Gå til innhold
Hundesonen.no

Magre godbiter til tur og trening


Kefir

Recommended Posts

Heisann!

Jeg pleier å gå turer med naboens labradortispe innimellom, og da pleier jeg å ha med godbiter til godbitsøk og til å bruke til trening og belønning når hun går pent/oppfører seg fint. Men hun er en smule rund om kantene, og jeg vil nødig bidra med å "fete henne opp" mer.

Så hva slags godbiter burde jeg bruke? Hun er en labrador, så hun sluker det meste. Har dere noen tips?

På forhånd, takk! :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips!

Det står at det koster 19 kroner for 150 gram. Er dette dyrt eller billig? Porto kommer jo i tillegg.

Inntil jeg evt. får kjøpt det, får jeg prøve med frukt og grønnsaker som du sa, Heidi/Pippin :icon_redface: Hva med grovt brød - funker det også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips!

Det står at det koster 19 kroner for 150 gram. Er dette dyrt eller billig? Porto kommer jo i tillegg.

Inntil jeg evt. får kjøpt det, får jeg prøve med frukt og grønnsaker som du sa, Heidi/Pippin :icon_redface: Hva med grovt brød - funker det også?

Portoen er på 50 kr hvis ikke jeg tar feil, så da blir det vel kanskje litt dyrt?

Ville i så fall bestilt noe mer i samme slengen.

Selv har jeg brukt light hundekjeks fra Eukanuba til hunden til bestemoren min som hadde noen kilo ekstra.

Tror det kostet 50kr for 500g eller 750g.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det - legger hunder mest på seg av karbohydrater eller fett? Er ikke noen kostholdsekspert, men vet i hvert fall at mange hunder liker riskaker, og de er vel så godt som fettfrie i hvert fall - og så lette som de er, kan det ikke være mye næring i noen småbiter uansett.

Min ringe erfaring med retrievere tilsier vel forresten at det ikke spiller så stor rolle om det smaker godt - alt spiselig virker å være godbiter i deres øyne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det - legger hunder mest på seg av karbohydrater eller fett? Er ikke noen kostholdsekspert, men vet i hvert fall at mange hunder liker riskaker, og de er vel så godt som fettfrie i hvert fall - og så lette som de er, kan det ikke være mye næring i noen småbiter uansett.

Min ringe erfaring med retrievere tilsier vel forresten at det ikke spiller så stor rolle om det smaker godt - alt spiselig virker å være godbiter i deres øyne...

Hunder legger vel hovedsaklig på seg av fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder legger vel hovedsaklig på seg av fett.

he-he, da burde jo riskaker være midt i blinken. De smuldrer jo en del, men er veldig tørre og luktfrie, så om det blir liggende noen smuler i en lomme gjør det ikke så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn at hunder legger mest på seg av fett og mennesker legger mest på seg av karbohydrater da?

Kan jo en del om menneske kosthold, diabetiker som jeg er( Type 1 diabetes. les: ikke den du får av alderdom eller overvekt), men hundekosthold har jeg ikke så mye peiling på annet at jeg fôrer med rått kjøtt og ben :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å kjøpe en bit lever i butikken, dele opp denne i terninger og tørke den i ovnen til de er harde og fine... dette tar noen timer, og på ca 70 grader. Dette er både billig og sunne godbiter. og hunden min digger det i hvert fall :P

Da de er tørket, holder de MYE lenger enn sånne du får kjøpt "ferske" på butikken og så lukter de nesten ingenting, så er ikke noe farlig om de blir liggende i lomma... men må passe på at de ligger tørt da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å kjøpe en bit lever i butikken, dele opp denne i terninger og tørke den i ovnen til de er harde og fine... dette tar noen timer, og på ca 70 grader. Dette er både billig og sunne godbiter. og hunden min digger det i hvert fall :P

Da de er tørket, holder de MYE lenger enn sånne du får kjøpt "ferske" på butikken og så lukter de nesten ingenting, så er ikke noe farlig om de blir liggende i lomma... men må passe på at de ligger tørt da...

Tror jeg skal prøve den der :P Har en litt kresen hund hverfall når det gjelder godbiter og kanskje denne vil være super :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal prøve den der :P Har en litt kresen hund hverfall når det gjelder godbiter og kanskje denne vil være super :P

husk å koke leveren først da, til den er gjennomkokt... :P glemte å skrive det... :P også er det 80 - 100 grader det egentlig skal være, med ovnen min fungerer greit på 70... prøv deg frem... hehe.. lykke til!

Er snacks det altså... kan godt fryses også, så holder de seg ferske enda lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...