Gå til innhold
Hundesonen.no

Heisann

milie

Recommended Posts

Skrevet

Ja, så er det vel på tide at jeg også presenterer meg! :wink:

Jeg heter altså Emilie, er 17 år (blir 18 i september).

Har ei blandingstispe (Bouvier/Keeshond) og en St. Bernhardshann.

Og så fort chip&veterinærattest er i orden reiser jeg til Sverige for å hente min nye valp, en jack russell terrier.

Har hatt hund hele livet, av forskjellige raser. Drevet endel med hundekjøring, men satte bor de 2 siste SH'ene mine i fjor vinter, da tiden rett og slett ikke strakk til for å gi de så mye trening som de trengte for å holde seg i form.

Ellers driver jeg med kaniner (utstilling/avl/hopping), har fortiden 26 avsldyr i "stallen" + div. unger.

Har også hester (1 kaldblods og 2 shettiser) og noen katter.

Hjemmesiden til kaninoppdrettet: paasan.vze.com

Hjemmesidene til hundene: kiara.vze.com

gulliver.vze.com

billythekid.vze.com

:)

Skrevet
Velkommen skal du være!

Har selv en alaskan husky!  :)

Takk, takk!

Fin hund du har :)

Av trekkhunder har jeg hatt 4 SH'er + en blanding av SH/Grønlandshund/Engelsk Setter. Blandingen var jo "omtrent Alaska Husky", og så helt ut som en "vanlig" husky både i bygning og tegning. Herlige hunder iallfall :)

Skrevet

heisann :) vælkøjmmin te gards, eller no sånt :)

går det bra med dyra? må legge ut bilder da :) skal ta meg en tur på de andre sidene dine også (bare vært på billy sin).. må få henta han snart ja! blir gøy det! vi skulle møttes en gang! hvor er det du bor nå igjen? vet at jeg spurte om det her om dagen, men har visst glemt det :D skal nedover til vormsund (ved oslo) på utstilling i juni da.. men du bor vel ikke der :D jaja..klem

Skrevet
heisann :D vælkøjmmin te gards, eller no sånt :D

går det bra med dyra? må legge ut bilder da :) skal ta meg en tur på de andre sidene dine også (bare vært på billy sin).. må få henta han snart ja! blir gøy det! vi skulle møttes en gang! hvor er det du bor nå igjen? vet at jeg spurte om det her om dagen, men har visst glemt det :D skal nedover til vormsund (ved oslo) på utstilling i juni da.. men du bor vel ikke der :D jaja..klem

Hehe.. Alt bra med dyra her, ja! Kommer vel ut bilder etterhvert, men har bare eldgamle bilder av de.. :D Oppdretteren hans skulle ringe veterinær i morgen å bestille time for chip&veterinærattest, så henter han så fort det er fiksa! :)

Bor på Dovre, for øyeblikket :wink: Må møtes igjen snart, ja! :) Hadde tenk å bli med Ina på NKK's utstilling på Leangen, så møtes vel der..!? Billy blir iallfall med hvis jeg reiser! :D

Skrevet

nææh ...

Bedre sent en før - ikke omvendt :oops:

Bedre før enn seint? Hehe.. :D

Ja, ja.. Tror iallfall jeg kommer til å trives her på forumet! :)

Skrevet

Hehe.. Alt bra med dyra her, ja! Kommer vel ut bilder etterhvert, men har bare eldgamle bilder av de.. :D Oppdretteren hans skulle ringe veterinær i morgen å bestille time for chip&veterinærattest, så henter han så fort det er fiksa! :)

Bor på Dovre, for øyeblikket :wink: Må møtes igjen snart, ja! :) Hadde tenk å bli med Ina på NKK's utstilling på Leangen, så møtes vel der..!? Billy blir iallfall med hvis jeg reiser! :D

Ja, det må du vettu :D

Kjipt at de ikke har valpeshow der da :D men men.. Morsom allikevel!

Skrevet

Ja, det må du vettu :D

Kjipt at de ikke har valpeshow der da :D men men.. Morsom allikevel!

Jepps da! Blir jo "valpetreff" med meg&Billy, deg&LiLi, Ina&Eso og Kristina&Lunah! Hehe.. Kan jo bli moro det også :)

Skrevet

Weeee :) :) :) Det blir dritkult! Gleder meg allerede :D Lurer på hvem som er minst av Billy og LiLi da? Hvis Billy er mindre så er han sikkert den minste hunden der! hehe.. LiLi har ennå ikke møtt en hund som er mindre enn seg, så det hadde vært gøy og sett! hehe..

