Gå til innhold
Hundesonen.no

Ang. "Tilsvarende emner"


Recommended Posts

Hva slags logikk er det egentlig på den lista som kommer opp under "Tilsvarende emner"? På emnet "Hund og ulv" fikk jeg disse emnetitlene:

OT: Bruk av langline i hundetrening

Er din hund en god representant for rasen?

Hvordan ble du bitt av hundegalskapen?

deppet hund.....?

sele til to hunder

Og ingen av dem har vel særlig mye med "Hund og ulv" å gjøre. Den samme ulogikken går igjen på flere emner, og jeg lurer på hvorfor forumet har fått et sånt system når emnene som kommer opp som tilsvarende emner ikke har noe som helst med emnet man leser i å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et triks med forumet, liker du det ikke så trykk på minus ( - ) til høyre i underoverskriften " Tilsvarende tema" så minimeres den, og plager det deg ikke så mye lengre... ;)

Jeg synes heller ikke det er store logikken i det, men fant en enkel løsning... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil si at det ikke fungerer hvis folk skriver hele setninger i overskriften. Da må det enten innføres en regel om å skrive bare nøkkelord i overskriften (f.eks. valpebiting), eller så må man innse at denne funksjonen ikke er særlig intelligent. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor kommer emnet med overskriften "Må logge meg på hver gang..hvorfor?" øverst i lista over tilsvarende emner i dette emnet? Disse to emneoverskriftene har jo ikke et eneste ord felles!

Jeg er jo ikke helt dum, jeg skjønner jo at funksjonen "Tilsvarende emner" baserer seg på felles ord i overskriftene, men hva når det kommer emner som ikke har samme ordene i overskriftene i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags logikk er det egentlig på den lista som kommer opp under "Tilsvarende emner"? På emnet "Hund og ulv" fikk jeg disse emnetitlene:

OT: Bruk av langline i hundetrening

Er din hund en god representant for rasen?

Hvordan ble du bitt av hundegalskapen?

deppet hund.....?

sele til to hunder

Og ingen av dem har vel særlig mye med "Hund og ulv" å gjøre. Den samme ulogikken går igjen på flere emner, og jeg lurer på hvorfor forumet har fått et sånt system når emnene som kommer opp som tilsvarende emner ikke har noe som helst med emnet man leser i å gjøre?

Helt enig. Kommer opp mye ((ikke noe) stryk det som ikke passer) som ikke har noe med temaet å gjøre i det heltatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke problemet.

Greit nok, dere vil ikke alltid finne tilsvarende emner, men ofte vil man finne emne som omhandler samme tema.

Det kan da være greit å se "oisann, der var noe jeg bør lese".

Om det ikke er noe der som er relatert, kan man jo bare gå tilbake.

En datamaskin kan aldri tolke innhold som mennesker kan, men vi kan hjelpe den til å gjøre så godt som mulig - ved nettop å skrive skikkelig trådtitler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt var at hvis man skriver hele setninger vil man få opp overskrifter som inneholder alle de småordene som ikke har noe med temaet å gjøre. Hvis du skriver "valpen min biter" får du opp emner som "Hunden min liker ikke agility", "Ikke plass til hundebur i bilen min" og "Puddelen min har forstoppelse". Hvis funksjonen med beslektete emner skal bli meningsfull må man bruke BARE nøkkelord. Det tror nå vaffal jeg ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...