Gå til innhold
Hundesonen.no

Aldri binde hunden utfor bensinstasjonen NEI


Inustaff

Recommended Posts

Jeg ventet at Kjetil skulle komme hjem fra en tur i Bergen.

Siden han skulle hente med seg junkfood på veien,men jeg hadde resten av pengene her hjemme skulle jeg ta den 5 minutter korte turen til Esso stasjonen og kjøpe Colaen han ikke hadde nok penger til.

Cola må man ha..hehe..

Jeg tok selfølgelig Obelix med meg,og bandt han utfor.

Foran meg i kassen stod det ein gutt/ungdom med Polio og krykker.

Han slet volsomt med og holde krykker,lommebok og krafse etter penger samtidig.

Jeg ble stående å glo på ham stakkar,noe jeg vanligvis ikke gjør.

Tankene gikk på at jeg syntes det vær fælt at noen hadde det sånn,og at jeg fikk vondt av ham..og følte at han ble som en hjelpesløs liten gutt der han stod..Selv om han sikkert var nesten like gammel som meg.

Siden han stresset sånn,og sikkert ble uvel av at jeg kikket...så mistet han kortet på bakken også.

Dette tok sin tid,uten å drøye i det uendelige.Jeg sto fredelig og bare ventet tålmodig.

På vei ut,umiddelbart på siden av(nesten i)døråpningen faktisk..var det et stativ solbriller.

Jeg kom på at jeg trengte et par,og ble stående å snurre på stativet til jeg fant ut at det var irriterende for sensoren i skyvedørene..som gikk opp og igjen,opp og igjen.

Samme øyeblikk ringte telefonen,det var Kjetil som sa at han var hjemme nå,og lurte på hvor jeg var??

Maten blir kald sa han...

Joo,jeg er på vei har kjøpt Cola på Esso,rakk ikke Rema..så bare på noen briller,

går ut døra akkurat nå sa jeg..

Kom ut døra og gikk de usle metrene mot hundeparkeringen.

Det var ingen hund der!!!

Hunden var borte..

Jeg aner ikke hvordan jeg kan ha sett ut,men jeg følte meg heelt bortevekk i hodet..

Tankene snurret og det kom ukontrolerte reaksjoner som hakeslepp og skikkelig virring med blikket,armene svevende i luften og total angst.

Jeg tenkte på tyveri og i løpet av brøkdelssekunder hadde jeg plutselig tenkt at :

har-han-kommet-seg-løs-selv-og-er-i-området-eller-har-noen-til-fots-tatt-han-med-seg-eller-er-han-i-den-bilen-med-dem-som-kjører-der-nå?-hvem-var-inne-her-sist-og-hvem på-denne-øyna-kunne-tatt-han?

Jeg måpte og kikket forvirret rundt fortsatt.

Hadde lysst å sette meg rett ned og dø...

Hunden var borte...

Plutselig hører jeg en kjent lyd,brumlende lyd komme mot meg ..uten at jeg haddesett det.

Jeg kikket bare tomt ut i luften og klarte ikkjE konsentrere meg.

Da visste jeg hvem som hadde stjålet hunden.

En kødd i en sort suburban som hadde vært kjappere fra ferja og bestillt mat før han kom i land,hadde selvsagt kommet på Esso fordi han kjenner meg så godt at han visste at jeg ikke kom til å rekke Remaen på 15 minutt..Til tross for at den ligger rett ved Esso..Jeg liker å ta det i mitt tempo...

Han lo så han skreik og hadde vann fyllt opp i øynene som en annen tegneseriefigur..Jeg ble så glad å sint atr jeg langet ut en hånd og visste ikke om jeg skulle drepe eller klemme ham.

Sjokket var helt sykt,og han hadde stått å sett på meg fra jeg la på røret ved solbrillene,til jeg så hunden var vekk.Fullt lys hadde han på meg,og hadde stått og sett på det hele på siden av vaskehallen med nesen mot meg..Jeg så helt fortapt ut og han så nok at det var et register av følelser og reaksjoner på meg der å da.

Dette var ekkelt og sjokket satt i til vi kom hjem..

Jeg pleier ALDRI å binde hunder utfor,men alt jeg skulle ha var Cola..og denne gangen var det en treging i køen..en kø som bestod av han med sin cola og chips og meg med min cola.

Syke sinn..jeg tør ikke binde hunden mer,tenk om det hadde vert fakta?

Da hadde jeg ikke skaffet meg hund mer i mitt liv..det var TRAUMATISK!!

Helsikkes første April..

