Gå til innhold
Hundesonen.no

Litt deppa nå ja...


Marianne

Recommended Posts

Var hos dyrlegen med Tequila idag, og hun er ikke drektig.. Han tok ultralyd, klemte og kjente på henne og en blodprøve.. Ingen bebiser der :) Og jeg som hadde gledet meg sånn til valpesommer..

I følge adferden hennes så var jeg liksom ikke i tvil om at det var valper der, men mye tyder på at hun har lurt meg kraftig...! Eller så har hun vært drektig og "abortert"

Dyrlegen var litt redd for livmorbetennelse, siden hun er så anderledes i adferd, men alt var normalt på den blodprøven, så da er det sikkert bare hormoner. Venter en stund til og hvis ikke hun er tilbake til normalen igjen da så får vi bare undersøke det mer..

Huff.... Er ganske lei meg jeg nå.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Nei, det var denne sjansen hun fikk.. Hun er 5 år nå så jeg syns hun blir for gammel ved neste løpetid med tanke på at det ville vært hennes første kull...

Men men, tror nå det er en grunn for at alt skjer jeg da, så da var det nok ikke ment 2 be... :) Men det er jo kjipt for det... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke det er innbilt, hun pleier å få det etter hver løpetid, men da får hun kun melk og ikke noe annet, sånn som det har vært nå...

Men men... Takk for støtten!!! Dere er søte! :)

Det har en tendens til å "falle hunder i fanget" mitt, så det gjør vel det når tiden er moden for det...! :) For å si det sånn så har jeg aldri skaffet meg hund, og Tequila er nr 3 jeg har...! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke det er innbilt, hun pleier å få det etter hver løpetid, men da får hun kun melk og ikke noe annet, sånn som det har vært nå...

Men men... Takk for støtten!!! Dere er søte! :)  

Det har en tendens til å "falle hunder i fanget" mitt, så det gjør vel det når tiden er moden for det...! :) For å si det sånn så har jeg aldri skaffet meg hund, og Tequila er nr 3 jeg har...! :wink:

Hvordan fikk du de andre hundene da?

Og hvordan fant du Tequila? Vet hun er fra syden.. Men hvordan? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var skikkelig rart for meg når jeg skulle kjøpe LiLi! Første gang jeg har kjøpt et dyr liksom. De pleier alltid bare å komme til meg. Men jeg kan vel ikke akkurat vente at det skal komme falle en flott utstillingshund i fanget på meg :) hehe.. Ikke at jeg vet om hun blir det ennå heller da :) Hesten min, Mirox, fikk jeg, og katten min er tredje generasjon villkatt. Altså bestemoren hans kom til meg som liten vill kattunge født i skogen, siden har jeg hatt mange kull med henne, og den ene datteren hennes resulterte i Mono. Har også hatt flere sånne dyr tidligere, som bare har kommet til meg, på et vis..

Så dette er første gang jeg har aktivt gått inn for å "skaffe" meg et dyr, og det var kjempemerkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da.. Den første hunden min Winston, en Schäfer, fikk jeg igjennom Førerhundskolen, var mye der nede og hjalp til med hundene. Winston ble levert inn der av sin forrige eier som ikke hadde tid til han. Førerhundskolen fant da ut av at han hadde HD så de kunne ikke bruke han som førerhund. De som jobbet der gråt nesten da de fant ut av det for han hadde et helt fantastisk gemytt og han hadde vært en perfekt førerhund! Så han kom til oss, noe jeg seff er veldig glad for!!! :)

Vi begynte å trene og etter å ha prøvd oss på noen klubber havnet vi i Norsk Schäferhund klubb avd Oslo. Etter noen år begynte Winston å bli litt sliten, hoftene hans orket ikke sånn hard trening. Dette så jo han som da var formann i klubben så da ga han meg Laurelle! Hun var da 9 mnd og han hadde kjøpt henne til oppdrettet sitt, men pga alle allergiene hennes (de samme som moren og mormoren hennes også hadde) så ville han ikke avle videre på henne, så da kom et stk kløende og superstessa Laurelle til oss.. Tok ikke så lang tid før hun roet seg og etterhvert fikk vi bukt med kløingen.. Heldigvis! :)

Så dro jeg til Gran Canaria for å gå på skole et år. Der vandret lille Tequila inn i livet mitt. Hun var da litt for stor til å ligge å sove i hånden min, 1,6 kg veide hun da... Lille monster... :wink:

Første gang jeg så henne så vandret hun rundt på et bord inne på en resturant, hvor hun drakk vann av et askebeger og tisset litt på bordet...

Det var da eierene av denne resturanten som hadde mamma'n. Tequila var egentilg gitt bort til en spanjol som hadde en annen hund også. Denne hunden aksepterte ikke at det kom en til i huset, så Tequila lå under sofaen i 3 døgn og hylte, for hver gang hun prøvde å komme fram prøvde den andre hunden å drepe henne, så han måtte gi Tequila tilbake.

Tispa var vist SÅÅ lei av valpene så da hadde de tenkt å ta livet av Tequila for tispa hadde vist ikke akseptert å få tilbake en valp...(De prøvde ikke engang.......) Da jeg kom inn så fortalte alle de som satt der at hun hadde gått fra fang til fang hele dagen, var kjempe stressa og klarte ikke roe seg ned i det hele tatt! Jeg løftet henne opp, vi så hverandre inn i øynene i noen sekunder før jeg la henne inntil brystkassen min. Så gikk det kanskje 3 sekunder også sov hun... De andre som satt der ble helt målløse over denne lille valpen som plutselig bare roet seg fullstendig.. DET var ment 2 be det....!

Det er som jeg pleier å si: Tequila bestemte seg for å være med meg hjem så da hadde ikke jeg noe annet valg jeg da...! :wink: Og jeg er ganske så glad for at hun valgte meg...! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...