Gå til innhold
Hundesonen.no

Schæferen Toya

Toya

Recommended Posts

• Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Fine Toya :) Og så flink hun var til å hoppe over hinder!Begynnte dere med et så høyt?

jepp... men jeg vet at hu klarer det.. vi starta påå bånn en gang også... husker jeg og IW var på hundehytta, da skulle dere sett oss...

mona og toya starta med bare en planke, og ingen av dem ville hoppe over :)

hu klarer fullt også, men vi tok av tre planker først, og etter vi hadde hoppa med det ett par ganger, så la vi på en til ....

oppdretter som var der oppe mente det ikke var noe farlig, siden han så at hu ikke tok det helt ut eller hva han sa, ( forklarte meg etterpå at han mente at hu ikke anstrengte seg noe særlig for å klare det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ut som om dere hadde det gøy ja:D

¨

japps :)

vi hadde det pfunn ja :) toya er i alle fall utslitt ;) ligger og sover , har sovet ganske mye i dag :P reagerte ikke på Tooooya TUUUUR en time etter vi kom hjem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snekkra et hinder til Loke i standar LP størrelse og ikke pokker om han hoppet over :)

Det var bare heeelt uaktuellt. Jeg trodde det ville bli en smal sak å få kenguhunden til å hoppe over et hinder liksom, han står jo og hopper i løse lufta til daglig...Men nå må jeg snekkre et mindre et.

Flinke Toya ;) Hun begynner å bli skikkelig vakker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snekkra et hinder til Loke i standar LP størrelse og ikke pokker om han hoppet over :)

Det var bare heeelt uaktuellt. Jeg trodde det ville bli en smal sak å få kenguhunden til å hoppe over et hinder liksom, han står jo og hopper i løse lufta til daglig...Men nå må jeg snekkre et mindre et.

Flinke Toya :P Hun begynner å bli skikkelig vakker :)

hehe.. hva er standar lp str da? mindre enn det toya hoppa over nå?

for i såfall så klarer hu hopp øvelsen i lp med glans ;)

åh... hopp over med han :P det måtte jeg og julie gjøre for å få de til å hoppe over... hehe.. som sagt skulle sett oss..." mona , toya hopp... og hoppa over selv.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60cm?Eller 70?Hunsker ikke helt.Visste det før jeg snekkra...Meneh..jeg får meg ikke over der liksom... :) Det kunne endt styggt.... Tok dere bilder av seansen deres eller? *vil se* :)

ok... det her var en meter ca og med alle plankene på 1,10, eller1,20...

så da hopper hu vel over der med glans tenker jeg... ;)

nei heldigvis ikke noen bilder nei...

vi trente på fellestreningen til klubben, og var sammen med alle de andre flinke hundene, og da følte vi oss liksom litt mindre flinke bare av den grunn ikke sant...

hunder som tok hopp over hinder på strak arm, og når vi skulle måtte vi gå på det lille hinderet, sammen de de lave hundene.. og toya og mona er jo ganske store hunder...som sagt, glad det ikke ble tatt bilder, og det trur jeg julie er også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, ja. Trenger ikke bilder av meg som hopper over og Mona som glor dumt :P Hehe... Men til slutt klarte vi det alle sammen!

ja vi klarte det IW

det som er hovedsaken :)

at bikkjene våres stoppa opp og føyk til siden, er ett glemt kapittel :) men innrømme at det er litt komitragisk å tenke på? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder Therese! Dere har fortsatt nok av snø ser jeg :P

Var han på bildene Lars?

Han var jo ikke akkurat vond å se på nei :P

japp.. ( må legge til at det der er ett stykke inn i skogen )

er fortsatt en del snø overalt her...

ja han på bildene var en trøtt lars ja :P

hehe...

ikke vond å se på nei :) hehe... skal du dele seng med oss i steden når du kommer kanksje :);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg synes det kommer helt an på hvor på alvor de tar dette og om de virkelig er innstilt på å ta alle forholdsregler fremover. Hunden skal aldri være løs i hagen eller ute igjen, og eier må ha tilstrekkelig kontroll i bånd med sikret utstyr. Jeg ville hatt en ordentlig samtale med eier, der dere har satt dere ned sammen og diskutert dette uten å gå til angrep, men at du er nødt til å vite at noe lignende ikke skal skje igjen, og om du ser at de gjør det (f.eks har hunden løs eller eier mister bånd) så har du spart på dokumentasjon og vil anmelde.
    • Veldig synd at mange kommenterer uten å kjenne fakta!  NHL og NKK er de to stambokførende organisasjonene i Norge.  Hvorfor noen velger den ene framfor den andre, kan være forskjellig, men for å registrere i noen av registerne, må foreldrene være registrert i et godkjent register og for en del raser er det helsekrav og premiekrav for å registrere valper. Mange hunder er også registrert begge steder, og mange deltar på utstillinger i begge systemene.  Hvis mor er registrert i NHL, kan det jo f.eks være fordi hennes foreldre er registrert der, evt import fra et utenlandsk register anerkjent av Allianz og ikke FCI?  NHL er underlagt Allianz som er en paraplyorganisasjon på linje med FCI, og har medlemsklubber i mange land.  Allianz/NHL  godkjenner raser som ikke er godkjent i FCI, som f.eks Silken Windhound, Alapaha Blue Blood Bulldog og flere andre, men selvsagt kan ikke raser som er forbudt i Norge registreres.  Ifht avl ligger de forskjellige raseklubbers avlsregler til grunn, så valpekull som ikke ville vært godkjent registrert i NKK, vil mest sannsynlig heller ikke kunne registreres i NHL.  NHL har ingen ansatte, men blir drevet av noen ildsjeler som gjør en kjempejobb!  Jeg stiller i begge systemer og stortrives på NHLs utstillinger, der det alltid er lave skuldre og god atmosfære.  Så tro ikke alt du hører, men sjekk selv!   
    • Har du sett på Hundlands? De har jakker ned i xxs: https://www.hundlands.com/en/collections/hundagare
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...