Gå til innhold
Hundesonen.no

Bamsemums :P


tussi

Recommended Posts

Kom bare på noe som Tussi gjorde en gang får lenge siden (når Tussi bodde hos mormoren min) :)

Jeg hadde fått en pose med bamsemums og hadde spist noe av den på lørdagskvelden... jeg var ganske liten (ca.10) så jeg tenkte meg ikke helt om når jeg la den åpne posen med bamsemums på et lavt bord i stua til mormoren min. Dagen etter når jeg kom ned var posen med bamsemums helt tom, og slikka helt ren. Det var ikke en smule igjenn. Hvem hadde vært å spist opp nesten en hel pose bamsemoms måntro????

TUSSI!!! Hun var nok litt kvalm etterpå, men heldigvis ble hun ikke skikkelig syk... :)

Har noen noen lignende historier, så hadde det vært gøy å høre dem :D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søstera mi og venninna hennes bakte kanelboller. De trodde at Tinka var ute på tur sammen med meg, så derfor gikk de bare ut på stua og så film mens bollene stod til etterheving. Tinka var ikke ute på tur med meg, for jeg var ikke hjemme en gang, så hun gikk oppå kjøkkenet og spiste opp alle tjue kanelbollene. Det mes utrolige var egentlig at søstera mi ikke hørte noe før etter at Tinka hadde spist dem opp.

Heldigvis så kastet Tinka opp alt sammen - så og si - men det luktet gjær av henne i mange dager etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søstera mi og venninna hennes bakte kanelboller. De trodde at Tinka var ute på tur sammen med meg, så derfor gikk de bare ut på stua og så film mens bollene stod til etterheving. Tinka var ikke ute på tur med meg, for jeg var ikke hjemme en gang, så hun gikk oppå kjøkkenet og spiste opp alle tjue kanelbollene. Det mes utrolige var egentlig at søstera mi ikke hørte noe før etter at Tinka hadde spist dem opp.

Heldigvis så kastet Tinka opp alt sammen - så og si - men det luktet gjær av henne i mange dager etterpå!

Stakkars.... hehe :) men litt gøy også da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff ja...det var bursdag og mamma hadde tatt frem den store sjokoladekaken hun hadde bakt. hun satte den på benken mens vi spiste midag med slektog venner. etter hvert begynte det og gå opp for meg at ask ikke satt ved beina mine og tagg...kiket meg distre rundt i rommet for og se om han lå og sov noe sted, emen det gjorde han ikke. reiste meg med den unnskyldningen at jeg måtte hente krydder, og gikk på kjøkenet. der var dyret..han hadde spist av kaka! men heldigvis hadde han bare nådd det ene hjørne av kaka..jeg måtte bare le...

så da det var serverings tid for kake, måtte jeg fortelle folket hvorforkaken manlet et hjørne. alle lo heldigvis :) (hadde seff skjert bort det han hadde spist på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bakt brød og de sto til kjøling på kjøkkenbenken, skulle bare hive inn klær i vaskemaskinen og da jeg kom ut lå det smuler og et halvt brød på gulvet. Arjen skjønte at han hadde gjort noe galt, for da jeg kom ut pilte han på plassen sin. :roll:

En annen gang spiste han en halv pose med tyrkisk pepper, veldig tørst etterpå. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen gang spiste han en halv pose med tyrkisk pepper, veldig tørst etterpå.  :mrgreen:

Ei venninne av meg kjenner en hund som fikk fishermans friend fra bordet for at den skulle slutte å tigge (altså at den skulle forbinde mat fra bordet med noe vondt), men det ble så sterkt for den at den gikk og drakk vann. Når man spiser fishermans friend og drikker vann etterpå blir det jo bare mye sterkere, så hunden trudde at det veldig sterke kom fra vannet, så han slutta å drikke vann. :-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av meg kjenner en hund som fikk fishermans friend fra bordet for at den skulle slutte å tigge (altså at den skulle forbinde mat fra bordet med noe vondt), men det ble så sterkt for den at den gikk og drakk vann. Når man spiser fishermans friend og drikker vann etterpå blir det jo bare mye sterkere, så hunden trudde at det veldig sterke kom fra vannet, så han slutta å drikke vann. :-o

#-o :) Må le også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Winston (min første Schäfer) var ganske så matvrak...! Han var ram på å stjele.

En gang stjal han en kilo gjeitost, vi snakker G35 typen. Da jeg kom hjem så hadde han drukket tom hele vannskåla OG doen!!! Han var helt gul i øynene og pilte ut i hagen, han stod å tisset så lenge at han ikke orket å stå på 3 ben lengre, så til slutt så stod den store, dominante hannen på 4 ben å tisset.. Stakkars.. :roll:

En annen gang hadde mamma laget en STOOOR kjele med lapskaus. Mamma, søsteren min og jeg hadde spist middag, men enda var det masse igjen. Vi dro avgårdet og en stund etterpå så kom pappa hjem, sulten som en ulv, og hadde gledet seg til lapskaus hele dagen.. Den svære kjelen var helt tom, renslikket! Det ble speilegg på pappa og noen sure miner når vi kom hjem: "Dere kunne jo ha spart litt til meg da..." Men det morsome var at pappa hadde gitt Winston middag,som han spiste opp! Men da pappa ga han en brødskalk, så så han oppgitt på pappa og gikk sin vei.. :)

Laurelle (min andre Shcäfer) var også en liten tyv på sine yngre dager. Mamma og pappa skulle ha middagsgjester, på menyen var Klebersten/Raclette. Ergo de hadde skåret opp ganske mye kjøtt, 2 kg renskåret indrefile faktisk.. Alle gjestene hadde kommet da jeg kom inn fra tur med hundene og gikk i kjelleren for å hente mat til hundene, var borte i max 2 min!! Hun hadde faktisk hatt tid til å slikke rent fatet! Det ble ganske mye latter fra gjestene og fleiping med å bestille pizza, men mamma imponerte stort da hun bare gikk og hentet mer kjøtt og middagen ble servert en 20 min senere en planlagt! :wink: Laurelle sov stort sett hele kvelden med en mage som så ut som om hun skulle føde når som helst...! :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...