Gå til innhold
Hundesonen.no

Treff i Telemark


tuppetroll

Recommended Posts

Noen som har lyst til å komme på et lite treff i Telemark snart? Hadde vært hyggelig å gått en tur sammen, sosialisert hundene litt og skravlet med andre hundeeiere. Ikke så langt å reise for dere Vestfoldinger heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Noen som har forslag til hvor? Vet at det er flere på sonen fra telemark, og håper jo på flere, men hva med å velge ett sted?

Foreslår skogene ved frierfjorden, skogen over porsgrunn sykehus, noen av sandtakene eller skogene over frogner/borgestad ett sted. Har mange andre forslag, men vet ikke helt hva de heter.

Evt. ta en liten togtur for den elleville prisen av 15 til 30 kroner, og hoppe av ett sted på veien til notodden?

Noen andre som vil foreslå noe?

Har bil med plass til flere hunder hvis vi må kjøre ett sted, men har ikke lappen. Kan prøve å få kjære til å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det. Håpe at supershira ikke dør av litt sikkel på halsen heller da..

Men jeg stemmer for å få det til før heller enn senere, jeg og hugolille drar til alta i begynnelsen av juni for å flykte fra huggorm og flått..

Vet forresten om en skog med mange fine badevann langs stiene, men klarer ikke å forklare helt hvor.. På andre siden av den blå broa i porsgrunn.

Eller dammene ettellerannet sted? Må lære meg stedsnavn... :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg stemmer for å få det til før heller enn senere

Høres ut som en plan... Førstkommende lørdag skal vi på amstaff-treff, så da passer det litt dårlig.

Men hvis noen har sted og setter en tid, så henger vi oss på.

Men huggorm og flått er da ikke så farlig at man trenger å flykte til Alta??!? :wub:

Har klart oss greit i en del år vi altså...

Og litt sikkel på halsen overlever Shira sikkert. Hu er godt innkjørt der, av både Ikaros og Odin. Hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det. Håpe at supershira ikke dør av litt sikkel på halsen heller da..

Men jeg stemmer for å få det til før heller enn senere, jeg og hugolille drar til alta i begynnelsen av juni for å flykte fra huggorm og flått..

Vet forresten om en skog med mange fine badevann langs stiene, men klarer ikke å forklare helt hvor.. På andre siden av den blå broa i porsgrunn.

Eller dammene ettellerannet sted? Må lære meg stedsnavn... :wub:

Mulig du mener ved Kverndammen?

Det er jo en del andre skoger også, men det er i alle fall en ikkesåstor men koselig skog, med en del åpne sletter, og om man ønker å gå en litt "god" tur, så er det mulig å gå oppover (og oppover) til man kommer opp på "Utkiksposten" og kikker utover Porsgrunn mot Hærøya og elva..

Jeg har ikke kikket på klokka når vi har gått oppover dit, men en kan jo ta seg den tiden en trenger :P

Ellers så er det jo skog et stykke ovenfor Skien kretsfengsel, da er det et lite stykke oppover langs en sti og så kommer man til et vann som heter Hvittsteinskjenn.

Men, som sagt... Det er jo flere skoger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lyst, men Miko er så skeptisk for store hunder.

Han gjør dem ikke noe, men bjeffer å bråker med en gang :icon_redface:

Han har hatt noen dårlig opplevelser med store hunder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du mener ved Kverndammen?

Det er jo en del andre skoger også, men det er i alle fall en ikkesåstor men koselig skog, med en del åpne sletter, og om man ønker å gå en litt "god" tur, så er det mulig å gå oppover (og oppover) til man kommer opp på "Utkiksposten" og kikker utover Porsgrunn mot Hærøya og elva..

Jeg har ikke kikket på klokka når vi har gått oppover dit, men en kan jo ta seg den tiden en trenger :icon_redface:

Ellers så er det jo skog et stykke ovenfor Skien kretsfengsel, da er det et lite stykke oppover langs en sti og så kommer man til et vann som heter Hvittsteinskjenn.

Men, som sagt... Det er jo flere skoger :P

Det er mange skoger, men mente kverndammen som ett alternativ tror jeg.

