Gå til innhold
Hundesonen.no

Vann er best når det ikke er fra vannskåla!

Symra&Pippin

Recommended Posts

Har dere lagt merke til at alt vann er bedre enn det som er i drikkeskåla? Det gjelder både katter og hunder. Regnvann, sølepytter, myrvann, hva som helst foretrekkes framfor springvann. Tror dere det kan komme av at springvannet er tilsatt klor? Kanskje dyr kjenner klorsmaken bedre enn oss? Hvis det er sånn skal jeg sannelig begynne å samle regnvann til Pipsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusen til mamma og pappa er litt snål på det. Han skal ikke drikke vannet i skålen, han skal ha det rett fra springen, i vasken... :rolleyes:

Kan til nød drikke fra en sølepytt, men da bare hvis livet avhenger av det nesten...

Det er serriøst ei katte men egne meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg aldri opplevd. Min hund kan gå forbi masse sølepytter, myrhull, vann, elver ol uten at han drikker, med 5 minutt senere når vi kommer hjem så stuper han i vannskåla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere lagt merke til at alt vann er bedre enn det som er i drikkeskåla? Det gjelder både katter og hunder. Regnvann, sølepytter, myrvann, hva som helst foretrekkes framfor springvann. Tror dere det kan komme av at springvannet er tilsatt klor? Kanskje dyr kjenner klorsmaken bedre enn oss? Hvis det er sånn skal jeg sannelig begynne å samle regnvann til Pipsen.

Tviler på om de bryr seg så mye om evt klorsmak. Eller kanskje det er verre enn en tuch av bensin, eller stllestående myrvann med mystisk farge og lukt? Hunder gjør mye rart. Fibi drikker av alle typer vann, hun. Også Imsdal med solbær. (Den er vond!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vida vil ikke drikke av skål på jobben. Hun har sine faste vanningspauser der hu drikker fra en vask, og der drikker man. Vida på jobb Kan til nød drikke fra vannkanna når jeg heller vannet i, men ikke fra skåla. Men er hu tørst nok, så gjør hu sikkert det.

Bogar derimot er litt mer kvalitetsbevisst, og synes imsdal på flaske er toppers. Da drikker han opp en halv liter om jeg ikke passer på (og så gulper han opp det meste igjen rett etterpå...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er smaken på selve kranvannet som gjør det. Kanskje det heller er mangelen på smak? En sommer hadde jeg laget en liten dam på balkongen. Å kalle det "dam" er kanskje å overdrive, men det var et stort fat med fine steiner på bunnen og noe siv som jeg hadde stukket nedimellom steinene. Gjett om det ble populært som drikkevann av de firbeinte her! Steinene hadde jeg plukket ved en innsjø og sivet kom fra elva her, men vannet tok jeg rett fra springen. Måtte stadig fylle på nytt vann fordi hundene drakk opp. De begynte t.o.m å skrape på balkongdøra for å få drikke på balkongen når de var tørste, i stedet for å drikke vannet de hadde inne. Kanskje det var steinene og sivet, og sikkert også alger, som gav vannet litt mer aroma?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusen til mamma og pappa er litt snål på det. Han skal ikke drikke vannet i skålen, han skal ha det rett fra springen, i vasken... :rolleyes:

Kan til nød drikke fra en sølepytt, men da bare hvis livet avhenger av det nesten...

Det er serriøst ei katte men egne meninger.

Katten min (som vi måtte avlive for en mnd siden) drakk også KUN fra springen. Ville ikke ha vann ute, og drakk ikke av skåla inne. skikkelig snål. rex drikker vann overalt egentlig. men foretrekker også rett fra springen. Ferskt vann i skåla er også en fordel for han. Men kan godt drikke av sølepytter og alt det å. Også fra balja ute (med vann fra hageslangen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg sitter vel her med en liten raring jeg da, som nekter å drikke av vannskåla, men som ELSKER å drikke av do.. :) Hvis dolokket er nede, stikker ho snuta under og 'hiver' dolokket opp sånn at det smeller ned igjen, og da er det bare for oss å komme og lukke opp for ho.. ..og siden vi allikevel er der, så tenker vel ho at vi likesågodt kan dra opp da, sånn at ho kan drikke nyfriskt vann, så ho stiller seg opp med schäferøynene sine og nærmest forlanger at vi skal dra opp for ho! :(

...Pus derimot, nekter å drikke av sin egen vannskål, men drikker gjerne av Joy sin.. :D

Jeg hadde forresten gått en lang tur med Joy for ikke så lenge sida, og da vi kom hjem, fylte jeg friskt vann i vannskåla hennes, og henta et glass vann og en mugge med vann til meg selv.. *tørst* :(

Så kom dyret og lukta på skåla si, før ho heiv seg over mugga med vann som så fint var plassert ved siden av stolen min, og tok ikke opp snuta igjen før den var god og gjennomvåt! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...