Gå til innhold
Hundesonen.no

Bildene fra Matchshowet

Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine
Skrevet

Ja, altså, her komemr bildene fra Match showet/barn og hund...

Jeg fikk bare 6 nogenlunde flotte bilder :)

DSC02853.jpg

Milo følger spent med...

DSC02860.jpg

Stine og Kira

PICT1796.jpg

Lucas...Ja jeg er "in luw" ;) : wub :

PICT1797.jpg

Milo i en snodig vinkel

PICT1787.jpg

Oscar

PICT1802.jpg

Veninna til Liv Anne..(Er det Cavcooik?)

Så skal Liv Anne legge inn noen bilder senere :)

Skrevet

Lucas

22April023.jpg

Milo

22April021.jpg

Lillesøsteren til Oscar som ble BIR Valp

22April020.jpg

22April017.jpg

Cavkooik og Theo som ble BIM Valp

22April011.jpg

22April005.jpg

En Phalene fra Freetain`s som neeesten ble plassert i finalen i Matchshowet, ble nr 6 og bare 5 ble plassert.

22April063.jpg

En Show Show

22April054.jpg

Christine og Milo i ringen

22April050.jpg

Kavkooik og Rino i ringen (+ ei i klubben vår med Dachsen Shoko!)

22April047.jpg

*dele opp*

Skrevet

Christina og Lili

22April043.jpg

22April042.jpg

22April041.jpg

Dvergpincheren som vant Matchshowet

22April037.jpg

Christine, Milo og Kira

22April036.jpg

Christine og Milo

22April034.jpg

22April033.jpg

22April032.jpg

Stine og Kira

22April028.jpg

*dele opp*

Guest Christine
Skrevet

WOW..DU er virkelig en TOPP fotograf ;:)

Jeg nevnte vel at du skal bli sånn Paparazzi fotograf som følger tter meg og Milo 24 timer i døgnet?

HiHi..Altså...

Jeg- Handler Milo? Ehm......Trur ikke JEG bør gjøre det mer..

Skrevet

hvorfor ikke? Du var jo kjempeflink med Milo.. :) Både du og Stine var jo kjempeflinke. Det lille jeg så iallefall :)

Guest Christine
Skrevet

Hah..Kjempe flinke..? JEg løper fortere og fortere, og DET rykket i båndet..Der står hunden min liksom...Nei, vi må nok øøøøve...

Guest Christine
Skrevet

Ja, øve er bra. :)

Øvelse gjør mester vettu. :)

Ja, øve er virkelig bra...

Skrevet

Kjempeflotte bilder ;)

Stilige bilder av Christine og Milo og ;) og den chowen var bare nydelig da ;)

Litt stygg farge på den.

Skal liksom være blå. ;)

Men så blir jo ofte Blå og sorte Chows brune i fargen i røytinga.

Men Flotte bilder. ;)

Skrevet

Fine bilder ;)

Men trodde ikke man ble BIR og BIM på matchshow ;) Det er jo to og to hunder som går mot hverandre...

Det er 2 forskjellige mayhshow, ett med tre dommere og ett med en, jeg er ikke helt sikker, men jeg tror at de med en dommer har BIM og BIR og sånn.. ;)

Fine bilder forresten, så veldig kjekt ut med masse sonen folk ;)

*endret av moderator på grunn av dobbelposting* Silje

Guest Christine
Skrevet

Fine bilder ;)

Men trodde ikke man ble BIR og BIM på matchshow ;) Det er jo to og to hunder som går mot hverandre...

Det var Valpeshow FØR match showet.. ;)

Skrevet

Så flotte bilder!;) Skulle ønske det var matchshow i Bergen noen ganger.. Hvem arrangerte?

jepp! er altfor dårlig med arrangementer i hordaland syns jeg ;)

Skrevet

he he..dødskule bilder av Christine som bærer Milo ;) En setterChi? Du må få fine klær til han! Han må jo være større en Loke, så jeg fatter ikke at du får det til! Han er jo så søt..

Fine bilder, av fine hunder ;)

Guest Christine
Skrevet

HiHi..

Milo er jo bare 58 cm og veier mellom 21-25 kilo?!

Veide 21 sist gang jeg veide han..

Joa, klær skal vi kjøpe...Skal også kjøpe sånn liten veske og bære han i når jeg går rundt i byen.. ;)

Neida, Milo trives i høyden. Sælig når han er høyere enn a mor.. ;)

Skrevet

HiHi..

Milo er jo bare 58 cm og veier mellom 21-25 kilo?!

Veide 21 sist gang jeg veide han..

Joa, klær skal vi kjøpe...Skal også kjøpe sånn liten veske og bære han i når jeg går rundt i byen.. ;)

Neida, Milo trives i høyden. Sælig når han er høyere enn a mor.. ;)

Okj..så han er mindre enn Lokeliten ;) Men allikevel liksom...Andre har en Chi på armen du har en E.S ;)

Guest Christine
Skrevet

Okj..så han er mindre enn Lokeliten ;) Men allikevel liksom...Andre har en Chi på armen du har en E.S ;)

HEHe..Jeg satset på en hund som ville synesw bedre for å si det slikt ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...