Gå til innhold
Hundesonen.no

Schæferen Toya

Toya

Recommended Posts

hehe, vet ikke om det er like bra da men. Oppførselen liksom. For Buffy sin oppførsel var filler'n meg ikke mye å skryte av!

Mn ja, skal bli moro å hilse på Toya, men sikkert også rart. Savnet etter Buffy er kjempestort liksom, så...

toya er flink jente, men litt gal til tider ;)

hehe...

liker ikke at vi "tar " snøen hennes vertfall... hehe... sinna på måka... :P

ellers er hu flink voffe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Brr så kaldt ut ja. Hun får slå seg sammen med Buster, han gikk igjenom isen på et vann på hjemplassen min - han sprang etter en stein som ble kastet :rolleyes: Gærne hundene :D

jepp... buster og toya, de isbadene hundene ;) hehe...

søtt par eller hva?:icon_clapping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solo kunne nok også gjerne tenkt seg et bad i det "deilige" vannet. Fibi er ikke helt typisk toller på det området. Hun går helst utenom søledammer også, hun. Mange måter å feire våren på, gitt... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei for det er sjø..

men dette er islagt..

prinsessen.jpg

det vannet toya bada i heter borrevannet.... og er sånn vann med gjedde i...

heter vel ferskvann eller noe..

må ikke ferskvann være mye kaldere for å i det hele tatt fryse? eller er det meg som har sovet i naturfag timen igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det vannet toya bada i heter borrevannet.... og er sånn vann med gjedde i...

heter vel ferskvann eller noe..

må ikke ferskvann være mye kaldere for å i det hele tatt fryse? eller er det meg som har sovet i naturfag timen igjen?

Sjøvann fryser først ved en mye lavere temperatur enn ferskvann. Frysepunktet til ferskvann er 0 grader mens frysepunktet til sjøvann er -2 grader. I tillegg så er jo sjøvann i mer bevegelse en ferskvann.

En annen forskjell er at ferskvann alltid er 4 grader i bunnen, fordi vannet er tyngst (størst tetthet - hvor kompakt det er) ved 4 grader. Sjøvann's maksimale tetthet er ikke ved 4 grader, fordi saltet gjør tettheten større, det gjør og at det ikke dannes hydrogenbindinge så lett. Det er først når sjøvannet fryser til is at det når den maksimale tettheten sin.

*elisabeth vekker toya som sov i naturfagstimene* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg synes det kommer helt an på hvor på alvor de tar dette og om de virkelig er innstilt på å ta alle forholdsregler fremover. Hunden skal aldri være løs i hagen eller ute igjen, og eier må ha tilstrekkelig kontroll i bånd med sikret utstyr. Jeg ville hatt en ordentlig samtale med eier, der dere har satt dere ned sammen og diskutert dette uten å gå til angrep, men at du er nødt til å vite at noe lignende ikke skal skje igjen, og om du ser at de gjør det (f.eks har hunden løs eller eier mister bånd) så har du spart på dokumentasjon og vil anmelde.
    • Veldig synd at mange kommenterer uten å kjenne fakta!  NHL og NKK er de to stambokførende organisasjonene i Norge.  Hvorfor noen velger den ene framfor den andre, kan være forskjellig, men for å registrere i noen av registerne, må foreldrene være registrert i et godkjent register og for en del raser er det helsekrav og premiekrav for å registrere valper. Mange hunder er også registrert begge steder, og mange deltar på utstillinger i begge systemene.  Hvis mor er registrert i NHL, kan det jo f.eks være fordi hennes foreldre er registrert der, evt import fra et utenlandsk register anerkjent av Allianz og ikke FCI?  NHL er underlagt Allianz som er en paraplyorganisasjon på linje med FCI, og har medlemsklubber i mange land.  Allianz/NHL  godkjenner raser som ikke er godkjent i FCI, som f.eks Silken Windhound, Alapaha Blue Blood Bulldog og flere andre, men selvsagt kan ikke raser som er forbudt i Norge registreres.  Ifht avl ligger de forskjellige raseklubbers avlsregler til grunn, så valpekull som ikke ville vært godkjent registrert i NKK, vil mest sannsynlig heller ikke kunne registreres i NHL.  NHL har ingen ansatte, men blir drevet av noen ildsjeler som gjør en kjempejobb!  Jeg stiller i begge systemer og stortrives på NHLs utstillinger, der det alltid er lave skuldre og god atmosfære.  Så tro ikke alt du hører, men sjekk selv!   
    • Har du sett på Hundlands? De har jakker ned i xxs: https://www.hundlands.com/en/collections/hundagare
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...