Gå til innhold
Hundesonen.no

Frontpage?


Recommended Posts

Skrevet

Det er egentlig ikke så gale å sette seg inn da, må bare ha litt tålmodighet :P Men det er heller ikke så enkelt da, men ta litt etter litt så kommer du nok inni det og det ruller avgårde av seg selv :P Om du går i hjelp menyen i frontpage så kan du lese deg litt fram der. Står en del nyttige tips osv der gleder meg til å se ditt verk etterhvert da :P

Skrevet

Det er egentlig ikke så gale å sette seg inn da, må bare ha litt tålmodighet :P Men det er heller ikke så enkelt da, men ta litt etter litt så kommer du nok inni det og det ruller avgårde av seg selv :P Om du går i hjelp menyen i frontpage så kan du lese deg litt fram der. Står en del nyttige tips osv der :P

Har du lagd siden din på frontpage??

Skrevet

Selve layen lager jeg ikke der nei, men lager selve sidene, linkene osv der ja. Så bruker jeg litt dreamweaver og sånn etter hva jeg føler for :P Men det er veldig gøy når du finner ut av det og begynner å komme inni selve programmet... Jeg gjør nesten ikke noe annet nå :P Men men øvelse gjør mester som det heter... Lykke til.

Skrevet

Dette er ikke "min hjemmeside" i den forstand da, men en enkel og grei hjemmeside som jeg laget i IT'en tidligere i år, med frontpage :D Jeg har ikke gjort noe mer med den siden den ble laget, og man kan gjøre en del forskjellig med frontpage også, vi fikk bare en oversikt over ting som måtte være med, og laget side ut i fra det...

Jeg syntes selv ikke at Frontpage var noe problem, men jeg er nå litt sånn da :D

Her er i alle fall bra for naturen sia mi!

  • 2 weeks later...
Skrevet

Jeg lager min i FrontPage, men er selvlært så jeg kan bare det enkleste, tror jeg :)Vår side , den er ganske enkel... Har ikke peiling på koder og sånn så jeg bruker det som er fra før...

Skrevet

Nå har jeg kanskje klart å laget utseendet :) (tror), fått inn banner, der indexn skal stå, og bakgrunn, og der jeg vil at jeg skal skrive...

Men så kommer jeg ikke videre. Noen som er flinke til å forklare åssen jeg f.eks lager nye side? Om åssen jeg kan lage sånn scroll midt på siden!

Hvordan sette linker i indexen til de andre siden jeg skal lage. osv osv... Næmmen ikke lett dette her :P

Skrevet

Når det kommer til ny side så trykker du bare på det arket helt oppe på venstre side så får du ny side alså blankt ark. Når det kommert til scroll så må du nesten kunne litt css eller du kan sette inn iframe selv som er i frontpage. Og link lager du ved å skrive eks: Min side så setter du inn hyperlink til den siden du vil ha til den linken osv..Om du ikke får det til så gi meg ett pip på msn :)

Skrevet

Når det kommer til ny side så trykker du bare på det arket helt oppe på venstre side så får du ny side alså blankt ark. Når det kommert til scroll så må du nesten kunne litt css eller du kan sette inn iframe selv som er i frontpage. Og link lager du ved å skrive eks: Min side så setter du inn hyperlink til den siden du vil ha til den linken osv..Om du ikke får det til så gi meg ett pip på msn :)

men klarer å lage ny side, men åssen kan jeg få utseendet fra "forsiden" inn til de nye sidene jeg lager?

Hvor finner jeg iframe? hihi :P

Skrevet

target="innhold" er koden, men husker ikke hvor man setter den :)

Hen.. Tror den automatisk kommer inn i den hovedsiden din jeg...

Om du har sånn standard frontpage oppsett og setter linken inn i menyen?

Om du vil at feks alle bannerne dine skal åpnes i en egen side er koden target=_blank

Du kan høyreklikke, å så tror jeg det ligger inne på egenskaper/målledd og så velger du _blank for alle linker innenfor siden... Da slipper du å velge target_blank for alle bannerne :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...