Gå til innhold
Hundesonen.no

Om å dele opp substantiv


Symra&Pippin

Recommended Posts

Kjære snille Sonefolk, hvorfor deler dere opp sammensatte substantiv? Sier dere valpe show, gratulasjons tråd og lydighets trening? Hvis et ord SIES som ett ord skal det også SKRIVES som ett ord! Det heter valpeshow, gratulasjonstråd og lydighetstrening! Dette er da ikke så vanskelig?!

Hilsen Heidi som haaater oppdelte substantiv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orddelingsfeil kan jeg leve med, men folk som sier skjøleskap og skjyssesyke, som ikke kan uttale kj-lyd tåler jeg ikke å høre på da må jeg rett med en gang(heldigvis er ikke det fenomenet kommet til min vennekrets ennå). Selv om jeg enkelte ganger må sette meg på hendene for å ikke kommentere orddelingsfeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det dere mener med ord delings feil? :P

Nei, uff.. Det sier kanskje litt om norske skoler i dag? Eller elever? Jeg veit at de fleste i klassen min kobler ut når vi kommer til fredag og vi har norsk.. (Det var mest på grunn av læreren, som nå har sykemeldt seg i bl.a. våre timer.. :icon_redface: )

Orddelingsfeil irriterer meg uansett hvilken grunn man har!

Også irriterer det meg når folk ikke klarer å bruke tegn.. "hei hvordan går det hva har vi i de fire første i mårra"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra 1. juli 2005 ble det gjort endringer i bokmålsrettskrivningen

Og jeg begynte å lære Norsk for 16 år siden! jeg klarte ikke alle der nei. Bla faktsik veldig forundret på mye av det, siden jeg har fått feil på dette opp gjennom skoletiden. Nei kanskje vi skal ta alle som gikk på skolen før 2005 og gå et nytt norskurs? Ikke så rart når de endrer så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg mest er når folk skriver NÅR istedet for å skrive DA!

Er det så vanskelig??

F.eks: Når jeg dro til Drammen var det fint vært, el

Når jeg ble født

osv...

Men blir man ikke født hver dag da? :( Blir jo når da..

Nei, du har så rett, så rett, det er utrolig plagsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...