Gå til innhold
Hundesonen.no

Dårlig matlyst og tynn.

Roger

Recommended Posts

I utgangspunktet er det cecilia som har bedt meg poste dette innlegget for henne siden hun er uten data så her kommer det.

Hun har en hund en bc/schäfer blanding. Han var i utgangspunktet noe tynn. Han fikk nå mark kur for ca en uke siden og skal ha en til nå snart.

Etter hva hun sier har matlysten hans blitt nærmeste borte og hun uroer seg stort for hva som kan feile han.

Hun lurte derfor på om noen har noen tips eventuelt eller har opplevd noe lignende.

Evt spørsmål kan også postes her så skal jeg sende hennne sms

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder har jo en gang i blandt dårlig matlyst da, min spiser ikke like mye alltid han heller da. Ellers så kan det jo komme av at hunden ikke liker foret han får eller rett og slett bør bytte for type ;) Så er det jo løpetid nå da så kanskje det er det som påvirker han litt. Men om hun ikke finner dette ut da så bør Hun vel ta seg en tur til dyrelegen da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker løpetid med en gang jeg nå.Hunden min spiser lite eller ingen ting når luktene ute fra tisper er på det sterkeste.Min mor har ei Riesen tispe som også spiser dårlig i løpetiden sin,ganske normalt.Men så klart det kan være noe annet også som Tine her er inne på.Uansett er det ganske så fortvilende når hunden ikke spiser og går ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme "problemet" med min 10 måneder gamle tispe jeg også. Hun har ikke lyst på mat i det hele tatt. Bare godbiter. Men jeg regner med at det er samkjørt med at hun har sin første løpetid nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
    • Er det noen som har kompetanse når det gjelder forvask av spisebestikk og servise før man setter det inn i maskin med kort vaskesyklus (steamer). Skal man vaske med håndoppvaskmiddel først, eller bare bruke rent vann? Finner ingen spesifikk beskrivelse hos mattilsynet. Har bare hørt at det kan ødelegge maskinen. Hvis noen har en link å vise til, helst fra produsent (Miele, Hobart el.lign.) hadde det vært fint.  
    • Huken multisele eller Troll nomesele. 
    • Avstand? Om hun kjefter, ta henne bort fra ham. Eller ham bort fra henne.  Dette er en prosess som tar mye tid, så jeg tenker at det kan være hun har større behov for rom og avstand en god stund til. Å ta igjen et par år med sosialisering som skulle skjedd fra valpestadiet vil ta lang tid og mye tålmodighet tror jeg.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...