Gå til innhold
Hundesonen.no

Flått i bøtter og spann


Recommended Posts

Etter å ha overnattet en dag på hytten har vi med oss hjem en flått - befengt Lotta. Bare siden i går har vi fjernet over 40 stykker og enda har hun mange på seg. Stakkars bisken har vært ganske så tålmodig, men nå vil hun ikke "lyskes" mer. Problemet er at hun har mange i ansiktet, inkludert på øyelokkene (!) så det er ganske håpløst..... Skal ringe vetten i morgen og høre om de kan gjøre noe; bedøve henne f.eks slik at vi får fjernet resten...Gøy på landet sier nå bare jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen stakkars liten da! Brukte du flåtthalsbånd? Ang. det å vente til i morgen: det er visst viktig å fjerne dem så fort som mulig, før de får overført eventuelle sykdommer. Kanskje du får lyske videre når hun er trøtt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herre gud, dette hørtes ikke bra ut. Hvor er hytta di, kan jeg spørre om det?

Jeg var for å kjøpe flåtthalsbånd på lørdag, men vet var utsolgt, og jeg begynner å bli litt stresset. Jeg kan ikke fordra flått!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar :)

Hytten ligger på en egen øy i Austevoll. Der har det gått villsauer og det er ekstremt mye flått der på grunn av det. Sauene ble fjernet for snart to år siden for å bli kvitt problemet, men det tar tre år før flåtten er vekk (eller minimert).

Ja de er virkelig ufyslige (kan umulig ha noen nytteverdi i naturen??).....

Har snakket med vet.kontoret og de sa jeg kunne komme inn med Lotta så dyrepleierne kunne plukke resten pluss jeg skal få resept på flåtthalsbånd. Det er særlig de i ansiktet og på øyelokkene som er vanskelig å ta. Skal ta en ny økt nå så får vi se om jeg kan få vekk en håndfull til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æææææsj! Stakkars hunden din! Jeg blir nervevrak hver gang jeg ser en flått på Castor. Også begynner jeg å klø OVERALT! Hvis jeg skulle fått tre ønsker oppfylt av en magisk ånd, så ville et av dem vært å utrydde flåtten for alltid :) (her lever vi i den virkelige verden :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars dere. Vi har hytte på Larkollen og der er det også en del av de små vampyrene! Det er lurt å få dem av så fort som mulig for å hindre smitte av ulike skumle bakterier! Skynd deg og få den hjelpen du ble tilbudt, eller få hele familien med på flåttpelling. Fyr i peisen og hiv dem inn, så er du sikker på at de ikke overlever :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars dere. Vi har hytte på Larkollen og der er det også en del av de små vampyrene! Det er lurt å få dem av så fort som mulig for å hindre smitte av ulike skumle bakterier! Skynd deg og få den hjelpen du ble tilbudt, eller få hele familien med på flåttpelling. Fyr i peisen og hiv dem inn, så er du sikker på at de ikke overlever :).

Ja det er den eneste gleden med det hele; BURN, BURN moahahaha..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æææææsj! Stakkars hunden din! Jeg blir nervevrak hver gang jeg ser en flått på Castor. Også begynner jeg å klø OVERALT! Hvis jeg skulle fått tre ønsker oppfylt av en magisk ånd, så ville et av dem vært å utrydde flåtten for alltid :P (her lever vi i den virkelige verden :) )

Jeg gjør akkurat det samme - klør overalt, og er overbevist om at jeg har flått selv :) Nå får dyra her festingtabletter, så nå regner jeg ikke med å se noen flere i år.. De er ekle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, de er motbydelige.

Jeg er livredd for å ikke få bort alt.

Rocky fikk en rett over øyet her om dagen. Stakkars liten..

De sitter jo så fordømt godt fast de ekle krypene!

Også er jeg selvfølgelig livredd for at de skal ha smittet allerede. Har vært og skaffet halsbånd og diverse flåttfjernings-instrumenter idag. Får håpe vi slipper flere tilfeller i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...