Skrevet
Weeee :) :) :) Det blir dritkult! Gleder meg allerede :D Lurer på hvem som er minst av Billy og LiLi da? Hvis Billy er mindre så er han sikkert den minste hunden der! hehe.. LiLi har ennå ikke møtt en hund som er mindre enn seg, så det hadde vært gøy og sett! hehe..

Gleder meg masse jeg også! :D

Blir moro å se hvem som er minst, ja. :wink:

Veit ikke hvor høy Billy er nå, men det skal jeg finne ut så fort jeg får han hjem! Hvor høy er LiLi nå?

Skrevet

Gleder meg masse jeg også! :D

Blir moro å se hvem som er minst, ja. :wink:

Veit ikke hvor høy Billy er nå, men det skal jeg finne ut så fort jeg får han hjem! Hvor høy er LiLi nå?

:oops: Har ikke målt henne :oops: hehe.. Ikke veid henne på en stund heller faktisk. Må få gjort det en dag. Er vel ikke lenge til hun skal til dyrlegen igjen heller. Huff, jeg er så distre :D Det er faktisk neste mandag ser jeg nå. Så da får jeg kanskje målt henne også. Hun har i alle fall vokst masse! Tror nok hun er over 1.5 kg nå! Var 1.2 sist jeg veide henne.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tispen er ekstremt rolig av seg generelt og lydig heldigvis ja. Men er jo vandt til opp i sofaen på dagtid også sengen min for soving om natten. Og ja tenker selv lurt valpen er borte i det minste i kritiske fasen de første 3-5 dagene som er veldig avgjørende for at tispen skal få kommet seg litt først også at man får sett at stingene ikke får komplikasjoner. Første gang jeg også må igjennom slikt med tispen eller operasjon på hund i hele tatt sånn her så litt hjertet i halsen samtidig som tillit til både veterinæren også vennen som skal passe valpen er der heldigvis da så. Jeg har barnegrind jeg kan plassere da også tørkestativ eksempel for så sperre av slik at ho ikke prøver hoppe opp i ting, og tenker jo bur kan være en idé som er smart om natten jeg bare har ved siden av der jeg sover for så kunne ha litt ekstra kontroll over at ho ikke går rundt for mye. Stort bur så heldigvis også så ho kan snu seg inni det hvis behov også plass til god seng i buret pluss vann/mat. Problemet er at jeg er usikker på om ho anser bur som trygg "sone" når ho aldri vært i behov av bruke bur noen gang utenom når ho kom fra gaten i russland til norge så det er jo en liten faktor også tanke jeg sitter med rundt bur. Tenker også litt på at det er vinter nå pluss glatt ute for luftingen men samtidig må jo det etter hva jeg vet begrenses mye med tur gåing etter operasjon også begrenses kun til ut tisse så gjøre sitt benødne. Men ja skal kontakte veterinæren så høre mer også med dem. En ting er sikkert og det er at jeg vil ha beste løsningen for begge hunder sin velferd og valpen har jo vært med oss siden var 8 uker også så føles på dette.
    • Det høres veldig lurt ut om valpen kan være et annet sted en stund den første tiden ihvertfall. Dette er spørsmål du kan stille dyrlegen. Om hun er relvativt rolig av seg trenger hun kanskje ikke noen inngjerding eller bur for begrensning. Kan du evt. bruke kompostgriner for å begrense plassen litt?
    • Hei. Tispa har nå en jursvult også må fjerne livmor for så minske risikoen for at det blir mer senere tid samt svulsten så klart. Ho hatt innbilt svangerskap og er 10år også 2 måneder så og si akkurat når operasjonen skjer nå pluss veldig sprek for alderen sin. Jeg lurer kun på råd også tips for så gjøre alt best mulig for tispen etter operasjon da jeg også har en valp på 4 mnd og vil gjøre ting best mulig for begge parter. Vurderer la vennen min passe valpen hos seg med 2 andre hunder så får valpen sosiale med andre hunder også får tispen fred fra valpen i kritiske perioden så litt spørsmålet blir dermed hvor lenge bør jeg holde valpen hos vennen min for at tispen skal få ro? Og hvordan bør jeg gjøre gode plasser for tispen som ikke er vært mye i bur før slik at ho får slappet av tiden etter operasjon? 
    • Det kommer an på vekten til hunden, ikke alderen. Men det gir mening, Acana er mer rent kjøtt og mer energieffektivt så hunden får mer næring ut av mindre mengde.
    • Hvor mange gram skal valp på 4 mnd ha på acana? Får ikke 120g til å stemme når han skal ha 160g på andre merker? Vi holder på å bytte fra monster til acana. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...