Gå til innhold
Hundesonen.no

Tips..

Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Jeg må bare dele tipset med dere..Kan gjøre at dere ikke får så vondt som jeg fikk :P

Altså..Om dere skal ha langline så kjøp en solid en, som IKKE skjerer seg inn i huden...

JEg og veninna mi trente med langliner på en slette i dag, og hun brukte klæssnor til langline...

Jeg trenger vell ikke si at smarta klarte og miste hele snora og hunden`?

Godbye my dog liksom..

Vi gikk på en liten leiting, som straks ble avbrutt av mine smertefulle AU!!

Hunden hadde kommet bakfra og i den farta hadde han klart og viklet klessnora inn i foten min. JEg som hadde på meg TO bukser og TO sokker fikk klessnora rett inn i huden.

Idet hunden trakk og løp videre dro han fram foten min...I det braket og smellet, var hunden borte igjen.

Langlina? Den satt fortsatt fast i foten min..Godt innskjært...

Gjennom buksene og sokkene...

Veninna mi var 10 meter lenger fremme og hun hørte at bånnet røyk..

Tenkte og dele dette med dere, fordi det annbefales ikke og skade foten på den måten... :rolleyes:

Tilslutt må jeg si at veninna mi skjønte pointet med ordentlig langline.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

klessnor? Jøsses :) dumt av en norgesmester i hundekjøring vil jeg si, ikke bare er hunden rask, men sterk også!

næi, skaff ordentlig langline til henne du, om hun ikke gjør det selv nå :) lett og lage en selv også...

HeHe..Hun laget den jo selv.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HeHe..Hun laget den jo selv.. :)

med noe annet enn en klessnor vel og merke! Men er ikke den så tynn at det ikke går an å få tråkket på den? er jo kjekt med noe som ikke bare glir under foten, men som faktisk stopper når man tråkker. det er hovedgrunnen til at jeg bruker langlina liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Joda..Men hun hadde ikke kjøpt enda...Dette båndet ble han bindet i noen ganger, og ble borte for hun. Før hun tok det i bruk i dag.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker lassoline og er strålende fornøyd med det! Anbefales på det sterkeste! Ikke brenner den i hendene, ikke henger den seg så lett opp i busker og kratt og den er lett og holde ren :) (Dessuten så er den knæsj-gul, så den vises godt!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
    • Labrador Golden  Toller?  Det jeg gjorde når e skulle velge rase var å møte opp på treninger/konkurranse jeg synes var spennende og snakke med eiere og observere rasene e likte. Da får en bedre feeling for hvordan rasene er, hvis man møter flere individ av samme rasen. Mitt forslag -lykke til!  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...