Jeg hadde jo glemt det ut jeg..og dessuten var det bare tilfeldig tilrettelagt at han fikk tatt den EXTREMT stygge spøken med meg..DROLTEN...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ikke morsomt.. Men jeg trodde nå de fleste hundeeiere har fått med seg nå at man faktisk ikke bør binde hunden sin utenfor steder? Jeg gjør det aldri, drasser heller med meg venner som får holde de enn å sette de utenfor... <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det der var en lumpen spøk... og jeg vet ikke selv hvordan jeg hadde reagert på den nei... men hadde nok blitt en liten smule sinna, og letta om hverandre...

så han typen din har guts i alle falll, det skal han ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ikke morsomt.. Men jeg trodde nå de fleste hundeeiere har fått med seg nå at man faktisk ikke bør binde hunden sin utenfor steder? Jeg gjør det aldri, drasser heller med meg venner som får holde de enn å sette de utenfor... <_<

Man ikke bare bør, man har ikke lov til å binde hunden sin på offentlige steder.

det der var en lumpen spøk... og jeg vet ikke selv hvordan jeg hadde reagert på den nei... men hadde nok blitt en liten smule sinna, og letta om hverandre...

så han typen din har guts i alle falll, det skal han ha :)

Om ikke spøken var egnet til den store latteren, er den til ettertanke. Tyveri av hunder er faktisk et tiltakende problem, og mye annet kan faktisk skje om man forlater hunden sin bundet på offentlig sted (om så bare for en cola). Tror typen har gjort henne en stor tjeneste ved å gi henne denne øyeåpneren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja seff, det med øyeåpneren...

og vet at det er mye i realiteten som tilsier at dette kan skje...

hehe...

men er bare det at å få det slengt u trynet sånn er vel kanskje i og for seg bra det :)

men trur jeg hadde blitt sinna og redd selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

poenget var jo at den ENE gangen jeg gjorde det...så flippa han meg ut...Jeg vet jo at det ikke er lov,men da jeg ikke skulle ha "julehandel"så tok jeg sjangsen på ein cola..normalt sett tar dette sekunder..halve minuttet kanskje..men som dere leste var det en med poolio.

Den angsten jeg fikk der fortalte meg nettopp det at folk kan ta hunden på sekunder,uten at du legger merke til det..Spesielt valper da..

Det sykeste er jo at jeg stod med ansiktet vendt RETT MOT hundeparkeringen,bare at jegf studerte poliofyren i stedet.

Hjelpes..det var ekkelt..Nei normalt sett handler jo vi sammen og hunden er i låst bil,eller hjemme...så det skal ikke skje for real vil jeg tro.

Huff..den styggeste Aprilspøken noengang...heheh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg hadde klart å tilgi en sånn spøk så veldig fort...

Samtidig så vet jeg jo at jeg aldri binder en hund utenfor butikk/kiosk/bensinstasjon...tør rett og slett ikke, er redd for tyveri, hundeplagere, hysteriske mødre osv osv osv

Drasser heller med meg en venn isåfall, eller så lar jeg bikkja ligge hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Fikk skikkelig klump i magen når jeg leste innlegget! Trodde han var blitt stjålet jeg nå. Enda "godt" det bare var en spøk. Blir vel siste gangen du binder han utenfor, hehe.. Det var godt han bare var stjålet av typen din, da! :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stygg spøk - men en nyttig vekker. I forrige uke prøvde noen å ta med seg hunden til en bekjent, som nå har lært leksa si.

Ellers er det IKKE forbudt å binde hunder utenfor butikker, det er derimot skrevet en noe ullen tekst om at man ikke må binde nær inngangen til butikker/kjøpesentre etc, uten å angi avstand. Så det er altså ikke forbudt, dersom det skjer et stykke unna.

Derimot er det lite lurt, når det er nok av tullinger som kan prøve å stjele den.

Til Sirup, når du først skal arrestere andre, bør du kanskje tenke deg om... og at det kan ha vært en som har flyttet hit fra et mindre poliofritt strøk, kanskje? Du har hørt om innvandrere og flyktninger?

"I femårsperioden 1951 - 55 hadde vi her i landet opp mot 1000 tilfelle av poliomyelitt med lammelser hvert år og adskillige dødsfall. Noen tilfelle av sykdommen forekom også i 1960-årene. Senere har det med års mellomrom vært enkelte tilfelle smittet i utlandet. Poliomyelitt er fremdelses utbredt i store deler av verden, spesielt i Afrika og Asia. I Europa meldes noen få hundre tilfelle årlig, vesentlig fra Øst-Europeiske stater. Uvaksinerte personer kan bli smittet under reiser og smitte andre uvaksinerte etter hjemkomst."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er glad for at det aldri har skjedd med meg! jeg liker å ta hunden med ned i sentrum.. har bundet hunden noen ganger, men prøver å unngå det. det er jo faktisk ikke lov, og det skjønner jeg godt! mange barn som skal klappe å kose med hundene, og ikke alle hunder er like snille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han så ut som han hadde polio,for han stod like krøkkete med beina som en jeg kjenner veldig godt som har polio..han er over 50 da men...

