov's Pouch fra RuffWear er bra. "Smekklås" som holder åpningen igjen når man ikke trener, og vidåpen når man trener. Selges på Canis.

Jeg bruker selv en liten bag i nylon som jeg tidligere brukte å ha kalk i når jeg klatret. Holder seg åpen og kan lukkes med en snor. Så slipper man å vaske pølsestinkende jakke hver eneste dag. :wub:

Skrevet

jeg har pavlovs pouch fra canis og er kjempefornøyd med den, det eneste store minuset med den er prisen...Men, den er holdbar, enkel i bruk og sitter godt i beltet/bukselinningen. Har hatt den i 2 år nå, og den er fortsatt like fin, selv etter at hundene har hatt selvbetjening fra den de gangene den har ramlet på gulvet :wub:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
    • Hei! Jeg er ei jente på 23 år. Jeg og min samboer planlegger å flytte hjem igjen til bygda jeg opprinnelig kommer fra. Det er veldig landlig og utrolig fine fjell og skogsturer. Jeg er selv et friluftsmenneske og elsker alt av hengekøyeturer, teltturer, fisketurer og fjellturer. Samboeren min kommer til å være i jobb når vi flytter hjem og jeg skal starte lærerutdanningen min over nett. Vi har derfor snakket om å kanskje skaffe oss en valp til høsten. Vi har særlig sett på golden retriever som et alternativ for oss. Jeg kommer til å få hjemme og kunne ærlig trengt de rutinene som kommer med å ha valp. Samboeren min har ikke hatt egen hund før, men jeg er vokst opp med hund (Schiller støver, finsk støver, mops, malteser, sibirsk husky) jeg har selv vært med på å oppdra disse hundene (særlig huskyen da jeg var litt eldre når vi fikk henne) men sammen med familie. Jeg synes det er vanskelig å skulle vente på riktig timing. Jeg er selv i arbeid akuratt nå og sparer aktivt for å kunne ha råd til en hund i fremtiden. Vil jo såklart ikke gå til anskaffelse av en valp uten å ha nok oppsparte midler til forsikring og uforutsette avgifter. Vi har allerede en katt fra før som har astma som trenger oppfølging og behandling. Det er ikke slik at vi drar så mye på ferier, og om vi gjør det så har det vært hjem til bygda eller på Norgesferie, og da er pus med (han ble vandt til med reising fra ung alder), og det skulle hunden også fått være. Men er det riktig tidspunkt? Det er dette jeg sliter litt med å bestemme. Hvor lenge skal vi vente før vi evt anskaffer oss hund? Bare vet vi når det er tid for ett nytt familiemedlem? Jeg har egentlig allerede ventet tålmodig i 4 år, men det har aldri vært den rette tiden for ett så stort ansvar. 
    • Er det SÅ lett for dem å bytte ut en kjøper da? Som de forhåpentligvis har hatt et par møter med, snakket med og "godkjent"?   De kan faktisk heller ikke bare trekke kjøpet der og da, isåfall kan du anmelde dem for svindel. I motsetning til en del andre lovbrudd i "hundebransjen" mistenker jeg at det også vil bli tatt mer på alvor siden det er et økonomisk lovbrudd og ikke dyrevelferdsmessig.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...