Gå til innhold
Hundesonen.no

Cita og Sico

Benedicte

Recommended Posts

Skrevet

Vi blir og ganske ofte overfalt av unger på tur. Selv om Buster er ganske stor så er det faktisk ikke så mange unger som syns han virker skummel. Han selv elsker selvsagt oppmerksomheten å i hannes øyne så finnes det ikke noe morsommere enn unger.

Forresten, er det så varmt der at dere kan gå uten jakker? *Misunne*

Skrevet

Ja, ungene ble jo på en måte overfalt de også da :icon_redface: Også ble Birte overfalt, siden hun hadde alle Frolicene. "kan jeg, kan jeg, kan jeg få gi hundene snop?"

Elisabeth:

Ja, det er veldig varmt her :P Bildene ble tatt i går, og i dag er det så varmt at jeg kunen gå med singelet i byn B)

Guest Vicky
Skrevet

Så herlige!! :icon_redface: Skikkelig barnehunder :P Det samme har skjedd oss flere ganger... vicky syns det er helt kult. Men noen ganger sier jeg at det er nok for hun ser litt bedende på meg...

Skrevet

hehe, næi, bikkja mi er visst frastøtende på alt som heter ungen :P Kan det ha noe å gjøre med at han ofte bjeffer å brummer, slik at de trur han knurrer å er skummel tru? :P

Råbra bilder! :P på bilde 2 ser det ut som siico ville vært alle andre steder enn akkurat der! :icon_redface:

Skrevet

Elisabeth:

Ja, det er veldig varmt her :icon_redface: Bildene ble tatt i går, og i dag er det så varmt at jeg kunen gå med singelet i byn B)

Misunnelig nå ja :P . Jeg sitter å vurderer hvilken av vinterjakkene jeg skal ha på meg når jeg skal ut på byen ikveld, så varmt er det her <_< .

Skrevet

Misunnelig nå ja :P . Jeg sitter å vurderer hvilken av vinterjakkene jeg skal ha på meg når jeg skal ut på byen ikveld, så varmet er det her <_< .

:icon_redface:

Heldigvis for dere kan været snu fort! :P Vi hadde snø for 4 dager, så ble det regn og slaps og dagene etterpå var det nesten sommer B)

Skrevet

Nei jeg holder meg unna barn med Chicka, for hun er litt redd dem.

Men det var kjempe koselige bilder.

Hvos har du kjøpt det fine halsbåndet til Cita??

Skrevet

Nei, alle roper jo "ulv, ulv!" til Raja :icon_redface: Hun er dessuten litt for glad i unger. Alle unger hun har fått hilst på har begynt å grine pga. av at hun har hoppet oppå dem. Ikke særlig gøy.

Forresten, jeg ser ingen bilder...

Det står:

Denne brukeren har nådd den daglige grensen for overføring av data.

Siden er midlertidig utilgjengelig, vennligst prøv igjen senere.

This user has reached his transfer quota for today.

The website is temporary unavailable.

Skrevet

Forresten, jeg ser ingen bilder...

Det står: Denne brukeren har nådd den daglige grensen for overføring av data.

Siden er midlertidig utilgjengelig, vennligst prøv igjen senere.

This user has reached his transfer quota for today.

The website is temporary unavailable.

Samme her :)

Skrevet

Vet du om dem har en nett side å bestille fra?

Hvor mye kostet det??

Nei, de har ingen nettside. Cita sitt kostet 790, men det kommer an på hvilken størrelse du skal ha, tror jeg :)

Skrevet

Nei, de har ingen nettside. Cita sitt kostet 790, men det kommer an på hvilken størrelse du skal ha, tror jeg :)

Ok...kommer ikke inn på siden for bildene, den er vist stengt...

Synd de ikke har side, vet du navnet på båndet??

Skrevet

Ok...kommer ikke inn på siden for bildene, den er vist stengt...

Synd de ikke har side, vet du navnet på båndet??

Ja, jeg tror ikke siden min virker før i morgen igjen :unsure:

Husker ikke navnet på båndet, men kan finne det ut. Du kan forresten bestille båndet, og så sender norske zoo og frø det :)

Skrevet

Ja, vi blir også overfalt av unger. Heldigvis takler begge hundene mine det veldig bra. :)

Men fine bilder.. ;)

Skrevet

Unger kommer ofte ja :) Men mange ganger er de redd også :rolleyes:

Boxie elsker unger, men er forsiktig med dem samtidig. Tror han anser dem som valper eller noe ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvilke hunderaser kan jeg sammenligne med Chodsky Pes? Er de sånn som langhåret og korthåret Collie?
    • Hvis han spiser og drikker som normalt og alt ellers er normalt ville jeg sett det an en dag til, og så evt. tatt en telefon til dyrlegen i morra hvis det ikke endrer seg. Kanskje det bare er for kaldt? Det kan også være urinveisinfeksjon. Men generelt hvis du er usikker på helsespørsmål så er det ofte bedre å ta en telefon til dyrlegen heller enn å spørre på et forum.
    • Hei, første gang inne på hundeforum men trenger virkelig råd. Jeg har nylig fått en tibetansk spaniel valp på 9 mnd. han har vært så frisk og rask, spiser og drikker masse, har både bæsje og tissa og leker som bare det helt siden vi fikk han. Men onsdag morgen så tissa han ikke… nå har det gått et døgn og han har enda ikke tissa😰 hva kan være galt?? 
    • Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...