Gå til innhold
Hundesonen.no

Bamsemums :P

tussi

Recommended Posts

Kom bare på noe som Tussi gjorde en gang får lenge siden (når Tussi bodde hos mormoren min) :)

Jeg hadde fått en pose med bamsemums og hadde spist noe av den på lørdagskvelden... jeg var ganske liten (ca.10) så jeg tenkte meg ikke helt om når jeg la den åpne posen med bamsemums på et lavt bord i stua til mormoren min. Dagen etter når jeg kom ned var posen med bamsemums helt tom, og slikka helt ren. Det var ikke en smule igjenn. Hvem hadde vært å spist opp nesten en hel pose bamsemoms måntro????

TUSSI!!! Hun var nok litt kvalm etterpå, men heldigvis ble hun ikke skikkelig syk... :)

Har noen noen lignende historier, så hadde det vært gøy å høre dem :D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søstera mi og venninna hennes bakte kanelboller. De trodde at Tinka var ute på tur sammen med meg, så derfor gikk de bare ut på stua og så film mens bollene stod til etterheving. Tinka var ikke ute på tur med meg, for jeg var ikke hjemme en gang, så hun gikk oppå kjøkkenet og spiste opp alle tjue kanelbollene. Det mes utrolige var egentlig at søstera mi ikke hørte noe før etter at Tinka hadde spist dem opp.

Heldigvis så kastet Tinka opp alt sammen - så og si - men det luktet gjær av henne i mange dager etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søstera mi og venninna hennes bakte kanelboller. De trodde at Tinka var ute på tur sammen med meg, så derfor gikk de bare ut på stua og så film mens bollene stod til etterheving. Tinka var ikke ute på tur med meg, for jeg var ikke hjemme en gang, så hun gikk oppå kjøkkenet og spiste opp alle tjue kanelbollene. Det mes utrolige var egentlig at søstera mi ikke hørte noe før etter at Tinka hadde spist dem opp.

Heldigvis så kastet Tinka opp alt sammen - så og si - men det luktet gjær av henne i mange dager etterpå!

Stakkars.... hehe :) men litt gøy også da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff ja...det var bursdag og mamma hadde tatt frem den store sjokoladekaken hun hadde bakt. hun satte den på benken mens vi spiste midag med slektog venner. etter hvert begynte det og gå opp for meg at ask ikke satt ved beina mine og tagg...kiket meg distre rundt i rommet for og se om han lå og sov noe sted, emen det gjorde han ikke. reiste meg med den unnskyldningen at jeg måtte hente krydder, og gikk på kjøkenet. der var dyret..han hadde spist av kaka! men heldigvis hadde han bare nådd det ene hjørne av kaka..jeg måtte bare le...

så da det var serverings tid for kake, måtte jeg fortelle folket hvorforkaken manlet et hjørne. alle lo heldigvis :) (hadde seff skjert bort det han hadde spist på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bakt brød og de sto til kjøling på kjøkkenbenken, skulle bare hive inn klær i vaskemaskinen og da jeg kom ut lå det smuler og et halvt brød på gulvet. Arjen skjønte at han hadde gjort noe galt, for da jeg kom ut pilte han på plassen sin. :roll:

En annen gang spiste han en halv pose med tyrkisk pepper, veldig tørst etterpå. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen gang spiste han en halv pose med tyrkisk pepper, veldig tørst etterpå.  :mrgreen:

Ei venninne av meg kjenner en hund som fikk fishermans friend fra bordet for at den skulle slutte å tigge (altså at den skulle forbinde mat fra bordet med noe vondt), men det ble så sterkt for den at den gikk og drakk vann. Når man spiser fishermans friend og drikker vann etterpå blir det jo bare mye sterkere, så hunden trudde at det veldig sterke kom fra vannet, så han slutta å drikke vann. :-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av meg kjenner en hund som fikk fishermans friend fra bordet for at den skulle slutte å tigge (altså at den skulle forbinde mat fra bordet med noe vondt), men det ble så sterkt for den at den gikk og drakk vann. Når man spiser fishermans friend og drikker vann etterpå blir det jo bare mye sterkere, så hunden trudde at det veldig sterke kom fra vannet, så han slutta å drikke vann. :-o

#-o :) Må le også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Winston (min første Schäfer) var ganske så matvrak...! Han var ram på å stjele.

