Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Nope. Jeg kommer meg fortsatt ikke inn. Tore kommer seg inn med en gang, å vi bruker de samme maskinene. Må være noe rart med brukernavnet mitt, men jeg får ikke byttet eller noe. Det henger seg helt opp når jeg prøver å komme inn :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kikker innom med det ene øyet sånn i forbifarten av og til, men det er som regel ikke noe liv der. Da er det vel kanskje ikke så stort behov for en chat da? Eller er det sånn at masse folk kikker innom av og til uten å finne noen? Kanskje man skulle avtale et tidspunkt å møtes der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og tenker på litt tiltak der inne, må jo få den i gang når man først har fått den.

Hva kan være interessant?

Annonserte "happenings" som man kan delta på? (Være seg live-konkurranser, quiz, debatter og litt hete temaer feks.)

Quiz og live-konkurranser hadde jo vært toppers. Ellers så kunne det jo sikkert hjulpet hvis man har fått dratt i gang noen skikkelig gode diskusjoner med tema som engasjerer mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som mange har problemer med å komme inn via den knappen som heter Live Chat. Hvis man har et nick med for mange bokstaver blir man avvist. Egentlig er det jo bedre å bruke mIRC, da får man jo med alle funksjonene i programmet. Det skulle kanskje vært en skikkelig oppskrift på hvordan man laster ned og bruker mIRC, et sted som alle finner hvis de vil chatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som mange har problemer med å komme inn via den knappen som heter Live Chat. Hvis man har et nick med for mange bokstaver blir man avvist.

Det kan jo være det som er problemet mitt og? For nicket mitt er jo ganske langt. Men tro hvorfor jeg ikke får skiftet nick heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logger du på via irc kan du velge hva nick du vil?

Må vel laste ned irc på nytt å prøve. Sambis slettet det etter at det kom live chat link på sonen. Han har jo selvsagt ingen problemer hehe. Men får prøve det å se. Blir ikke ikveld hvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt er det best og benytte mIRC. Kanalen er også "uoffisiell" i den form at vi ikke gir support på den, ettersom det vil bli for tidkrevende.

Litt OT: Men var det ikke en her som var irc-ansvarlig tidligere? (Hukommelse som en gullfisk, jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT: Men var det ikke en her som var irc-ansvarlig tidligere? (Hukommelse som en gullfisk, jeg)

Å være IRC-Ansvarlig blir veldig vanskelig.

Det er flere ting som kan blokkere dere fra IRC.

  • Serveren nekter din internettleverandør å koble til
  • Du har "feil" nick
  • Serveren er i et netsplit (koblet fra de andre serverene)
  • Brannmur
  • Stengte porter

Det er mest sannsynlig internettleverandøren, eller ditt brukernavn som er problemet. (Snakker generellt her, ikke til deg, HeliX).

Om serveren er i en netsplit, vil du merke du gjerne er alene på kanalen, eller bare en annen er der, feks.

Det normale, er at minimum ca. 6-10 er der. Iallefall noen med OP (@ foran nick).

Om det er brannmur eller stengte porter, får du feilmelding i clienten.

Som nevnt av Espen, er det alt for mye jobb å drive support på slikt.

Jeg anbefaler også å bruke mIRC.

Skal se om jeg får tid til å lage en innføring i bruk av mIRC (da med bilder), men jeg kan ikke love noe med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være IRC-Ansvarlig blir veldig vanskelig.

<klippet>

Jo, jo - jeg har dessuten ingen problemer med irc gjennom å bruke mIrc (har hatt det siden -96, så det bør begynne å sitte nå). Jeg var bare å gravde i de "små grå" og synes å huske for noen måneder siden, da irc-kanalen ble opprettet, at en eller annen fikk tittelen "irc-admin" her inne - husker jeg feil?

mvh

HeliX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...