Gå til innhold
Hundesonen.no

Bruker du hundegård eller lignende?

Yakine

Recommended Posts

Vel, vi tenker å lage en hundegård, men vet ikke om vi skal lage det eller bare ha løpestreng?! :unsure:

Så hva bruker dere, og hvordan er dere fornøyde med det?

Nå har Atheo hittill bare vært på verandaen når han har vært ute alene. Men nå er han blitt så stor at det er bare spørsmål om tid før han hopper over... :rolleyes: Og det blir lite hyggelig dersom han løper ut i veien eller noe sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hundegård. Det er veldig praktisk, for hvis Ero skal ut så er det bare å åpne døra så kan han springe ut. Jeg har da en liten hund så gjerde trenger ikke være så høyt da, og det er kjempefint for han å være der om sommeren(vinteren også, men litt mye snø).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg fikk meg hund laget pappa hundegård til henne. Han laget en stor og fin. Men tarassebord (eller heter det noe annet? :) Hvertfall planker ;) ) som underlag, et stort hundehus, leker som hang ned fra taket. Denne hundegården er under tarassen, så siden hun ikke skulle begynne å vokte, lagde han en mur fremforbi. Ja, dette ble en dyr dyr hundegår. Han sikkert telle på 2 hender hvor mange ganger hun har vært der :rolleyes: Siden jeg ikke bruker den, fikk kaninen flytte inn. Så nå har kaninen en luksus "bolig", i forhold til det hun hadde før :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der vi bodde før hadde vi løpestreng over størstedelen av bakhagen, og nå har vi et tau. Vi har alltid hatt lyst på hundegård fordi jeg føler at det er tryggere for Buster av en eller annen merkelig grunn. I tillegg så vil jeg tro det er mer praktisk med hundegård enn løpestreng. Å så slipper dere å få oppgravd plen og sti på hele plenen :) . Nei jeg ville nok foretrekt hundegård. VI har ikke kunnet hatt det hittil fordi vi bare leier ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kobles hundene på før døra åpnes og vi går nesten alltid rett på tur. Noen ganger omm sommeren skrur vi nedi en sånn duppedings i plenen og binder dem i langlina. Men det var bare mamman (Solo) som synes det var ok. Fibi vil helst være der vi er. Solo har flyttet hjemmefra sammen med Ane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 2 hundegårder til jakthundene og en ekstra hundegård som Tella bruker om sommeren, eller som vi bruker til hundene vi passer, eller når jakthund tispa har løpetid..osv

Veldig praktisk og greit.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har en kjetting i hagen. men har planer om å gjerde inn gården, mye mer praktisk. men er det noen som vet noe om de "gjerdene" som man graver ned i jorda? så får hunden på et halsbånd som funker så den ikke går over.. er ikke helt sikker på hvordan det funker, hørte bare noe om det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har en kjetting i hagen. men har planer om å gjerde inn gården, mye mer praktisk. men er det noen som vet noe om de "gjerdene" som man graver ned i jorda? så får hunden på et halsbånd som funker så den ikke går over.. er ikke helt sikker på hvordan det funker, hørte bare noe om det..

er det strømgjerde du tenker på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har han kjetting på værandaen hjemme, og ute i gården på hytta (oppdal) men hundegår planlegges her hjemme, og løpestreng på hytta :)

EDIT: Det jeg vet kan være farlig med løpestreng er at om hunden ser noe å løper mot det, blir det jo et enormt nøkk i halsbåndet eller selen da..I USA trur jeg er det medlt om hunder som faktisk har brukket nakken fordi den løp etter en ball som gikk lengre enn linens rekkevidde ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde tau som var så langt at Scotty kom seg langt inn i gangen når han levde, og det fungerte kjempefint da. :)

Atheo er løs på verandaen da, og den er stor, så han har mye plass til å røre seg. MEN! Han bæsjer og tisser og der da, og idag spyla jeg hele verandaen, og det ble liksom dråpen ;) Så vi får vel diskutere hva vi vil ha, men det er hundegård vi har snakka om hele tida så... Æsj, dette er vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke alle raser som trives like godt alene i en hundegård. Jeg har forstått det sånn at wheatenterriere ikke finner seg i å bli etterlatt på den måten, når menneskefolkene er et annet sted! Vi har en stor veranda med ganske høyt gelender og grind, der trives han godt om sommeren så lenge døra står åpen så han kan komme inn når han vil. I fjor sommer var problemet at han syntes at veranda = ute, altså tisset han der. Håper han har blitt litt klokere denne sommeren! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hundegård, og kan rett og slett ikke tenke meg livet uten det! ;) Men vi må til å steinlegge vår gård, for der er så mye glassbiter i jorden... Hundene har nå kuttet seg opp og Chanita går i dag med krage pga. dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...