En gang stjal han en kilo gjeitost, vi snakker G35 typen. Da jeg kom hjem så hadde han drukket tom hele vannskåla OG doen!!! Han var helt gul i øynene og pilte ut i hagen, han stod å tisset så lenge at han ikke orket å stå på 3 ben lengre, så til slutt så stod den store, dominante hannen på 4 ben å tisset.. Stakkars.. :roll:

En annen gang hadde mamma laget en STOOOR kjele med lapskaus. Mamma, søsteren min og jeg hadde spist middag, men enda var det masse igjen. Vi dro avgårdet og en stund etterpå så kom pappa hjem, sulten som en ulv, og hadde gledet seg til lapskaus hele dagen.. Den svære kjelen var helt tom, renslikket! Det ble speilegg på pappa og noen sure miner når vi kom hjem: "Dere kunne jo ha spart litt til meg da..." Men det morsome var at pappa hadde gitt Winston middag,som han spiste opp! Men da pappa ga han en brødskalk, så så han oppgitt på pappa og gikk sin vei.. :)

Laurelle (min andre Shcäfer) var også en liten tyv på sine yngre dager. Mamma og pappa skulle ha middagsgjester, på menyen var Klebersten/Raclette. Ergo de hadde skåret opp ganske mye kjøtt, 2 kg renskåret indrefile faktisk.. Alle gjestene hadde kommet da jeg kom inn fra tur med hundene og gikk i kjelleren for å hente mat til hundene, var borte i max 2 min!! Hun hadde faktisk hatt tid til å slikke rent fatet! Det ble ganske mye latter fra gjestene og fleiping med å bestille pizza, men mamma imponerte stort da hun bare gikk og hentet mer kjøtt og middagen ble servert en 20 min senere en planlagt! :wink: Laurelle sov stort sett hele kvelden med en mage som så ut som om hun skulle føde når som helst...! :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• https://www.spleis.no/project/445754 Jeg har null venner å minimalt med familie så jeg har ingen nettverk så håper på at dere kan være så snille å hjelpe meg å dele. Forventer ingenting og setter ekstremt stor pris på all hjelp vi får ❤️ Bucky kom inn i livet mitt som en liten sjarmør med et stort hjerte. Han er min bestevenn, min lille baby og midtpunktet i livet mitt. Han har gitt meg utallige smil, trøstet meg når livet har vært tøft og spredd mye glede til alle han møter Etter jeg kom hjem fra operasjon på Jack (andre hunden min) på tirsdag så jeg at Bucky ikke var i form å det var rett inn på dyresykehuset med han. Viste seg at han hadde svulst med veske i buken. Etter en rekke prøver og bilder så kom de frem til at han har kreft i leveren. Jeg tokk da valget i å prøve å gi han en kjanse da han fortsatt har mye livsglede igjen. Han ble operert på torsdag og de fikk ut hele kreften. Han mener at det er den possitive typen men vi vet ikke mer før prøvene kommer tilbake om 3-5 uker. Han så heller ikke tegn til noe flere kuler men vi må ta ct om noen uker/måneder igjen for å se om det er flere inni leveren. Men så langt så virker alt bra å jeg får kanskje hente han hjem i morgen ❤️ På tlf i sta så nevnte veterinæren at regningen er nå på nærmere 90 000kr (ink ligge over til mandag). Jeg har igjen ca 50 000kr på forsikringen i tillegg til noe på buffer konto men det er ikke nokk da jeg måtte ha en operasjon på Jack som blir delvis dekket og har måtte ut med en del penger i sommer da hvitevarer røyk og måtte spyle tett rør osv.. Så har valgt å prøve å spørre om hjelp selv om jeg syns det er flaut å ikke liker å spørre om hjelp..  Har over lengre tid prøvd å selge det jeg eier på finn uten hell så tviler på at jeg plutselig får solgt noe mer der nå, skal prøve å male bilder å selge men sliter mye med kronisk migrene utmattelse depresjon osv.. så vet ikke hvor mye jeg får til der. plukker også sopp på bestilling men var helt tørka ut når jeg skulle inn å se på onsdag så max uflaks. Har også valgt å kutte ut behandlinger,legetimer og medisiner fremover for å ta vare på Bucky å få betalt ned det jeg evt må ta opp i lån  
    • Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...