Gå til innhold
Hundesonen.no

"Ja, vi elsker" på urdu.....?


Marianne

Recommended Posts

Nei hallo!? Vi oversetter ikke NASJONAL sangen vår på andre språk! De som kommer til norge får heller lære seg originalen!

Det er like teit som at Karl I Hagen sa at spanjolene måtte lære seg norsk for det var så mange nordmenn i spania *dunke seg i hodet av fustrasjon*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes at den norske nasjonalsangen skal synges på norsk.

Greit at de vil lære seg innholdet i sangen, historien osv., men jeg synes ikke noe om at den oversettes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan de oversetter "furet, værbitt over vannet". Eller "alt hva fedrene har kjempet, mødrene har grett, har vår herre stille lempet, så vi vant vår rett." Må bli noe med allah, det da, eller.... De må oversette hva de vil for meg. Tror bare at det kan bli litt vrient å få fram den snirklete nasjonalismen i teksten... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det her er noe av det dummeste jeg har lest på LENGE!

Bor man i Norge, så kan man til HEL****E ha nasjonal sangen på norsk..

syke syke mennesker som i det hele tatt kan tenke på å oversette den..

nasjonalsang er noe som er spesiellt for det landet, det norske, eller det danske for den slags skyld..

og i det hele tatt tenke på å bytte språk på en nasjonal sang, uavhengig av land, er helt på trynet..

selvom det sikkert hadde vært morsomt å høre hvordan det hadde blitt, men ... huff..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan de oversetter "furet, værbitt over vannet". Eller "alt hva fedrene har kjempet, mødrene har grett, har vår herre stille lempet, så vi vant vår rett." Må bli noe med allah, det da, eller.... De må oversette hva de vil for meg. Tror bare at det kan bli litt vrient å få fram den snirklete nasjonalismen i teksten... :)

:) Ja jeg ser det hele for meg :P

Nei det er rett og slett tull! Nasjonalsangen til norge skal synges på norsk! <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene øyeblikket driver de med flaggbrenning av det norske flagget og nå vil de synge nasjonal sangen vår på deres eget språk?

Nei ''Ja, vi elsker'' er norsk og skal synges på norsk!

Vi snakker om integreering åssen i alle dager hjelper dette med å integrere dem med å gi dem flere grunner for å ikke lære seg norsk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene øyeblikket driver de med flaggbrenning av det norske flagget og nå vil de synge nasjonal sangen vår på deres eget språk?

Nei ''Ja, vi elsker'' er norsk og skal synges på norsk!

Vi snakker om integreering åssen i alle dager hjelper dette med å integrere dem med å gi dem flere grunner for å ikke lære seg norsk?

Ja, for det er helt sikkert akkurat de samme folkene! De er jo en felles masse med felles hjerne og sjel..disse utlendingene (samme om de bor i afganistan, sudan eller norge bare de er utenlandske liksom )Halloen? :icon_redface:

Tilbake til topic: Nasjonalsangen på urdisk høres unektelig morsomt ut :wub:

Men jeg anter at planen ikke akkurat er allsang på slottsplassen, sannsynligvis blir den brukt først og fremst som en del av språkundervisningen (du vet, man bruker gjerne aktuelle temaer i undervisning) og får gi en slags forståelse av hvorfor vi nordmenn er så glad i gå i tog med flagg en gang i året.Vi er jo litt unike der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totalt enig med alle dere andre. Vil gjerne at den norske nasjonalsangen skal beholdes på norsk.

Hva skal vi ellers, synge den amerikanske versjonen av den norske nasjonalsangen neste gang vi står på pallen, slik at alle forstår? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for det er helt sikkert akkurat de samme folkene! De er jo en felles masse med felles hjerne og sjel..disse utlendingene (samme om de bor i afganistan, sudan eller norge bare de er utenlandske liksom )Halloen? :icon_redface:

Nå er det faktisk sånn at så vidt jeg har forstått så er flesteparten av den befolkningen som skal snakker urdu muslimer.

Ikke for å stigmatisere en helt folk på grunnlag av religion men nå var det faktisk en del her som brant det norske flagget på verandaen. At vi nå skal gi ut ''Ja, vi elsker på deres språk'' blir for meg ja helt borti natta.

Vil de bli integrert i det norske samfunnet så er det kjempebra! Vil de lære norsk enda bedre! Men vi skal være forsiktig med hvor mye vi skal gi. Vi bor da i norge og jeg tror ikke jeg hadde blitt særlig populær om jeg gikk ned dit og sang deres nasjonal sang på norsk.

Syntes heller vi bør fokusere på å få dem på norsk kurs framfor og fokusere på alt annet.

Hva er det neste? at veiskiltene våre kommer på urdu også? At navnet på maten og lignende i butikkene kommer på urdu? Nei jeg mener vi får være forsiktig med å gi etter alt for mye.

Vil de absolutt lære ja vi elsker så lær den på norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hallo!? Vi oversetter ikke NASJONAL sangen vår på andre språk! De som kommer til norge får heller lære seg originalen!

Det er like teit som at Karl I Hagen sa at spanjolene måtte lære seg norsk for det var så mange nordmenn i spania *dunke seg i hodet av fustrasjon*

Godt eksempel! Ganske så idiotisk forslag spør du meg.

:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...