Jump to content
Hundesonen.no

Nicotin slutt

Svedge

Recommended Posts

Jeg holder på å slutte med snusen for ørtende gang. Sist var for et noen uker siden, men så for litt over en uke siden fant jeg en bortgjemt boks i boden, så var det på'n igjen. Nå er den boksen tom.

Nå er det andre døgnet uten snus, enda sitter jeg her og fraråder meg selv om kjøpe en boks. I morgen er det verste over heldigvis.

Så lenge jeg holder meg unna fristelsene, så bør det gå greit. Det kjipe er at snusen kommer til å spise av hundebudsjettet hvis jeg fortsetter :-/.

Med studielån, merker jeg hver eneste lille krones eksistens. En krone her og en krone der blir fort en million..

Jeg har sluttet å røyke helt siden 1 august jeg...

Nå er jeg i den fasen der jeg gir meg selv alleslags mer eller mindre gode unskyldinger for å få lov til å røyke...

f.eks

Det er lov å røyke på fest

Det er lov å røyke så lenge man drikker alkohol (denne regel gjør jo bare at jeg blir en hobby dranker, så den har jeg firet litt ned på nå)

Det er lov å røyke når man er på utstilling (er det rart jeg melder meg på alt som er!?)

Det er lov å røyke på utstillingstrening... trener en god del nå for tiden ja...

Det er lov å røyke på jobb... "ja takk, jobber gjerne ekstra skift denne påsken jeg!"

Vanskelige greier dette her med slutting ;)

Kjenner følelsen... sitter og leser boken hvordan bli en ikke røyker...

Den leste jeg også, og har ikke tatt en røyk siden 4 desember! :( Det var faktisk latterlig enkelt å slutte og nå skjønner jeg ikke hvorfor i all verden jeg ikke sluttet før...! :(

Jeg kjenner mange som har sluttet med den boka, og kjenner også de som har sluttet å snuse med den! :)

Lykke til! Jeg har troen på at du klarer det!!! :( Stå på!!

Jeg sluttet å røyke for 2 år siden.

Jeg ble faktisk litt sjokkert over hvor lett det var å slutte å røyke..Når jeg endelig var motivert vel og merke. Har prøvd tidligere, med kortvarig resultat, men når jeg først hadde bestemt meg så var det bare å..slutte. Enkelt og greit. Jeg dro tilmed på byen samme dag som jeg sluttet uten problemer. Men det hender fortsatt at jeg drømmer at jeg røyker om natten og det hender jeg får et litt kortvarig røyksug når jeg er sliten og gutta på jobb står på lageret og røyker .(snille som de er tilbyr de meg alltid en røyk da selvfølgelig :rolleyes: )

Hehe 2 venner av meg har sluttet og maser om at eg også må slutte. Eg kan slutte når som helst om eg vil men eg syns ikke eg behøver siden eg bare røyker 1 om dagen og det er på når vi er på dagens "lang"tur med vofsen.

Hender eg ikke kjøper røyk på 2-3uker osv... så slutte er ikke noe problem.

• 1 month later...

Hmf, jeg sliter med den røykingen jeg og.. <_< Har jo egentlig lyst til å slutte å røyke, men mangler den store motivasjonen.. Det er jo såå godt med en røyk etter middag, på byn osv..+ at alle jeg kjenner røyker. :P Min mor leste boka Hvordan bli ikkerøyker for 2 år siden, og har ikke tatt en røyk siden, så det er jo kjempebra! :wub: Men så er jeg jo også bekymret for vekten.. Har hørt at man legger sånn på seg når man slutter <_< I bunn og grunn har jeg ikke lyst å slutte, men jeg vet jo at det hadde vært det beste, så jeg får se om jeg ikke får pløye igjennom den boka jeg også :P Jeg sender en stooor gratulasjon til alle dere som har greid å slutte å røyke, det er sterkt gjort! :P

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Det sjekkes med endoskopi (tror jeg)  min får tørrfor av id foret, han er også kresen men har spist det bra!    oppdater gjerne etter dere har vært hos vet! Man blir jo litt i overkant interessert i magegreier🤣  
    • Takk for erfaringen!  Han skal til dyrlegen på mandag og sjekke om han har kronisk bukspyttkjertelbetennelse, jeg kan høre om de også kan sjekke for IBD (det er vel kronisk betennelse i tarmen?). Sjekker man det også med blodprøve, mon tro? Hunden min får også godbiter med lite fett, helst kokt kylling, ja! Han er dessverre litt kresen, så våtfor har ikke gått helt veien her hjemme. Men han spiser ok med tørrfor, Royal Canin gastrointestinal low fat.
    • Jeg har en tre år gammel hannhund som hadde av og på diaré og magetrøbbel fra han var liten. Det ble gradvis hyppigere og værre for hver gang.    Siste runde hadde han blodig diaré, oppkast og var veldig slapp med feber. Det var også mistenkt magesår. Han ble behandlet og vi kom igjennom det og nå er det vedlikehold som gjelder.  For min sin del så er stress den værste triggeren, spesielt naboens tispe under løpetid, men også lange treningssamlinger. så min er kastrert nå i håp om å hjelpe på den type stress.  Broren hans har hatt lignende problemer, så vi har forsøkt samme løsning.    ID tørrfor (low fat) Godbiter (så lav fett som mulig) - Adventure Nuggies som de selger på normal/rema. Eller kokt kyllingfilet.  Får suppe ved trening eller lange turer med mye vann og litt id pate eller andre ting. Slik at magen aldri blir helt tom.  Zoolac Zoolac Zoolac! Ved det minste tegn til løs mage, og forebyggende før, under og etter samlinger.  Vi har *bank i bordet* ikke hatt episoder siden januar nå🤞 Er din sjekket for IBD? 
    • Hei,  Vi har en cocker spaniel hannhund på litt over ett år. Fra han var liten, slet han med periodevis diaré - som viste seg å være bukspyttkjertelbetennelse. Vi har siden dette gått på for med lavt fettinnhold (7%) og han får bare godbiter med lite fett. Vi har likevel stadig episoder hvor han er litt dårlig i magen, typisk slimete avføring. Det kan ikke måle seg med perioden hvor han var skikkelig dårlig, men det er kjedelig at det ikke blir helt 100% bra selv om vi går på diettfor. Har selvsagt vært hos dyrlegen, som tok blodprøver en gang han var "frisk" som ikke viste tegn til kronisk bukspyttkjertelbetennelse.  Jeg har lest om mulighetene for å tilføre tørket bukspyttkjertel i maten, også nevnt av dyrlegen, for å "bøte" på svikten i bukspyttkjertelen. Har noen erfaringer med dette?  
    • Jeg hadde to veldig dyre runder med min. Først fikk hun livmorbetennelse, og det kom på godt over 100k. Deretter fikk hun kreft, og det ble en god sum der også med CT, operasjon, rehab osv. Jeg har tatt ut mye mer på forsikringen enn jeg betalte inn i løpet av hundens levetid. Det sagt, så kommer du knapt inn døra i en akutt situasjon med 20-30k. Jeg ville gått for høyest mulig dekning, og heller valgt høy egenandel for å få ned prisen. Jeg tenker at forsikring er for de tilfellene det virkelig går til h*lvete, ikke for "småting".
  • Nylig opprettede emner

• Create New...