Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjemmeside: Atsu

Svedge

Recommended Posts

Skrevet

Siden jeg er perfeksjonist noen ganger, så har jeg tenkt til å lage en side for Atsu som tar i bruk PHP eller JSP og MySQL i første omgang.

For nyheter/blogg skal jeg lage ett enkelt publiseringssystem, hvor all tekst går inn i databasen. Det andre jeg skal lage, er et bildearkiv hvor bildene lagres på databasen,og det siste er en gjestebok. Mesteparten av tekst og bilder går inn og ut av MySQL databasen.

For noen høres dette enkelt ut, for andre ikke, for meg blir dette ett stort prosjekt som tar i bruk mange av teknologiene jeg har lært hittil.

Hva som skjer videre i planlegging og implimentering, vil jeg skrive mer om etterhvert som tida går og ting kommer her. :D

Nå er det bare å ønske meg lykke til, jeg kommer hovedsaklig til å være mest aktiv med dette etter eksamens tiden (midten av juni).

• 2 weeks later...
Skrevet

Nå har jeg begynt å tegne hvordan tabellene i databasen kommer til å se ut. :D

Måtte også installere Apache, MySQL og PHP, i tillegg disse måtte konfigureres til å funke sammen. Får ikke lagd så mye uten ett lokalt utviklingsmiljø (Gidder ikke å leie webhotell før jeg må heller).

Skrevet

Skjønte ingentingen, så jeg ønsker deg bare LYKKE TIL! :P

OT: Du er tidlig oppe.. :P

Hihih, skjønte noe av det, men ikke så mye jeg heller, så da ønsker vi deg lykke til Svedge :P

Skrevet

Blir spennende å se hvordan resultatet blir (dvs. den mest interessante delen syns jo ikke for oss som bare ser på sidene...). Har du noen utdannelse på dette eller er du selvlært?

Driver med noe lignende selv for tiden. Holder på å lage en pakkeløsning for hundeeiere/oppdrettere med design og oppdateringsløsning + diverse tilbehør (dagens snikreklame :P). Det er mye som skal på plass, men det er gøy når det virker :P .

Skrevet

Jeg studerer Datateknikk, snart ferdig med første året, så jeg blir nørde ingeniør når jeg er ferdig :P.

Skrevet

Hei,

Anbefaler deg å se på www.fckeditor.net som wysiwyg gui.

jeg har brukt den i flere prosjekter.

i ene prosjektet, moddet jeg på upload'en, slik at den lagde en mappe for hver bruker (bruker_id som mappenavn) og man uppet til mappen sin.

lagret selvsagt data i mysql.

Skrevet

Jeg skal prøve meg uten noen form for generatorer i første omgang, lager mitt egent simple publiseringsprogram. På denne måten lærer jeg mer.

Hvis det går dårlig, så tar jeg en kikk på generatorene/publiseringsgreiene.

Skrevet

Jeg skal prøve meg uten noen form for generatorer i første omgang, lager mitt egent simple publiseringsprogram. På denne måten lærer jeg mer.

Hvis det går dårlig, så tar jeg en kikk på generatorene/publiseringsgreiene.

hei,

Jeg personlig mener du bør implementere FCKeditor.

Du må ikke bruke WYSIWYG editoren i den, man kan også velge "source" og skrive inn html.

Tror også du vil imponere læreren ved å vise til at du implementerer opensurce scripts.

Du kan jo gjerne høre med læreren din da, for å høre om læreren er helt på vidden.

Det har seg nemmelig slik at en viktig ting av kunnskap, er å kunne innhente informasjon / bruke kilder, o.l.

ps. du må da huske å oppgi kilder!

Det er ikke "fryd og gammen" bare ved å implementere FCKeditor altså! Det er bare en litt avansert input!

Du må kode like mye i backend, men du får fin GUI til brukeren, som er ganske selvforklarende.. (Til og med bestemoren din kan opprette sider, om du er flink med logikken/layouten din).

Du kan også definere hvilke verktøyer du vil ha i hver instance av editoren.. Du kan mao. feks. ha noen der de bare får fetskriftknappen, noen der de bare har bildeupload, etc.

• 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
Skrevet

Nå er domene og webhotell bestillt! :lol:

Jeg legger ut siden som den er nå (når jeg får tilgang om 1-2 dager), men den fortsatt under konstruksjon. Nyhetsvisern og puliseringsfunksjoner virker nå. Det som gjenstår er å lage bildegalleri, gjestebok og info sidene.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvis han faktisk er blanding av havanais og malteser så er han ikke en maltipoo i det hele tatt. Maltipoo er blanding av malteser og puddel (poodle, derav -poo-delen av navnet).  For det første bør han sjekkes for alle arvelige helseproblemer som forekommer både hos havanais og malteser. Det er vel noe allergi, øyeproblemer og kneledd/albueledd ihvertfall. Så bør du ha oversikt over gemytt og helse hos begge foreldrene og helst søskenene og gjerne halvsøsken eller andre nære slektninger til hunden. Det hjelper ikke at din hund er snill og frisk, hvis han er unntaket i kullet. Da risikerer du å avle videre på problematiske gener, selv om det ikke har vist seg hos din hund. Dette er hovedårsaken til at raseavl er lettere å gjøre på en god måte, fordi man har registrert statistikk over helsedata i flere generasjoner. Hvis du tenker å få valper så kan det uansett også være greit å gå NKKs oppdretterskole, det er mye viktig informasjon der uavhengig av om du avler på renraset eller blandingshund. https://www.nkk.no/kurs-utdannelse-og-aktiviteter/kursoversikt-alle/ Generelt tenker jeg at det er veldig mange hunder som omplasseres og unødvendig å avle om man ikke har noe målrettet tanke for det, som de fleste seriøse oppdrettere har for rasehunder når de studerer helse- og utstillingsresultater. Det finnes mange gode og snille hunder som trenger et hjem.       
    • Hei. Jeg har en maltipoo hund som er blanding av havanes og malteser. Veldig godt gemytt på han. Rolig og veldig snill. Ble 2 år 17 juli. Hvordan kan jeg gå fram? Han er i ekstase å merker han er ungdoms tiden nå. Trenger litt tips . Vil gjerne forme han videre pga hvor fin han er. 
    • Alle dyr har naturlige instinkter som styrer dem. Noen er byttedyr, som lever av gress, bær og annet de finner i naturen, og som har fluktinstinkter når det er noe i nærheten de oppfatter som fare. Typisk eksempel er hester, sauer, hjortedyr osv. Noen er rovdyr som lever av å fange, drepe og spise andre dyr. Både katter og hunder er rovdyr, samt ulv, gaupe, bjørn osv. Fra lenge før hunder (og katter) ble domestiserte og holdt som arbeids- og kjæledyr har dette vært instinkter som rett og slett har holdt dem i live. Det er naturlig adferd å jage og drepe, men vi har avlet bort veldig mye av de sterkeste instinktene. Ulike dyr har også ulikt språk og væremåte, og de aller fleste kommuniserer best med sin egen art. Og så er det noen som kommuniserer på tvers av arter, i varierende grad. Anbefaler å lese litt om språk og adferd både hos hund og katt, og som sagt få hjelp fra fagfolk.
    • Hvorfor er det sånn at alle katter skal jages?
    • Det er jeg også redd jeg må gjøre. Omplassere kattene. Men er vanskelig fordi har blitt så glad i dem.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...