Gå til innhold
Hundesonen.no

Fòrings automat

Miko

Recommended Posts

Skrevet

Nei ingen tvinger meg til å svare, men jeg blir så forbanna over at alle legge til sin mening som overhode ikke har noe med topicen å gjøre.

Mine katter har det bra å dyrene går foran alt annet her i huset.

Det er bedre for katten å være hjemme i sitt eget hjem med tilsyn 1 gang pr dag, enn å bli plassert på et pensjonat.

Vi har 1 sky katt som ikke hadde taklet det å hadde ligget gjemt hele tiden.

Så hvis du syns mine katter har det så j****g så får du ta deg en tur hit å se.

Forresten ta deg en titt på hjemmesia demmes, åhh ja det er katter som lider!

Mine Katter's hjemmeside

Hvis du ikke vil diskutere dette, kan det være en idè å gjøre nettopp det - ikke diskutere.

Jeg gidder ikke gå inn på hjemmesiden din, det er ingenting der som kan avsløre hvordan kattene dine har det når de er alene hjemme, enten de er strålende fornøyd med det eller om det plager dem.

Man trenger forøvrig ikke å plassere dyrene på pensjonat, det går an å å få noen til å passe dem hjemme hos seg. Og hadde det vært som du sier - at dyrene går foran alt - så hadde dere/du nok gjort det også.

Skrevet

Hvis du ikke vil diskutere dette, kan det være en idè å gjøre nettopp det - ikke diskutere.

Jeg gidder ikke gå inn på hjemmesiden din, det er ingenting der som kan avsløre hvordan kattene dine har det når de er alene hjemme, enten de er strålende fornøyd med det eller om det plager dem.

Man trenger forøvrig ikke å plassere dyrene på pensjonat, det går an å å få noen til å passe dem hjemme hos seg. Og hadde det vært som du sier - at dyrene går foran alt - så hadde dere/du nok gjort det også.

Dette blir jo veldig OT: men ho har sagt at de får tillsyn en gang daglig, er ikke det nok? Ho har faktisk planlagt dette godt mener jeg. Og hvorfor skal det være sååå ille med en foringsauromat?

Tenk heller på alle di som avliver dyra sine før ferien, setter di ut og lar de bare være der. DE kan du klage på :)

Skrevet

Dette blir jo veldig OT: men ho har sagt at de får tillsyn en gang daglig, er ikke det nok? Ho har faktisk planlagt dette godt mener jeg. Og hvorfor skal det være sååå ille med en foringsauromat?

Tenk heller på alle di som avliver dyra sine før ferien, setter di ut og lar de bare være der. DE kan du klage på :)

De som setter igjen dyra når det ikke passer seg å ha dem lenger er selvsagt i en kategori for seg selv, men det er ikke sånn at man kun kan være mot en ting av gangen, og det må være den mest ekstreme.

Isåfall skulle vi ikke klage på at folk slår bikkjene sine, for i Kina blir de nemlig flådd levende (og sammenliknet med det er det ikke så ille å bare sette ut en katt heller, skjønner du tegninga?).

Skrevet

Om Elin vil bruker en forings automat eller ikke har vi da ingenting med eller? La nå folk få gjøre som dem selv vil da, hva andre gjør har vi ingenting med i det hele tatt! Det er deres dyr og ikke våres :)Elin : du kan jo prøve å bruke goggle eller noe ? Kan se om jeg finner ut av noe til deg :)

Skrevet

Siden du ikke orker å se på min side så skal jeg forklare for deg.

Den ene katten vår er skikkelig sky, han er redd alle andre enn meg og mamma, å stoler kun på oss.

Dette er pga at han hadde desverre en vansklig start på livet sitt, å da å plassere han et sted han ikke kjenner,hos folk han ikke er vant med er ikke bra for han.

Ikke kom her å si at ikke kattene våre går foran alt, det vet du nemlig ikke noe om.

Gå heller ut å bruk tiden på hunden din i stede for å kritisere andres dyrehold som du IKKE vet noe om.

Skrevet

Om Elin vil bruker en forings automat eller ikke har vi da ingenting med eller? La nå folk få gjøre som dem selv vil da, hva andre gjør har vi ingenting med i det hele tatt! Det er deres dyr og ikke våres.

Empati er et ukjent begrep ser jeg. Eller begrenset til egne dyr.

Siden du ikke orker å se på min side så skal jeg forklare for deg.

Den ene katten vår er skikkelig sky, han er redd alle andre enn meg og mamma, å stoler kun på oss.

Dette er pga at han hadde desverre en vansklig start på livet sitt, å da å plassere han et sted han ikke kjenner,hos folk han ikke er vant med er ikke bra for han.

Ikke kom her å si at ikke kattene våre går foran alt, det vet du nemlig ikke noe om.

Gå heller ut å bruk tiden på hunden din i stede for å kritisere andres dyrehold som du IKKE vet noe om.

Jeg vet kun det du skriver, og jeg kommenterer heller ikke annet enn det du skriver. Litt vanskelig å gjøre det andre veien, eller?

Fordi jeg HATER at folk skal rakke ned på folks dyrehold når di ikke aner noe som helst om det. Derfor!

Se første punkt i dette svaret.

Forøvrig følte jeg meg truffet av OT-kommentaren fra mod her, så jeg gir meg her. Jeg føler ikke noe stort behov for å gjenta meg, så det er like greit.

Skrevet

Susanne:

Jeg er hvertfall ikke en av de katte-eierene som bare stenger pus ute å sier: "Pus kan være ute til vi kommer hjem, han er så selvstendig at han klarer seg bra"!

Sorry for at jeg spurte om et spørsmål om link og pris.

Kanskje en av moderatorene bare kan stenge tråden?

Du rakker vel litt ned på oss som lar kattene våre være ute også da..

Men en foringsautomat er sikkert ikke dumt.. Ha en fin tur da..

Skrevet

kjøp deg en fòrings automat du! å kos deg masse på ferie!! jeg kan desverre ikke svare på ditt sprsm. men det er sikkert veldig lurt å ha i tillegg til at de blir sett etter! har ikke peiling på hvor mye en sånn koster! GOOOOD TUUUUR!!

Skrevet

Miko: fikk du tak i forings automat?

Isofal hvor? og pris? :o

Nei, har ikke fått tak i det, å nå har jeg jo vært på "tur" så venter litt ;)

Skal nok få kjøpt det senere å da skal jeg "plage" kattene mine med den.

Har lært en ting fra denne tråden da, det er at visse personer liker å "krangle" :rolleyes:

(Takk janne&kenny :o )

• 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...