Gå til innhold
Hundesonen.no

Fest for deg som er under 18!


icebluelagoon

Recommended Posts

Hva slags grenser har dere på fest og drikking?

Når må dere hjem, blir dere hentet, vet foreldrene dine at du drikker osv...

Hvilke regler følger du?

Er jo kjent at folk fra 13 og oppover drikker på fest, så det er litt interessant å vite hva som skjer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir atten i høst, har drukket fra jeg var sånn rundt 15. Da var jeg ganske hard på flaska, dum som jeg var, men nå har jeg lært av mine feil, heldigvis :icon_redface: Så drikker maks 2 ganger i måneden nå (har vel uansett ikke penger til noe annet). Mamma vet at jeg drikker, men hun liker det ikke veldig godt akkurat. Så hun liker best å hente meg, da blir jeg hentet sånn mellom 0100 og 0200 på natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo vært under 18 og selv drukket, men jeg har hatt god tillitt fra foreldrene mine og ville beholde den også. jeg fikk ikke noe innetid, og foreldrene mine satt ikke å ventet på meg. De spurte aldri om jeg hadde drukket. Jeg sa ifra hvor jeg skulle, men jeg snek til meg alkohol frem til jeg ble 18. Jeg kom aldri veldig full hjem. Og sjulte bakrusen så godt jeg kunne. Jeg kom sjelden hjem veldig sent. Kun 1 gang jeg kom hjem etter at pappa hadde stått opp. Jeg vil si at jeg alltid har hatt fornuften i behold, og vist grensene mine. Selv om det har gått villt for seg i svingene, har jeg alltid kommet på banen igjen på vei hjem. :icon_redface: Tror foreldrene mine stolte på meg, og derfor hadde jeg ganske fri tøyler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en smule flaut.. :icon_redface:

Jeg er snart 16 år, men er sjelden på noen fester og har aldri drukket skikkelig. Jeg har smakt alkohol, men aldri direkte drukket. Ikke p.g.a foreldrene mine eller noe, men bare det at jeg ikke føler for det. Vil mye heller være med venner å finne på andre ting. Bade (om sommeren), gå på kino, eller bare være hjemme med kattene å drømme om min egen hund mens jeg sitter på hundesonen :P

Jeg føler meg noen ganger skikkelig teit fordi jeg ikke har drukket, føler at det bare er jeg som er sånn, enda jeg har et par venner som heller ikke gidder å drikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært så veldig fest menneske. Tror det har noe med at jeg har hatt egen hund siden jeg var 11 år. Har liksom aldri fått slått meg laus :icon_redface: Men de gangene jegg drikker sier jeg bare "jeg skal ut å drikke i dag" (Merk: Jeg spør ikke.. ). Så har de bare sagt "javel"... Har aldri vært ei som drikke seg sikklig dritas, så foreldrene mine stole på at det går bra. Hvis jeg skal hjem når jeg drikker, blir jeg henta mellom 12.00-02.00. Hender at jeg ligge hos andre også.. Da blir det kanskje litt lengre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet ut da jeg var 16 år, og før det hadde jeg ikke drukket noe særlig, og var aldri/sjelden på fest. Men da jeg flyttet ut så slo jeg meg litt mer løs uten at mamma visste noen ting :icon_redface: . Når jeg var hjemme i helger og slikt så var jeg ganske mye sammen med mamma, og dro sjelden på fest når jeg først var hjemme. Innetider har vært litt forskjellig. Jeg hadde det ganske fritt, så når jeg dro ut spurte bare mamme hvor jeg skulle og ca når jeg kom hjem, og av å til sa hun: må du ikke bli så sen. Hun stolte veldig mye på at jeg ikke gjorde noe galt, og derfor gjorde jeg heller ikke noe galt. Jeg likte å ha det såpass fritt, og ville beholde det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en smule flaut.. :icon_redface:

Jeg er snart 16 år, men er sjelden på noen fester og har aldri drukket skikkelig. Jeg har smakt alkohol, men aldri direkte drukket. Ikke p.g.a foreldrene mine eller noe, men bare det at jeg ikke føler for det. Vil mye heller være med venner å finne på andre ting. Bade (om sommeren), gå på kino, eller bare være hjemme med kattene å drømme om min egen hund mens jeg sitter på hundesonen :P

Jeg føler meg noen ganger skikkelig teit fordi jeg ikke har drukket, føler at det bare er jeg som er sånn, enda jeg har et par venner som heller ikke gidder å drikke...

