Gå til innhold
Hundesonen.no

Til trøst...

Flash

Recommended Posts

Skrevet

:)

sånn har toya gjort ett par ganger før hu skjønte det også , men kan trøste deg med at det går bedre etter litt mer trening :)

Skrevet

:lol:

sånn har toya gjort ett par ganger før hu skjønte det også , men kan trøste deg med at det går bedre etter litt mer trening :D

Joda. nå går det (stort sett) helt strålende... :D

Hun hadde det sånn noenlunde inne på den tida også, men det hele skjedde midt i den verste pubertetsperioden. Husker at turen filmen ble tatt opp på var spesielt ille - hun var på en fullstendig annen planet. Var skikkelig frustrert rett etterpå, men klippet har gitt meg mang en god latter i ettertid :P

Skrevet

skjønner at det klippet gir deg en god latter altså... hehe...

nikita prøvde seg på en sånn frekkas i går kveld hu også...

hehe...

prøvde å få henne og toya på plass samtidig...

og da skjønte ikke hunden til mamma at hu kunne sette seg ved siden av toya, det jeg trur hu tenkte da, var " hei, plassen min er opptatt, jeg får vel være flink jente jeg også, og sette meg på plass".. problemet var bare at hu satt seg likt som hunden på filmen, og så kjempe stolt ut...

Toya skjønte jo ikke noe ... hehe.. jeg begynte å le, sammen med resten av familien...

hvem er det som har sagt at hund ikke er morsomt?

:lol:

Guest Christine
Skrevet

HeHe..

Veninna mi sin Cocker har alltid vært sånn..Sier på plass, så setter hun seg sånn :lol:

Skrevet

hehe så artig film da :(

Mine er ikke helt stødige på det området de heller,setter seg helst foran meg hehe,men øvelse gjør mester

Skrevet

hehehehehehehe *ler høyt*

Pito kan finne på å smelle ned i sitt sidelengs foran meg, men å sitte seg feil vei gjør hun ikke :(

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Skye terrier skiller seg jo en del ut fra de andre her, både i utseende og type. Jeg kjenner de ikke veldig godt, så anbefaler å sjekke raseklubben i hjemlandet. De andre har jeg møtt en del av. De er jevnt over ganske egenrådige og har høyt jaktinstinkt. Hvis du er vant til gjeterhund så tror jeg det kan bli en ganske brutal overgang. Det er ikke bare å "jobbe mer og hardere", det er rett og slett en helt annen type hund og mye som ikke vil kunne fungere på samme måte. En utfordring er for eksempel å ha de løse. Pinscher er vagt mildere enn terrierene. Dansk-svensk gårdshund er også en pinscherhund, som er veldig lik brasiliansk terrier og parson russel, men mildere i gemyttet. Jeg har kjent folk som har kunnet kalle inn sine pinschere og dsg fra jakt på vilt. Pinscherene er også større enn manchesterterrier. Det er nok i stor grad trenbarhet, jaktinstinktet og selvstendigheten som skiller terrierene fra gjeterhundene, og i litt ulik grad. De er ikke interessert i å gjøre deg til lags eller høre på hva du sier, de er avlet for å jobbe selvstendig og jakte på og drepe smådyr. Du kan ikke regne med å kunne ha dem løs utenfor inngjerdede områder eller under tett kontroll. Jeg har f.eks. sett mange i konkurranse- og treningssammenheng, men veldig sjelden løse i skogen.
    • Har vurdert Manchester terrier, Person russel terrier, brasiliansk terrier, og skye terrier. Tenker også på Pincher men hva er forskjellen mellom en pincher og Manchester terrier? De er ganske like utseende og størrelse. Vi vet at terriere har mere jaktinstinkt og er mere sta enn gjeterhund. Ønsker helst en av de største terrierne.
    • Hva er likheten mellom alle terrierene sånn generelt? Ønsker en terrier uten napping og vanskelig klipping. Børsting går greit. Hvordan er dem i forhold til gjeterhunder? Er oppvokst med det.
    • Så da har det ikke noe å si da? Kjekt å vite. Synes Lily er så fint navn.
    • Jøss, teksten din er veldig oppriktig og detaljert! 😊 Det merkes at du virkelig har tenkt nøye gjennom dine erfaringer og hva du forventer av hunden fremover. Det er spesielt hyggelig å se hvordan du analyserer tidligere erfaringer med corgien og puddelen og trekker egne konklusjoner – det vitner om at du er oppmerksom og bryr deg om dyret.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...