Gå til innhold
Hundesonen.no

En rase som har gjort inntrykk på deg...


Wheaten terrier

Recommended Posts

Den tibetanske terriern Elizza! Hu er en utrolig herlig hund, og alle som møter henne blir glad'a. Hu er 11 år. En gammel dame med egne meninger, masse engasjement og mye energi. Hu kan trenes, og hu kan ikke trenes. Ha gode godbiter og mye humor, så er hu hunden for deg! ;)

Jeg kommer til å skaffe meg en tibbe terrier en gang, og det er Elizas fortjeneste! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stafforshire bullterrieren Texas. Han må ha vært verdens gladeste hund! Hvis man lå på sofaen kunne han plutselig ta fart og hoppe opp på magen din og rundslikke deg og så stikke ned leke på gulvet igjen! ;) han var fantastisk.

Kommer aldri til å få med samboer til å kjøpe en sånn rase..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det er mange hunder som har sjarmert meg i senk ;)

Jeg faller for mye jeg...

Shetland Sheepdog:

Vi har et sånn slekt hus (vet ikke hva jeg skal kalle det jeg) oppe på en øy i nord. Det er barndomshjemmet til mormoren min. Det ligger litt utenfor mosjøen, og er et fredelig sted. Der er det jo en del med gårder, og en av de folka der har en Shetland Sheepdog med navn Emil. Kjempe glad liten fyr, som sprer glede rundt til alle. Han går for det meste løs på øya, og det var da et par år siden jeg traff han. Jeg lekte masse med han og koste med han, det var en herlig hund. ;) Dessverre hadde han mye floker i pelsen siden ingen tydelig hadde brydd seg med pelstellet. <_< Han blir bare brukt som en slags gjete hund, men sjarmerte meg utrolig for det.

Berner Sennen:

En i klassen min har en slik, og på en slags klasse-samling satt jeg bare og koste med denne hunden i flere timer uten å bry meg med noe annet. Hun var en herlig jente, og en skikkelig rolig og god koseklump. Hennes trygge måte å være på var vel det jeg falt for hos henne.

Fant - En skikkelig gatemix i fra Ungaren:

Søsteren min tok han til seg. Han er en utrolig søt, liten, sta og pinne/leke-gal hund ;) Selv om han ikke er den lydige drømmehunden er han jo utrolig sjarmerende alikevel. Dessuten lærer han fort når han først har bestemt seg for at han vil. Han prøver å være usedvanlig tøff..noe han ikke er!

Cavalier King Charles Spaniel:

En venninne av meg kjenner en som har en slik. (Phu, for en setning) Det var bare et eller annet spesielt med henne, som gjorde at jeg falt slik for rasen, og ville lære mer. Jo mer jeg har lest om denne rasen, jo mer liker jeg den, og takket være henne, blir nok det den første hunden min. Jeg har hilst på flere cavalierer i den senere tid, og ingen tvil om at dette er rasen for meg! :P

Jeg kan nevne enda flere sjarmører jeg har møtt, men det var vel egentlig meningen at jeg bare skulle nevne en (?) :P Klarte bare ikke la være. Med så mange fantastiske hunder der ute er jo det helt umulig rett og slett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DVERGPUDDEL: Ble helt rørt av min søster sin da han hoppet rett på en svær golden retriver som løp etter valpen min. Puddelen Muskat var egentlig et stykke unna, men må ha hørt valpen min hyle. Han kom iallefall løpende som en rakett og uten og nøle hoppet han rett på Golden Retriveren. Heldigvis ble den så paff at han glemte hele valpen, en rasende liten puddel var vel ikke det han hadde forutsett ;) Muskat har egentlig aldri vist noe særlig interesse for valpen min, jeg ble derfor skikkelig overrasket over at han gikk til angrep for å forsvare den! Han er en stor helt i liten innpakkning ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den korthårede vorsteheren August ;) . Møtte storsjarmøren da jeg gikk på gk på kleiva utenfor Sortland. På den tiden syns jeg ikke vorstehre var noe særlig og hadde ikke møtt noen på skikkelig vis. Men August fikk meg til å kikke mer på rasen. Herlig hund. Han hadde virkelig it, å hadde et så behagelig vesen. Jeg kunne sitte å kose med de herlige ørene hans i timesvis ;) . Å så var han steike flink til å trekke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyson tervuren er en helt fantastisk hund. Han gjør alle rundt seg kjempe glad. Kjempe sosial og kjekk hund ;)

Diva som er blanding av Perro De Presa Canario / Boerboel er også en sikklig sjamør. Hun er jo ikke mer enn nesten 4 mnd. Men sjermerer alle i senk. Hun logrer uansett hva vi gjør. Makan til en mer stabil og kjekk valp tror jeg man må lete lenge etter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tervueren.. Jeg møtte Vixen i 2003, ei supersøt og flott tispe som jeg fikk låne i perioder ;) Før dette hadde jeg egentlig ikke noe forhold til belgere, jeg syns de virka slitsomme og nevrotiske :blush:

Vixen er forøvrig halvsøster til Zarten ;)

