Gå til innhold
Hundesonen.no

Schæferen Toya

Toya

Recommended Posts

Skrevet

hehe, vet ikke om det er like bra da men. Oppførselen liksom. For Buffy sin oppførsel var filler'n meg ikke mye å skryte av!

Mn ja, skal bli moro å hilse på Toya, men sikkert også rart. Savnet etter Buffy er kjempestort liksom, så...

toya er flink jente, men litt gal til tider ;)

hehe...

liker ikke at vi "tar " snøen hennes vertfall... hehe... sinna på måka... :P

ellers er hu flink voffe:)

• Svar 105
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Åååå! Hun er bare helt fantastsk nydelig :wub:

tusen takk :D alltid hyggelig å høre skryt om voffen min :D

Skrevet

Det så kaldt ut :icon_clapping:

det syntes jeg også...

men når hu gang på gang hoppet uti igjen, var det sikkert ikke det for henne...

ja jeg har en rar hund..

Skrevet

Brrr, gal hund, mistet et par skruer i det siste?? :icon_clapping:

kanskje det :D

ellers så er hu bare pinnoman og flaskegal...

lå en colaflakse og en stooor pinne der ute...

Skrevet

Brr så kaldt ut ja. Hun får slå seg sammen med Buster, han gikk igjenom isen på et vann på hjemplassen min - han sprang etter en stein som ble kastet :rolleyes: Gærne hundene :icon_clapping:

Skrevet

Brr så kaldt ut ja. Hun får slå seg sammen med Buster, han gikk igjenom isen på et vann på hjemplassen min - han sprang etter en stein som ble kastet :rolleyes: Gærne hundene :D

jepp... buster og toya, de isbadene hundene ;) hehe...

søtt par eller hva?:icon_clapping:

Skrevet

Solo kunne nok også gjerne tenkt seg et bad i det "deilige" vannet. Fibi er ikke helt typisk toller på det området. Hun går helst utenom søledammer også, hun. Mange måter å feire våren på, gitt... ;)

Skrevet

Men saltvann kan være like kaldt som ferskvann, og det fryser ikke til is! :P *pirkus meg* Så det er ikke alltid det har noe å si om det er isbelagt eller ikke. Knis. Uansett er jo det å bade om vinteren iiiiskaldt!! ;)

Skrevet

Nei for det er sjø..

men dette er islagt..

prinsessen.jpg

det vannet toya bada i heter borrevannet.... og er sånn vann med gjedde i...

heter vel ferskvann eller noe..

må ikke ferskvann være mye kaldere for å i det hele tatt fryse? eller er det meg som har sovet i naturfag timen igjen?

Skrevet

det vannet toya bada i heter borrevannet.... og er sånn vann med gjedde i...

heter vel ferskvann eller noe..

må ikke ferskvann være mye kaldere for å i det hele tatt fryse? eller er det meg som har sovet i naturfag timen igjen?

Sjøvann fryser først ved en mye lavere temperatur enn ferskvann. Frysepunktet til ferskvann er 0 grader mens frysepunktet til sjøvann er -2 grader. I tillegg så er jo sjøvann i mer bevegelse en ferskvann.

En annen forskjell er at ferskvann alltid er 4 grader i bunnen, fordi vannet er tyngst (størst tetthet - hvor kompakt det er) ved 4 grader. Sjøvann's maksimale tetthet er ikke ved 4 grader, fordi saltet gjør tettheten større, det gjør og at det ikke dannes hydrogenbindinge så lett. Det er først når sjøvannet fryser til is at det når den maksimale tettheten sin.

*elisabeth vekker toya som sov i naturfagstimene* ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...