Gå til innhold
Hundesonen.no

Olivers og Eukanuba


Recommended Posts

Bruker Olivers og har ikke noen negative ting og si med dette fòret. Hunden min har blank fin pels, normal afføring, masse energi. Men vi vurderer efter anbefaling at starte på aktivt fòr da det indeholder mere protein, da vi har en hund der har vanskelig ved og ta på.

Servicen til olivers er også kjempe bra :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du bytte fôr da? Det har ingen hensikt hvis det du bruker nå fungerer bra.

Pedigree'n blir på en måte godis for hunden. Det er 80 % vann, og hunden tar ikke opp næringa. Hvis du synes det er kos å gi den noe godt, så gjør endelig det, men det kan føre til at den blir sær i matveien. Og i verste fall sultestreike for å "lære" deg til å gi den våtfôret istedet! Men det gjør ingen skade ;)

Selv bruker jeg vom i tørrfôret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du bytte fôr da? Det har ingen hensikt hvis det du bruker nå fungerer bra.

Pedigree'n blir på en måte godis for hunden. Det er 80 % vann, og hunden tar ikke opp næringa. Hvis du synes det er kos å gi den noe godt, så gjør endelig det, men det kan føre til at den blir sær i matveien. Og i verste fall sultestreike for å "lære" deg til å gi den våtfôret istedet! Men det gjør ingen skade ;)

Selv bruker jeg vom i tørrfôret.

Tar den ikke opp næringa i pedigreen? Det er bare to skjeer i foret hver dag, og det ser ikke ut til at hun blir sær i matveier forde... Er det noe som er bra for hunden i pedigreen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den får ikke noe næring av det, pga at det er så og si bare vann. Du merker jo fort om den blir sær eller ei når du en dag slutter å legge oppi de to skjeene ;) Ikke noe som er skadelig hvertfall! Men man kunne aldri fôret med boksemat som basisfôr. Da måtte man jo gi 8 bokser om dagen, og bruke rimi-pose når man skal plukke opp etter hunden. Samt slite med dårlig pels og null energi til å jobbe.

Tar den ikke opp næringa i pedigreen? Det er bare to skjeer i foret hver dag, og det ser ikke ut til at hun blir sær i matveier forde... Er det noe som er bra for hunden i pedigreen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det går vel greit bare som "smakstilsetning"? For hovedfôret er jo Olivers som visstnok er er veldig bra fôr etter hva jeg har hørt... Men hvis vi en dag ikke gir henne de to skjeene med pedigree og hun ikke spiser det, hva gjør vi da? Hun får jo tre måltider om dagen hun ikke fårdet i fôret...

Æsj, dette ble litt surrete, men håper du forstår ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det går vel greit bare som "smakstilsetning"? For hovedfôret er jo Olivers som visstnok er er veldig bra fôr etter hva jeg har hørt... Men hvis vi en dag ikke gir henne de to skjeene med pedigree og hun ikke spiser det, hva gjør vi da? Hun får jo tre måltider om dagen hun ikke fårdet i fôret...

Æsj, dette ble litt surrete, men håper du forstår ;)

da tar dere bort maten etter 10 min om hu ikke spiser, og så får hun ikke mat før neste måltid. Sånn holder dere på helt til hu spiser igjen, det vil nok ikke ta lange tida før hu eter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...