Syns ikke det er noe å være flau over i det heltatt jeg da :P det viser at du kan stå på ditt, og si nei :P Jeg har heller aldri hvert den som smakte noe særlig på alkohol. Nå er jeg 19 og drikker fortsatt ikke noe særlig. Smakte første gangen når jeg var 15, og foreldrene mine ville ikke likt om jeg drakk, og drakk heller ikke.

Nei ikke skjønner jeg meninga med å drikke seg drita heller. Bortkasta penger sier jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært på fest for å drikke, og jeg er stolt over det. Jeg orker det rett og slett ikke. Hva er vitsen å drikke seg sørpe full og ha det "gøy" når man ikke husker noe etterpå? Sier som Denise sa: "Vil mye heller være med venner å finne på andre ting. Bade (om sommeren), gå på kino, eller bare være hjemme..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det er noe å være flau over i det heltatt jeg da :icon_redface: det viser at du kan stå på ditt, og si nei :P Jeg har heller aldri hvert den som smakte noe særlig på alkohol. Nå er jeg 19 og drikker fortsatt ikke noe særlig. Smakte første gangen når jeg var 15, og foreldrene mine ville ikke likt om jeg drakk, og drakk heller ikke.

Nei ikke skjønner jeg meninga med å drikke seg drita heller. Bortkasta penger sier jeg :P

Jeg har aldri vært på fest for å drikke, og jeg er stolt over det. Jeg orker det rett og slett ikke. Hva er vitsen å drikke seg sørpe full og ha det "gøy" når man ikke husker noe etterpå? Sier som Denise sa: "Vil mye heller være med venner å finne på andre ting. Bade (om sommeren), gå på kino, eller bare være hjemme..."

Så bra at det ikke bare er meg da :P Synes det er litt greit å høre. Spesielt når jeg bor i Bærum, er jo liksom idealet å drikke seg drita hver helg, selv om heldigvis ikke alle gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på flere fester, men drikker ikke :icon_redface:

Når jeg er hjemme igjen, kommer litt ann på. Husker jeg var på fest natt til 13.november i fjor. Kom ikke hjem før 3(dro fra festen mye tidligere, men var hos en vennine) og sovnet ikke før ca 4. Deilig og stå opp klokken 6 for å dra på hundeutstilling da.. hihi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må hjem ca. klokken 00:00-01:00..Mine foreldre kan oppdage at jeg drikker på to sec, så jeg drikker aldri med mindre jeg skal overnatte borte..Ikke at det er så ofte jeg drikker, har gjort det to ganger i mitt liv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står heller tidlig opp om morgenen for å gå tur med bikkja, enn å ligge i senga til ettermiddagen å være fyllesjuk, synes fylla er oppskrytt jeg, synes egentlig det er flaut å se andre drikke seg drita og ikke veit hvem de er nesten. Jeg holder meg unda alkohol, seff har jeg prøvd, men jeg gidder ikke.. Jeg har venner som drikker og vil ha meg med på fest, og de synes jeg er teit pga. at jeg velger hunden min fremfor venner på fest. Men det er jo ganske enkelt da, jeg har faktisk litt vett i huet jeg. Og folk som drikker for å være kule og populære å sånn, vel, lykke til sier bare jeg... Hvor ender du opp dagen etter kanskje? Fest i Oslo, ender opp i Kristiansand! Det kan skje... Helt alene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her på Støren får vi "lov" til å drikke og begynne å dra på fester når vi er konfirmert. Men jeg hadde ikke interesse for noen av delene, så jeg begynte ikke å drikke før jeg nærmet meg 18 år..

