Gå til innhold
Hundesonen.no

Nok et emne om Portugisisk vannhund.


Maria

Hva syns du om portisklippenklippen?  

46 stemmer

  1. 1.

    • Unødvendig og teit
      0
    • Tja.. Ikke helt min stil
      19
    • La hunden være som den er født!
      6
    • Stilig! Den har jo en funksjon.
      12
    • Kjempefin!
      9


Recommended Posts

Den svarte med portis klipp var nydelig! Men jeg likte godt den hvite og svarte uten portis klipp (den som var i begynner inlegget) var nydelig også.

Men de var fine uten portis klipp også. Men det er liksom noe som "mangler" når de ikke er klippet portis klipp syns jeg...De skal liksom ha den klippen. Men jeg syns at puddeler skal ha utst klipp også da. Liker ikke puddeler som er klippet ned :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Den sorte og hvite uten klipp var etter min mening vakrest! =D>

Den så nesten ut som en helt annen rase jo. Og de vakre tegningene da! Nei, om jeg skulle hatt portugisisk vannhund, ville jeg ikke klippet den. Kanskje bare kun i ansiktet så den fikk luftet seg der. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er aller penest hvis de bare er klippt i annsiktet... Men det er jo sånn at hvis du bestemmer deg for at du skal ha en portis så synes du kanskje ikke først at klippen er fin men etter hvert når du ser på bilder, leser bøker, drar på utstillinger osv.. så begynner man å få sansen for det..sånn var det i hevrtfall m meg å puddelklippen... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er aller penest hvis de bare er klippt i annsiktet... Men det er jo sånn at hvis du bestemmer deg for at du skal ha en portis så synes du kanskje ikke først at klippen er fin men etter hvert når du ser på bilder, leser bøker, drar på utstillinger osv.. så begynner man å få sansen for det..sånn var det i hevrtfall m meg å puddelklippen... :lol:

Jepp, akkurat sånn er det! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Vil ha!!! En portis med den nederste klippen, var jo utrloig pen da! Må si jeg heller ikke er veldig begeistra for klippen... Hvor fant du det bildet Basse?

Syns det er dumt å kjøpe en rase om man ikke liker slik den opprinnelig ble klippet. Det samme syns jeg gjelder puddel osv. MEN om sommeren osv. syns jeg det er ok å klippe ned langhårshunder. Og som sagt, jeg syns klippen utgjør mye av rasens særpreg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke derfor man har forskjellige frysyrer (og saks) da, slik at man på en måte kan "velge" hva man liker selv... Hadde jeg skaffet meg portis (noe som kanskje er mulig fordi jeg har hørt at den kan være allergivennelig (:?) ) tror jeg nok jeg hadde hatt den uklippet.. :P

Men alle har hver sin smak (bare at noen er enige om en ting og andre om annet) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke derfor man har forskjellige frysyrer (og saks) da, slik at man på en måte kan "velge" hva man liker selv... Hadde jeg skaffet meg portis (noe som kanskje er mulig fordi jeg har hørt at den kan være allergivennelig (:?) ) tror jeg nok jeg hadde hatt den uklippet.. :P

Men alle har hver sin smak (bare at noen er enige om en ting og andre om annet) :P

Joa, man kan jo ha frisyren som man vil. Men om man ikke liker rasen slik det står at den skal være i standarden, syns jeg ikke man skal skaffe seg den allikevel. Det gjelder i mine øyne også Dobermann, og kuperingsraser, pudler osv.

Ikke meningen å kverulere, men det er i hvertfall mitt synspunkt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men når du kan velge Forskjellige klipper på hunden så kan du jo velge Forskjellige klipper... vil ikke starte en diskusjon her om kupering da, men er IKKE for det... hvordan folk klipper hunden er jo forsovidt deres egen sak, og hvis man skal på utstilling så kan man jo evt spare til/klippe klipp til det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne var fin! Liker at der er litt pels igjen på bakparten..

april%2005%203%20Rio.jpg

Jepp :P Enig. Det er faktisk slik det skal være også. Baken skal ikke være helt glattbarbert, men kort. Ca. 1 cm med pels skal det være. Noen får kritikk fordi de har klippet for kort bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp :P Enig. Det er faktisk slik det skal være også. Baken skal ikke være helt glattbarbert, men kort. Ca. 1 cm med pels skal det være. Noen får kritikk fordi de har klippet for kort bak.

Den der var nyyyyydelig! Sånn at man nesten får lyst på portis selv..hehe.

Fetteren til stefaren min har portis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jepp :cry: Enig. Det er faktisk slik det skal være også. Baken skal ikke være helt glattbarbert, men kort. Ca. 1 cm med pels skal det være. Noen får kritikk fordi de har klippet for kort bak.

Ikke ca. 1 cm. aldri mer en en 1 cm. Pelsen skal være mellom 3 og 10 mm. Og jeg er uenig forresten. Zira har omtrent 1,5 cm på rompa nå, og hun ser mye bredere ut en hun er. Og jeg synes det ser ustelt ut. Kort eller lang sier nå jeg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder fra forrige uke før de blir for gamle jeg. Bilder av Chessea her altså.. :)

chessea0778te.jpg

Jeg tenkte å etterligne en gris.. Syns dere jeg er flink elle'?

sss9iz.jpg

Hihi. Ser du at jeg faktisk KAN spille søt!

chessea0s316za.jpg

Åh.. Hevnen skal være søt! Se så stygg dere har gjort pelsen min!!

chesseads766nu.jpg

Maria ELSKER at jeg gjør sånn her! :D Eller? :?

chessea0768gk.jpg

Pen? Jeg? Tror ikke du at jeg vet det!

chesse0676xm.jpg

Her vokter jeg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...