Da var det kanskje ikke polio..men han så helt lik ut og det var tydelig at det var slengete og merkelig bøyde bein...

Nei det var en på ca 20-23..liten fyr..

Jeg har bare sett en med polio i mitt liv og det lignet..

Hva ellers kan det være da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg bare forklarte det som det var jeg for å få hele historien i levende sammenheng..

Jeg er jo ikke lege og aner ikke hva polio er,men en god venn av mamma har det og han har akkurat samme beinstilling og merkelige form på skoene som er skeive..og sånt..

Jeg visste jo ikke at det var polio,men trodde jeg så at det var det...

Trodde heller ikke det var i Norge lenger,men siden jeg ikke kjenner til noe annet poliolignende så skrev jeg bare det...

Poenget var jo at jeg ikke fulgte med,og at det tok lenger tid med den colaen..

Kjetil hadde stått utfor å sett meg rett i trynet,hvor det så ut som om jeg så ham og..

Det gjorde jeg ikke for det var seint..før stengetid(stenger 23 her på øyna)

Jeg var opptatt med den fyren jeg...

Har nok lært at det tar så utrolig kort tid å ta en hund...

Jeg var så forvirret når jeg kom ut at selv om jeg kikket rundt meg overalt så jeg ikke den store sorte bilen(som hadde fullt lys på)før han stod med nerrullet vindu og tårene spratt av latter..

Jeg burde sett at han tok hunden egentlig...men det er lys inne og mørkt ute da...

Gutten med polio var norsk..hvertfall blond og lys..og snakket norsk...

Ikke vet jeg...

Sjokket var hvertfall ekkelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi jeg tårer ikke binde hunden utenfor da tar jeg han heller med inn og bærer han i butikken! :)

Det er ikke lov på en bensinstasjon som selger pølser, hamburgere eller lignende - kun blindehunder, eneste dyrene som har adgang - fordi man kan ikke nekte en blindehund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig ekkelt!! Kan ikke tenke hvordan jeg hadde følt meg en gang. her har butikken hundebur, så du kan ta med lås og låse den inn. men liker ikke sette han fra meg uansett jeg.. men heller det enn å bare binde han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar med Fibi inn, jeg. Kan ikke akkurat bære henne. Det hadde sett litt snålt ut. 20 kilo retriver på armen, liksom... :) Alle på Statoil er kjempegreie og vi tar det som sosial trening og nå er vi helt konge! Har da aldri brydd meg om fremmede, jeg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gjort i buksa og begynnt å grine hysterisk..Jeg er en smule overbeskyttende ovenfor Mors Lille Loke og jeg hadde helt klart kaldkvælt typen hadde han gjort noe sånt... *grøss*

Nå tør jeg knapt binde bikkja i hagen min en gang, han er liksom av typen som gladelig blir med enhver forbipasserende narkis hvis de snakker med søt stemme til han, så jeg tror nok ikke jeg kommer til å havne i den situasjonen heller.

Men du lærte vel nå vel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar med Fibi inn, jeg. Kan ikke akkurat bære henne. Det hadde sett litt snålt ut. 20 kilo retriver på armen, liksom... ;) Alle på Statoil er kjempegreie og vi tar det som sosial trening og nå er vi helt konge! Har da aldri brydd meg om fremmede, jeg??

Det er ikke særlig lurt. Om mattilsynet kommer når du har hunden din inne til "sosial trening" på Statoil'n din, så kan de stenge stasjonen på dagen. Ikke særlig snilt gjort mot de kjempegreie folka som jobber der...

Hunder har ingenting å gjøre på plasser som lager og selger mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er det IKKE forbudt å binde hunder utenfor butikker, det er derimot skrevet en noe ullen tekst om at man ikke må binde nær inngangen til butikker/kjøpesentre etc, uten å angi avstand. Så det er altså ikke forbudt, dersom det skjer et stykke unna.

Er ikke det forbudt da?

§ 5. Forbud mot å gå fra bundet hund

Hundeholderen skal ikke gå fra en bundet hund rett ved inngangen til en bygning som er åpen for allmennheten eller ved lekeplasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...