Dalmatiner.. Jeg jobba for oppdretter av cocker spaniel og dalmantiner, og hadde egentlig ikke sansen for prikkedyra, mest fordi at de så åpenlyst var øyestenene til oppdretteren, så jeg var fornærma på cockerens vegne -_- (jepp, jeg var tenåring.. hehe), men så kom Mulle.. Et svært drog av en dalmishanne som smilte med hele seg, en skikkelig klovn, og utrolig sjarmerende! Skal jeg noen gang ha dalmis, må det være en som er som han :iloveu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tibetanske terriern Elizza! Hu er en utrolig herlig hund, og alle som møter henne blir glad'a. Hu er 11 år. En gammel dame med egne meninger, masse engasjement og mye energi. Hu kan trenes, og hu kan ikke trenes. Ha gode godbiter og mye humor, så er hu hunden for deg! ;)

Jeg kommer til å skaffe meg en tibbe terrier en gang, og det er Elizas fortjeneste! ;)

Vi har samme smak! Jeg er forelsket i en tibetansk terrier som heter Ossie! Masse personlighet og utrolig sjarmerende vesen! Jeg ender nok opp med en tibbe en gang jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har samme smak! Jeg er forelsket i en tibetansk terrier som heter Ossie! Masse personlighet og utrolig sjarmerende vesen! Jeg ender nok opp med en tibbe en gang jeg også!

Tibber er herlige vesner! ;)

Elizza:

http://i9.photobucket.com/albums/a95/Pudde...00004-small.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a95/Pudde...za/PA140012.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bull terrier: Synes ikke de var noe å se på og jeg hadde aldri tenkt tanken på å skaffe meg en selv, men etter jeg var så heldig å fikk møte og bli kjent med en bulletispe så er det blitt den rasen som står sterkest på ønskelisten. Dagen er aldri kjedelig med en bull terrier i hus. De er noe helt for seg selv, så selvstendige, klovnete og egne ;)

Mops: Har egentlig aldri synes Mops var noe. Men etter å ha truffet søskenbarnet mitt sin Mops har jeg forandret synet mitt på dem. En så herlig liten krabat med et så stabilt og godt gemytt skal du lete lenge etter. Litt klovn er han også og en skikkelig sjarmør ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DVERGPUDDEL: Ble helt rørt av min søster sin da han hoppet rett på en svær golden retriver som løp etter valpen min. Puddelen Muskat var egentlig et stykke unna, men må ha hørt valpen min hyle. Han kom iallefall løpende som en rakett og uten og nøle hoppet han rett på Golden Retriveren. Heldigvis ble den så paff at han glemte hele valpen, en rasende liten puddel var vel ikke det han hadde forutsett :P Muskat har egentlig aldri vist noe særlig interesse for valpen min, jeg ble derfor skikkelig overrasket over at han gikk til angrep for å forsvare den! Han er en stor helt i liten innpakkning :P

ÅÅÅ, det er gutten min det :P

Flinke Muskat, skulle bare ønske jeg hadde vært der og sett det :rolleyes:

Han har alltid vært en skikkelig tøffing, og er ikke redd for noe.

Han elsker andre dyr, deriblant kuer :P

Men han blir litt engstelig når han må være alene og slikt.

Det liker han ikke noe særlig. Vil være med på alt som skjer. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa alltid at når jeg skulle ha meg en hund, skulle det være en hund! ;) Altså stor, sterk og snill :lol: Og en liten hund var det overhodet ikke snakk om! :lol: Men Boston Terrieren har sjarmert meg i senk! :icon_redface: Så det skal jeg absolutt ha meg en gang. De er bare helt herlige. Og de minner meg om en boxer som har vært i tørketrommelen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Naboens avdøde border collie. Hun var ikke noe kosehund, men hun var helt utrolig. Jeg sverger på at den hunden forsto alt noen sa til henne. Du kunne ha en vanlig samtale med hunden og hun lyttet og gjorde alt du ba om.

*min egen avdøde korthåret vorsteh. Hun var helt utrolig snill og grei. Hjertet mitt slår litt raskere hver gang jeg treffer på en vorsteh. Blir nok en ny en etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh det er mange! :lol:

Borzoi:

Har alltid likt det utrolig facinerende utseendet dems. De er så UTROLIG vakre!! <3 Blir helt trollbundet hver gang jeg ser dem på utstilling

Afghaner: De er vakre og DE VET DET! :icon_redface:

Greyhound: Utrolig elegante vakre skapninger!

Liker utrolig godt mynder generelt!

Newfoundlender: Første gang jeg så en nuffe var når jeg gikk tur med dalmisen min. Det var love at first sight! Den var så utrolig nydelig og flott at jeg klarte nesten ikke gå fra den igjen. *sukk*

Pyrineisk gjeterhund: Første gang jeg så dem var i en hundebok og jeg likte dem utrolig godt med en gang. Men når jeg så på Dorthe sine pyrrer så ble jeg helt betatt! Makan til livlige og nydelige skapninger skal man lete lenge etter! :lol:

Og generelt alle hunder som smiler!:

Når jeg ser på hunder som trekker på munnvikene og logrer med "hele kroppen" er noe av det vakreste jeg vet! De er så utrolig herlige! (sett speedyen til kine smile? *sukk*)

Blandingshunden Kaisa: Gamlehunden til pappa som ble funnet i en oppbevaringsboks som liten valp. Blanding av BC og Buhund. Hun er den mest kloke skapningen som noen sinne har gått på denne jord, og jeg siterer fetteren til pappa "det er ikke en hund, det er et menneske!" Så sant så sant!

bilde av henne http://home.no/pompitofina/dyr.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...