Gå til innhold
Hundesonen.no

Heisann


milie

Recommended Posts

Ja, så er det vel på tide at jeg også presenterer meg! :wink:

Jeg heter altså Emilie, er 17 år (blir 18 i september).

Har ei blandingstispe (Bouvier/Keeshond) og en St. Bernhardshann.

Og så fort chip&veterinærattest er i orden reiser jeg til Sverige for å hente min nye valp, en jack russell terrier.

Har hatt hund hele livet, av forskjellige raser. Drevet endel med hundekjøring, men satte bor de 2 siste SH'ene mine i fjor vinter, da tiden rett og slett ikke strakk til for å gi de så mye trening som de trengte for å holde seg i form.

Ellers driver jeg med kaniner (utstilling/avl/hopping), har fortiden 26 avsldyr i "stallen" + div. unger.

Har også hester (1 kaldblods og 2 shettiser) og noen katter.

Hjemmesiden til kaninoppdrettet: paasan.vze.com

Hjemmesidene til hundene: kiara.vze.com

gulliver.vze.com

billythekid.vze.com

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være!

Har selv en alaskan husky!  :)

Takk, takk!

Fin hund du har :)

Av trekkhunder har jeg hatt 4 SH'er + en blanding av SH/Grønlandshund/Engelsk Setter. Blandingen var jo "omtrent Alaska Husky", og så helt ut som en "vanlig" husky både i bygning og tegning. Herlige hunder iallfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann :) vælkøjmmin te gards, eller no sånt :)

går det bra med dyra? må legge ut bilder da :) skal ta meg en tur på de andre sidene dine også (bare vært på billy sin).. må få henta han snart ja! blir gøy det! vi skulle møttes en gang! hvor er det du bor nå igjen? vet at jeg spurte om det her om dagen, men har visst glemt det :D skal nedover til vormsund (ved oslo) på utstilling i juni da.. men du bor vel ikke der :D jaja..klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann :D vælkøjmmin te gards, eller no sånt :D

går det bra med dyra? må legge ut bilder da :) skal ta meg en tur på de andre sidene dine også (bare vært på billy sin).. må få henta han snart ja! blir gøy det! vi skulle møttes en gang! hvor er det du bor nå igjen? vet at jeg spurte om det her om dagen, men har visst glemt det :D skal nedover til vormsund (ved oslo) på utstilling i juni da.. men du bor vel ikke der :D jaja..klem

Hehe.. Alt bra med dyra her, ja! Kommer vel ut bilder etterhvert, men har bare eldgamle bilder av de.. :D Oppdretteren hans skulle ringe veterinær i morgen å bestille time for chip&veterinærattest, så henter han så fort det er fiksa! :)

Bor på Dovre, for øyeblikket :wink: Må møtes igjen snart, ja! :) Hadde tenk å bli med Ina på NKK's utstilling på Leangen, så møtes vel der..!? Billy blir iallfall med hvis jeg reiser! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Alt bra med dyra her, ja! Kommer vel ut bilder etterhvert, men har bare eldgamle bilder av de.. :D Oppdretteren hans skulle ringe veterinær i morgen å bestille time for chip&veterinærattest, så henter han så fort det er fiksa! :)

Bor på Dovre, for øyeblikket :wink: Må møtes igjen snart, ja! :) Hadde tenk å bli med Ina på NKK's utstilling på Leangen, så møtes vel der..!? Billy blir iallfall med hvis jeg reiser! :D

Ja, det må du vettu :D

Kjipt at de ikke har valpeshow der da :D men men.. Morsom allikevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det må du vettu :D

Kjipt at de ikke har valpeshow der da :D men men.. Morsom allikevel!

Jepps da! Blir jo "valpetreff" med meg&Billy, deg&LiLi, Ina&Eso og Kristina&Lunah! Hehe.. Kan jo bli moro det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weeee :) :) :) Det blir dritkult! Gleder meg allerede :D Lurer på hvem som er minst av Billy og LiLi da? Hvis Billy er mindre så er han sikkert den minste hunden der! hehe.. LiLi har ennå ikke møtt en hund som er mindre enn seg, så det hadde vært gøy og sett! hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weeee :) :) :) Det blir dritkult! Gleder meg allerede :D Lurer på hvem som er minst av Billy og LiLi da? Hvis Billy er mindre så er han sikkert den minste hunden der! hehe.. LiLi har ennå ikke møtt en hund som er mindre enn seg, så det hadde vært gøy og sett! hehe..

Gleder meg masse jeg også! :D

Blir moro å se hvem som er minst, ja. :wink:

Veit ikke hvor høy Billy er nå, men det skal jeg finne ut så fort jeg får han hjem! Hvor høy er LiLi nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg masse jeg også! :D

Blir moro å se hvem som er minst, ja. :wink:

Veit ikke hvor høy Billy er nå, men det skal jeg finne ut så fort jeg får han hjem! Hvor høy er LiLi nå?

:oops: Har ikke målt henne :oops: hehe.. Ikke veid henne på en stund heller faktisk. Må få gjort det en dag. Er vel ikke lenge til hun skal til dyrlegen igjen heller. Huff, jeg er så distre :D Det er faktisk neste mandag ser jeg nå. Så da får jeg kanskje målt henne også. Hun har i alle fall vokst masse! Tror nok hun er over 1.5 kg nå! Var 1.2 sist jeg veide henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...