Nå er jeg snart 21, drikker maks en gang i mnd, for jeg liker ikke alkohol noe særlig, så jeg drikker kun for å bli full (og da våkner jeg som vanlig styggdårlig dagen etter)

Stort sett så stiller jeg som festsjåfør i helgene. Nesten like morro det. Får sponset inngangsbilletten, har selv kontroll over bilen (ikke det at jeg kjører ikke fylla :icon_redface: ), og våkner frisk og opplagt dagen derpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forteller ikke at jeg drar på fest, men sier heller jentekveld. Dessuten drar jeg ikke til folk jeg ikke kjenner, og drikker aldri så mye at jeg ikke vet hva jeg gjør. Har ikke drukket så mye i løpet av livet akkurat. Foreldrene mine er veldig fleksible når det gjelder utetider osv, men jeg har aldri vært den typen som flyr gatelangs og går på random-fester. Jeg er hos folk jeg kjenner, og overnatter. Hvis jeg har "fest" hjemme hos meg selv inviterer jeg bare folk jeg kjenner, og slipper ikke inn andre. Så foreldrene mine vet at de ikke trenger å bekymre seg :icon_redface: For dem er jeg englebarn når det gjelder sånne ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig ikke så ofte på fester. Har aldri vært en partyløve, drar kun hvis det er arrangerte fester eller fester hvor alle vennene mine skal på. Alenehjemmefester er jeg sjeldent på, synes det blir fort kjedelig, og plutselig kommer det 50 personer du ikke kjenner.. Nei, festing uten"grunn" er litt meningsløst i mine øyne! En annen ting er å samle hele vennegjengen og hygge seg med litt alkohol :icon_redface: Ikke at jeg gjør det så ofte da, men ville heller å ha gjort det enn å dratt på fest med 100 personer der under halvparten av folka er folk jeg ikke aner hvem er..

Men uansett, siden jeg ikke er så ofte på fester, drikker jeg ikke så ofte heller..og om jeg drikker, er det fordi jeg har fått en uåpnet flaske av en, har hatt råd eller veldig lyst til å drikke da. Har vært på fester hvor jeg ikke har drukket noe og.. Har aldri vært mer enn litt brisen(har faktisk aldri drukket mer enn 1 cider, 1 rusbrus og 1 øl på en kveld), og foreldrene mine har aldri merket noe. Jeg tror de stoler på meg når det gjelder drikking og festing, og de har egentlig ingen grunn til ikke å gjøre det heller.

Som andre her sier, jeg liker heller å finne på andre ting som å dra på kino, være med kjæresten min, ha en kveld med venner hvor vi prater, diskuterer, ser film, spiller spill og sing star osv.. Eller å ha en kveld med venner som har hund hvor vi setter hundene i fokus :P

..og det er godt å høre at det ikke bare er jeg er sånn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en smule flaut.. :icon_redface:

Jeg er snart 16 år, men er sjelden på noen fester og har aldri drukket skikkelig. Jeg har smakt alkohol, men aldri direkte drukket. Ikke p.g.a foreldrene mine eller noe, men bare det at jeg ikke føler for det. Vil mye heller være med venner å finne på andre ting. Bade (om sommeren), gå på kino, eller bare være hjemme med kattene å drømme om min egen hund mens jeg sitter på hundesonen :P

Jeg føler meg noen ganger skikkelig teit fordi jeg ikke har drukket, føler at det bare er jeg som er sånn, enda jeg har et par venner som heller ikke gidder å drikke...

kremt... er 27 nå jeg og enda ikke vært dritings. :P Hvorfor drikke om man ikke føler for det? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns den nye holdningskampanjen virker så bra jeg. Kremt. Den der om at det ikke er flaut å si nei, og Kjartan og Kjetil kommer med masse "morsomme og gode" unnskyldninger man kan bruke. Spesielt bra er det at de som er i spissen for denne holdningskampanjen er elevrådsledere, ungdommer med verv og Juvente-folk som aldri har rørt alkohol i hele sitt liv. Da syns jeg det blir for dumt å gå rundt og fortelle folk hvor teit det er, når de ikke har prøvd det selv :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og sånn generelt. Husker ikke om jeg hadde noen "innetider" da jeg ikke hadde fylt 18 jeg.. Va så sjelden ute på noe uansett som ikke var rett i nabolaget så. Da man bor 2 mil unna alt som har med utesteder å gjøre, er det sjelden man er ute på så mye før man blir 18.

