Gå til innhold
Hundesonen.no

The Osbourne`s slår til igjen!

Tini

Recommended Posts

Skrevet

Jeg er SELVFØLGELIG ikke for farging av dyr hehe, men det kommer jo an på hva som egentlig har skjedd da, kanskje det kun var for et show eller noe, fortsatt unødvendig, men kan hende at det bare var farge som var sprayet på å ikke virkelig farge som man farger håret med, fortsatt ikke for å spraye farge på dyr, men tror nok dette er mer oppblåst for medias skyld...

Hun Kelly overassker meg IKKE for å si det sånn...rar dame..

Skrevet

Det er ikke akkurat det verste som kan skje, spør du meg..

Ta nå heller en titt her: http://www.petatv.com/domestic.html

Jeg er selvsagt ikke for at man skal drive å farge hundene sine, men synes nå det er viktigere hvordan dyrene har det ellers. Det er jo veldig mange mennesker som farger håret også, uten å ta noen skade av den grunn.

De bruker jo egne farger beregnet på dyr. Det er noe jåleri, men så veldig farlig er det nå tross alt ikke. Finnes verre ting å ta tak i her i verden.

Skrevet

ja, var morro og høre hve dere mente!

Måtte bare vise siden..

tror ikke hunden led skikkelig da og var ikke så overasket over at det var Kelly som gjorde det.

tror media har dratt det litt vel mye opp!

Det samme gjelder de Peta!

hmm nei vi vet jo ikke hele historien så.

Skrevet

Så dere videoen : puppies in the kill box???

Herregud.. Noen av det Jævligste jeg har sett.. :)

Skrevet

Stakkars hunder :D De små valpene ble gassa ihjel :D

Når de holdt dem og la dem oppi, så logra dem, de lukket lokket, åpnet det og der var de og valpene som logret og var så ivrige helt til ... :D

****** ****** ** For noen folk Flaming De skulle dødd Flaming Blir så lei meg når det gjelder sånt :D Jeg sitter og gråter nå - de logra for døden :D:)

Skrevet

Det var da ufatteligt. Ikke nok med at de har en helt masse hunde i forvejen (alt for mange hvis du spørger mig) hun ødelægger jo hundens pels. :) stakkels dyr der skal være sammen med den familie

Skrevet

Jeg elsker jo pappan hennes, hunden min heter jo Ozzy det sier litt.

Er i mot fraging av hunder, ser bare tåpelig ut.

Men, dette er jo ikke noe hunden merker eller tar skade av egentlig.

De vet jo ikke at de er fraget, å andre ting som brukes i hundepels kan være like skadelig å slite like mye på pelsen.

Så mye grusomt der ute. :)

Skrevet

Men jeg stoler ikke helt på alt Peta driver med jeg altså, de ødelegger mye for seg selv.

Flott jobben de gjør, men jeg ser ikke på de som like seriøse som andre dyrevernere.

Skrevet

Helt enig med deg Lene!

Det er jo bra noe av det de gjør..

Men når de tenker mer på å ødlegge for Kelly. synes det er å gå litt over streken.

Jeg synes ikke man skal farge hunden sånn. Men tror ikke hunden har det vondt!

:?

• 1 year later...
Skrevet

Jeg er ganske enig med LiLi her, hunden kan jo ha det som plommen i egget ellers. Men jeg syns det er synd og ikke minst tragisk at hun utsetter en så liten valp for så sterke midler...

Men for alt vi vet kan det har vært en mild farge som er beregnet for dyr (de har jo alt mulig i USA) og så har media blåst det opp til noe kjempestort...Så lenge hunden lever i beste velgående så er det det som er det viktigste syns jeg...

Skrevet

Hvis ikke valpen tok skade av fargingen, kan jeg ikke helt se det store problemet. Må gjøre værre ting enn som så får bli kalt dyreplager av meg.

Skrevet

En hund er en hund, og om hun ikke liker fargen på den, så er det hennes problem, og da burde hun ikke hatt hund..

jeg er såå enig!

selvfølgelig er det mye værre ting som skjer med hunder rundt om i verden, men farging av pelsen er ikke naturlig for en hund, og jeg er helt imot folk som farger hunden, og de som syns det er greit!

Skrevet

Herregud så grusomt :lol: Hunden står i sitt eget piss og hundene har sår og blir satt ut i steikende sol...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...