Gå til innhold
Hundesonen.no

Nok et emne om Portugisisk vannhund.


Maria

Hva syns du om portisklippenklippen?  

46 stemmer

  1. 1.

    • Unødvendig og teit
      0
    • Tja.. Ikke helt min stil
      19
    • La hunden være som den er født!
      6
    • Stilig! Den har jo en funksjon.
      12
    • Kjempefin!
      9


Recommended Posts

Den svarte med portis klipp var nydelig! Men jeg likte godt den hvite og svarte uten portis klipp (den som var i begynner inlegget) var nydelig også.

Men de var fine uten portis klipp også. Men det er liksom noe som "mangler" når de ikke er klippet portis klipp syns jeg...De skal liksom ha den klippen. Men jeg syns at puddeler skal ha utst klipp også da. Liker ikke puddeler som er klippet ned :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Den sorte og hvite uten klipp var etter min mening vakrest! =D>

Den så nesten ut som en helt annen rase jo. Og de vakre tegningene da! Nei, om jeg skulle hatt portugisisk vannhund, ville jeg ikke klippet den. Kanskje bare kun i ansiktet så den fikk luftet seg der. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er aller penest hvis de bare er klippt i annsiktet... Men det er jo sånn at hvis du bestemmer deg for at du skal ha en portis så synes du kanskje ikke først at klippen er fin men etter hvert når du ser på bilder, leser bøker, drar på utstillinger osv.. så begynner man å få sansen for det..sånn var det i hevrtfall m meg å puddelklippen... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er aller penest hvis de bare er klippt i annsiktet... Men det er jo sånn at hvis du bestemmer deg for at du skal ha en portis så synes du kanskje ikke først at klippen er fin men etter hvert når du ser på bilder, leser bøker, drar på utstillinger osv.. så begynner man å få sansen for det..sånn var det i hevrtfall m meg å puddelklippen... :lol:

Jepp, akkurat sånn er det! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Vil ha!!! En portis med den nederste klippen, var jo utrloig pen da! Må si jeg heller ikke er veldig begeistra for klippen... Hvor fant du det bildet Basse?

Syns det er dumt å kjøpe en rase om man ikke liker slik den opprinnelig ble klippet. Det samme syns jeg gjelder puddel osv. MEN om sommeren osv. syns jeg det er ok å klippe ned langhårshunder. Og som sagt, jeg syns klippen utgjør mye av rasens særpreg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke derfor man har forskjellige frysyrer (og saks) da, slik at man på en måte kan "velge" hva man liker selv... Hadde jeg skaffet meg portis (noe som kanskje er mulig fordi jeg har hørt at den kan være allergivennelig (:?) ) tror jeg nok jeg hadde hatt den uklippet.. :P

Men alle har hver sin smak (bare at noen er enige om en ting og andre om annet) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke derfor man har forskjellige frysyrer (og saks) da, slik at man på en måte kan "velge" hva man liker selv... Hadde jeg skaffet meg portis (noe som kanskje er mulig fordi jeg har hørt at den kan være allergivennelig (:?) ) tror jeg nok jeg hadde hatt den uklippet.. :P

Men alle har hver sin smak (bare at noen er enige om en ting og andre om annet) :P

Joa, man kan jo ha frisyren som man vil. Men om man ikke liker rasen slik det står at den skal være i standarden, syns jeg ikke man skal skaffe seg den allikevel. Det gjelder i mine øyne også Dobermann, og kuperingsraser, pudler osv.

Ikke meningen å kverulere, men det er i hvertfall mitt synspunkt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men når du kan velge Forskjellige klipper på hunden så kan du jo velge Forskjellige klipper... vil ikke starte en diskusjon her om kupering da, men er IKKE for det... hvordan folk klipper hunden er jo forsovidt deres egen sak, og hvis man skal på utstilling så kan man jo evt spare til/klippe klipp til det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne var fin! Liker at der er litt pels igjen på bakparten..

april%2005%203%20Rio.jpg

Jepp :P Enig. Det er faktisk slik det skal være også. Baken skal ikke være helt glattbarbert, men kort. Ca. 1 cm med pels skal det være. Noen får kritikk fordi de har klippet for kort bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp :P Enig. Det er faktisk slik det skal være også. Baken skal ikke være helt glattbarbert, men kort. Ca. 1 cm med pels skal det være. Noen får kritikk fordi de har klippet for kort bak.

Den der var nyyyyydelig! Sånn at man nesten får lyst på portis selv..hehe.

Fetteren til stefaren min har portis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jepp :cry: Enig. Det er faktisk slik det skal være også. Baken skal ikke være helt glattbarbert, men kort. Ca. 1 cm med pels skal det være. Noen får kritikk fordi de har klippet for kort bak.

Ikke ca. 1 cm. aldri mer en en 1 cm. Pelsen skal være mellom 3 og 10 mm. Og jeg er uenig forresten. Zira har omtrent 1,5 cm på rompa nå, og hun ser mye bredere ut en hun er. Og jeg synes det ser ustelt ut. Kort eller lang sier nå jeg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder fra forrige uke før de blir for gamle jeg. Bilder av Chessea her altså.. :)

chessea0778te.jpg

Jeg tenkte å etterligne en gris.. Syns dere jeg er flink elle'?

sss9iz.jpg

Hihi. Ser du at jeg faktisk KAN spille søt!

chessea0s316za.jpg

Åh.. Hevnen skal være søt! Se så stygg dere har gjort pelsen min!!

chesseads766nu.jpg

Maria ELSKER at jeg gjør sånn her! :D Eller? :?

chessea0768gk.jpg

Pen? Jeg? Tror ikke du at jeg vet det!

chesse0676xm.jpg

Her vokter jeg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...