Gå til innhold
Hundesonen.no

Fokus kun på en ting hvordan?


Tine

Recommended Posts

Jeg har da kjøpt meg speilrefleks kamera i Canon 350 D og lurer derfor på åssen jeg kun får fokus på Gizmo og bakgrunnen blir uklar? Hva skal jeg stille kameraet på da?

Legger med ett eks:

giz5th.th.jpg

Noe sånnt men mer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først, og fremst - grattis med nytt kamera! Du kommer nok fort til å bli avhengig ;) Den letteste måten å få bildetypen du beskriver på er å bruke portrettinnstillingen på kameraet (regner ikke med at du har begynt å stille på det manuelle etter kun noen få timer?), og bruke maks zoom - da får du en dus bakgrunn. Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først, og fremst - grattis med nytt kamera! Du kommer nok fort til å bli avhengig ;) Den letteste måten å få bildetypen du beskriver på er å bruke portrettinnstillingen på kameraet (regner ikke med at du har begynt å stille på det manuelle etter kun noen få timer?), og bruke maks zoom - da får du en dus bakgrunn. Lykke til ;)

Takk for det du :P Må si jeg er avhening allerede har tatt ca 300 bilder i dag :P Hverfall kjempe fornøyd med det supre bilder da ;) Jeg har begynt å se på innstillingene allerede jo, skal prøve meg fram i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Takk for det du :lol: Må si jeg er avhening allerede har tatt ca 300 bilder i dag :whistle: Hverfall kjempe fornøyd med det supre bilder da :whistle: Jeg har begynt å se på innstillingene allerede jo, skal prøve meg fram i morgen.

Hei! :) Jeg har akkurat samme kameraet, og jeg er også kjempefornøyd! :whistle: Håper du får det til.

-Maks zoom

-Manuell fokusering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til å bruke max zoom, kan du stille blenderen så åpen som mulig. Hvis det er et KIT-objektiv du har, så kan du presse den ned i f4 på godværsdager, men er det grått ute får man den sjeldent lengre ned enn f5 på 350D'en har jeg merket.

Jo lavere blendertall man bruker - jo mer lys slipper kameraet inn, og det blir mindre dybdeskarphet. Ved høyere blender (høyere f-tall) så blir dybdeskarpheten større, og man får med mer bak fokuspunktet når man fokuserer.

Tar man bilder av landskap f.eks så kan man med fordel bruke høyt blendertall for å få mest mulig av landskapet skarpt og i fokus. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...