Jeg smakte på alkohol da jeg var 15 eller noe tror jeg, men det var på tur med en hel haug inkl foreldrene mine. Men både jeg og bror min fikk som deal at hvis vi hverken røykte eller drakk før vi var 18, så fikk vi førerkort og bil. Det klarte vi fint begge to.

Og etter jeg ble 18 så har jeg kanskje vært tilnærmet full 1 gang, smakt på litt innimellom en del ganger, men aldri vært dritings. Men, nå er jeg kommet til deg steget at jeg ikke gidder å drikke. Mye bedre å kjøre selv bare. Ikke smaker det noe godt, og folk oppfører seg som tullinger i fylla, så det blir bare dumt.

Går da jammen meg fint ann å ha det himla gøy uten å drikke seg dritings. For hallo! Hvor GØY har man det da egentlig? man klarer ikke le og finne på noe artig uten å ruse seg? :rolleyes: TAPERE! :icon_redface: hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går da jammen meg fint ann å ha det himla gøy uten å drikke seg dritings. For hallo! Hvor GØY har man det da egentlig? man klarer ikke le og finne på noe artig uten å ruse seg? :rolleyes: TAPERE! :icon_redface: hehe

Det er det jeg mener med at det blir for dumt at folk som aldri har vært fulle (jeg teller i den kategorien siden du har vært tilnærmet full èn gang) skal komme og si hvor patetisk det er å drikke. Selv om man drikker et par ganger i måneden betyr ikke det at man ikke klarer å ha det gøy ellers. At man kan drikke seg full betyr ikke at man gjør det hver eneste gang man skal finne på noe morsomt eller være sammen med venner :P Hehe.

Hvor GØY har man det da egentlig?

Regner med at de fleste som drikker har det gøy når de drikker, hvertfall har jeg det selv. Hvor ellers er vitsen :P Hadde ikke giddet å drikke dersom det var drit kjedelig og smakte vondt, hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns den nye holdningskampanjen virker så bra jeg. Kremt. Den der om at det ikke er flaut å si nei, og Kjartan og Kjetil kommer med masse "morsomme og gode" unnskyldninger man kan bruke. Spesielt bra er det at de som er i spissen for denne holdningskampanjen er elevrådsledere, ungdommer med verv og Juvente-folk som aldri har rørt alkohol i hele sitt liv. Da syns jeg det blir for dumt å gå rundt og fortelle folk hvor teit det er, når de ikke har prøvd det selv :D

Mener du da at man ikke kan være mot narkotika, fordi man ikke har prøvd det selv også?

At man ikke kan være mot "harde" metoder i hundetrening, fordi man ikke har prøvd?

Man skal rett og slett ikke mene noe om ting man ikke har erfart selv....??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hello:)

jeg er 16 år, ... jeg bor i en liten bygd, så det eneste som er gøy her er å feste;P jeg begumte for litt over et år siden, og er vel på fest med vennnene mine nesten hver helg:/ foreldrene mine er skilt og jeg bor hos moren min... hun vet at jeg drikker og det går bra, men hun er ikke noe glad i at jeg drikker sprit.. forstår egentlig det...

har egentlig ingen tid å komme hjem for siden jeg bor i ei bygd som det ikke går noen busser må man enten bestille drosje eller ha sjåfør... men det er vel sånn det skal være i ungdommstiden:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du da at man ikke kan være mot narkotika, fordi man ikke har prøvd det selv også?

At man ikke kan være mot "harde" metoder i hundetrening, fordi man ikke har prøvd?

Man skal rett og slett ikke mene noe om ting man ikke har erfart selv....??