Skien kretsfengsel er sikkert kjempegøy, Hugo er veldig glad i vassing, så har lyst til å gå ett sted med vann. Det er morsommest synes vi..

#Jeg har veldig lyst, men Miko er så skeptisk for store hunder.

Han gjør dem ikke noe, men bjeffer å bråker med en gang

Han har hatt noen dårlig opplevelser med store hunder...#

Hvis du vil så kan vi godt gå noen runder med hugo og miko i bånd, han er ikke historiens lydigste hund, men han er snill. Og kanskje miko blir litt tryggere hvis han kjenner en på treffet litt, så han kan være med kanskje ikke nå, men litt senere?

Ellers så tåler vi litt bråking hvis han bare bjeffer, men det er jo ikke noe gøy hvis han er livredd hele veien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange skoger, men mente kverndammen som ett alternativ tror jeg.

Skien kretsfengsel er sikkert kjempegøy, Hugo er veldig glad i vassing, så har lyst til å gå ett sted med vann. Det er morsommest synes vi..

Juhu, jeg fant ut hva du tenkte på, eller tror det i alle fall :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Noen som har lyst til å komme på et lite treff i Telemark snart? Hadde vært hyggelig å gått en tur sammen, sosialisert hundene litt og skravlet med andre hundeeiere. Ikke så langt å reise for dere Vestfoldinger heller?

Det var jammen en god ide Helene! :icon_redface: Vi må få arrangert skikkelig treff her i Skien/Porsgrunn! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Du har gode alternativer. Vi får prøve å finne et sted alle klarer å komme seg til, og prøve å avtale en dato i litt god tid før så alle kan sette av datoen. Så kunne vi tatt med mat, også kan det kanskje også være mulig å legge ut søk til hundene :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da finner vi bare en dato :icon_redface:

supershira og hugolille kan ikke lørdag førstkommende. Jeg kan fra etter onsdag og frem til 4 juni. strengt tatt burde jeg lest på eksamen, men dette er mye viktigere, og mye gøyere...

foreslår ett sted mellom 25 mai og 5 juni. kanskje lurest å ikke ta det lørdag eller søndag formiddag, da det er da helgefolket kommer ut. men det er jo da de fleste sikkert kan, vet ikke hvordan dere jobber.

hvis alle sier en dato de kan, så finner vi sikkert en som passer alle, det kan vel ikke være helt umulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Nå før ferien kan jeg desverre ikke før i helgene... Isåfall måtte det vært etter skoletid, og det blir kanskje litt dårlig tid. Er kanskje kjekt å ikke dra så sent på dagen?

Men når ferien er startet kan jeg som regel når som helst :icon_redface:

Kom med forslag til når det kan være folkens :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helger er jo bra, hvis vi bare ikke velger det mest populære turområdet rundt her. Men det finnes mange, og sikkert mange steder vi kan være uten å forstyrre noen.. sånn som mule varde og frierfjorden er gjerne litt overbefolket i helgene.. men det er jo tusen stier rundt omkring..

Ettermiddager er jo heller ikke veldig dumt.. Bortsett fra hvis folk kommer fra lenger unna.. Men det er jo lyst om kveldene nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Enig med Fidelio :( Det som kanskje hadde vært kjekt er om vi drar litt tidlig på dagen så vi har godt med lys så lenge som mulig :( og vet noen om det kanskje er noe sted med vann i nærheten vi kunne vært? Må ikke liksom, men er et pluss :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh! Forrige innlegget ble ikke postet!

Vi kan dra til Kilebygda har nøkkelen til en hytte helt inni skogen der, aldri møtt en turgåer! Veldig fint sted, med en liten "elv" (eller bekk da :() Rett ved hytta og en liten vei rundt hytta (parkeringsplass for ca 5-7 biler) Hytta var en gang brukt av NRK avd Telemark, men de bruker den ikke mer og jeg tror det kun er eiren (grunneieren tror jeg) som har nøkkel utenom dne jeg har, som jeg låner av oppdretter!(:

Var der i går faktisk! Standard, tur + pølser!:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...