Nei. Men det er et ganske langt skritt fra å ha vært full til å ha prøvd narkotika, hvertfall etter min målestokk. Selvfølgelig kan man ha en mening om noe uten å ha prøvd det, men når man snakker om f.eks metoder innen hundetrening og/eller alkohol, så er det kanskje greit å vite hva man snakker om før man kaller det patetisk og taperaktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Personlig mener jeg det generelt ikke er innafor å velge valp etter farge, men har man preferanser grunnet noe praktisk (alternativt helserelatert) så tenker jeg det er en bedre grunn enn bare en kosmetisk preferanse. Men ser du på foreldrene/linjene så er det kanskje begrenset hvilke farger som kan komme også. 
    • Jeg har SUV med fem seter. La ned baksetene og har stort bur bak forsetene (svært godt stroppet fast) med utgang på sidene. Liker god å ha bur der med tanke på luftsirkulasjon, i tillegg har jeg da hele bagasjerommet fritt til ting og tang 😊  Kommer til å kjøpe stor varebil når hund nr 2 og 3 kommer i hus om noen år, men elsker å kjøre robust bil med god komfort som i tillegg ikke tar all verdens med plass, og ved å legge ned setene fremfor å kjøpe en SUV med to seter ble valgmulighetene mye større.
    • Nå har jeg hatt min Caddy i noen uker og jeg kan absolutt si at den ikke sluker drivstoff. Har kjørt endel småturer og ett par lengre, virker veldig bra enn så lenge😊
    • Uenig med mye av det Quest skriver over her. Valper SKAL sove mye og om de ikke får nokk søvn går det fort over i destruktiv atferd. Å bruke et inngjerdet område er helt topp for de hundene som trives med det og nødvendig for mange. Å behandle en hund som en baby kan være mye mer negativt enn man tror, og dette kommer fra ei som elsker hundene sine helt ekstremt!  Nå har det jo gått litt tid siden du skreiv innlegget og håper dere har god fremgang, men her er litt tips hvis du fortsatt trenger noen😊 Jeg fikk meg en valp på 8 uker i mai og startet med hjemme aleine treningen to dager etter hun kom hjem, når hun da var komfortabel i leiligheten, med meg og min andre hund. Når jeg måtte tilbake på jobb 4 uker seinere kunne hun være hjemme aleine en hel arbeidsdag uten noe uro eller uhell. Selvfølgelig er alle hunder ulike, men med rett trening og struktur får man det fint til mens de er små. Først må du finne et område valpen kan føle seg trygg i. Min har et stort gitterbur som er stripset fast i en barnegrind, slik at hun selv kan velge hvor hun vil sove og har litt ekstra plass. Her er hun for å både unngå uønsket atferd i leiligheten og for å skjerme den voksne, og vi blir nokk å bruke den en god stund fremover. Inni her har hun en seng, skål med vann og et par trygge tyggeleker. Så må du gjøre området trygt og koselig, jeg gjorde dette ved å gi alt av måltider og tygg inne i området, i tillegg til å flytte valpen inn i grinda når hun var trøtt. Når hun våknet tok jeg henne ut før hun rakk å syte om at hun ville ut på do. Du må starte i det små, ha valpen inne i området i korte perioder når den er trøtt og sakte øk tiden og hvor du er/ikke er. Jeg har et kamera som jeg følger med på henne igjennom. Parallelt bør du ikke la valpen følge etter deg overalt og min sover også i bur om natten. De første gangene jeg forlot huset (med den andre hunden) peip og hoppet hun i ca 10 minutter før hun la seg til å sove i 1 time, litt uro er helt normalt i starten. Her må du bare lese din hund og følge med om den faktisk blir stresset og helt fra seg, eller bare syter fordi den vil være med deg. De skal sove mye i løpet av en dag, så utnytt den tiden på å trene på 😊 
    • Jeg var i akkurat samme sitasjon som dere med ganske så lik bakgrunn og ønsker for et par år siden, bare at jeg var aleine om det. Så fikk høre akkurat det samme😂 Fikk meg valp siste året på masteren og det var det beste valget! Vi fikk begge gode rutiner, valpen måtte trene på å sove i grinda si mens jeg skreiv, så tok vi felles lufte- og treningspauser ved behov. Jeg fikk nylig valp nr. 2 og må si at det var mer avslappende å få valp som student enn når man er i fult arbeid og ikke kan ha valpen med på jobb. Det går helt fint det også med målretta trening, men det er hakket mer stressende og krever mer planlegging. Ikke la det at dere er studenter stoppe dere, høres ut som dere vet hva dere går til og har tenkt godt gjennom dette. Så jeg ville gått for det om den perfekte valpen dukket opp.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...