Gå til innhold
Hundesonen.no

Se her!


Synne

Recommended Posts

kaninkjøtt er faktisk godt.. :)

MEN det er ikke dermed sagt at man kan behandle dem som på den linken ;) Trur heller ikke det var matkaniner, men forsøksdyr. Søskenbarnet mitt driver med matkanin, men kaninene hans har det veldig bra, store romslige bur, de lever det optimale kanin liv, helt til det øyeblikket de får kakket i hodet. Har selv vært "vitne" til kaninslakt, makabert, ja, men det er faktisk ikke andre måter å slakte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Er helt enig med deg angående slaktebildene. Det er jo faktisk slik det gjøres at kaninen festes opp ned etter benene -etter at den er død.

2. Synes ikke at den siden var helt god heller. Veganer? Pføy! Drit i bibelen og spis hva du vil ;) (Nei, er nok ikke kristen :) )

3. Vel, hvorfor skal lille Ruben på 4 år ha mer rett til livet enn en kanin? Høres kanskje fælt ut, men hvorfor skal mennesket være herre over alle andre? Vi er mange nok fra før... Jeg mener at medisinsk forskning er viktig, men det må tas hensyn til dyrene! (Nå har jeg ikke inngående studert siden, men mener at det var noen ikke helt bra bilder av forsøkskaniner der).

Generelt synes jeg at noen virkelig burde skjerpe seg og faktisk gi dyrene vi "bruker"(storfe, sau, svin, fjærfe osv) større plass og bedre levevilkår den tiden de faktisk lever og jobber for oss!

Hilsen eier av 10 kaniner :rolleyes:

Svar til 2.: Bibelen fremmer ikke hverken vegansk levesett eller vegetariansk levesett såvidt jeg vet.

Svar til 3: Selvsagt har ett menneske mer rett til liv enn en kanin! Det er ihvertfall mitt verdisyn. Hva hadde gjort deg mest fortvilet, å være så uheldig å kjøre over og drepe en katt eller å kjøre over å drepe et barn? Begge deler er trasig, men jeg tror de aller aller fleste hadde syntes det siste var værst. Og hvis vi først sidestiller mennesker og dyr, skal vi begynne å slakte barn til kjøttproduksjon også kanskje da? Jeg er enig i at man skal ta så mye hensyn til dyrene som mulig, og at man skal ha en reell grunn til å drive forsøk på dyr - som feks medisin og slikt - ikke mascara, men det er viktig at medisinsk forskning også får drive forsøk for å finne kur på store sykdommer osv.

Generelt tilslutt - dette er jeg helt enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helix: nei den gjør ikke det, men sier den ikke noe om at gud skapte dyrene så de å menneskene skulle leve side om side? but then agein..noe må vi jo spise. :)

Det går fint an å leve uten å spise kjøtt... Jeg sier ikke at hele verden skal gå rundt og være veganere (det orker jeg ikke å være selv heller), men ingen har vondt av å være lakto-vegetarianer eller lakto-ovo-vegetarianer, tvert imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda. men vi vil ikke bare reddee lille Ruben , vi vil ha kosmetikk også...

Gilette ble nevnt her, som aktør for å teste ut hudirritasjoner.Antar noen skal shave leggene til sommeren??

Hårete bein ville da virkelig være å støtte pelsdyra..hvem stiller??

En bør være sikker på hvilke merker en bruker, og om de driver med slike forsøk.Noen som har en opdatert liste??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint an å leve uten å spise kjøtt... Jeg sier ikke at hele verden skal gå rundt og være veganere (det orker jeg ikke å være selv heller), men ingen har vondt av å være lakto-vegetarianer eller lakto-ovo-vegetarianer, tvert imot.

ja, jeg vet det :) og all honør til de som faktisk klarer det, jeg ville aldri i verden klart det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bør være sikker på hvilke merker en bruker, og om de driver med slike forsøk.Noen som har en opdatert liste??

Tror denne her skal være ganske oppdatert. Skummelt hvor mange av de kjente merkene som tester på dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror denne her skal være ganske oppdatert. Skummelt hvor mange av de kjente merkene som tester på dyr.

Hmm...fant Duracell i listen over dem som tester på dyr - er det den rosa lille kaninen som spiller tromme det er snakk om da?? :icon_redface:

Og Post-It, de tester også på dyr tydeligvis, hva gjør de da? Sjekker om dyr klarer henge opp små gule lapper? Skjønner ikke helt nødvendigheten her...

mvh

HeliX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...fant Duracell i listen over dem som tester på dyr - er det den rosa lille kaninen som spiller tromme det er snakk om da?? :D

Og Post-It, de tester også på dyr tydeligvis, hva gjør de da? Sjekker om dyr klarer henge opp små gule lapper? Skjønner ikke helt nødvendigheten her...

mvh

HeliX

Og hvis du ser etter så tester de også kleenex på dyr. De tørker sikkert neser å øyer med det når de tester, men jeg skjønner ikke helt poenget med det. Med post its så kan det være limet de tester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med kleenex og lignende er det den ''kremen'' som er på papiret som testes. Er jo litt synd om det skulle begynne og etse når vi tar på det eller lignende. Er helt forkastelig ja men noen produkter mener faktisk regjeringen at må testes på dyr før du får lov og teste det på mennesker. Men med post it må vel være limet eller noe? men ja merkelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med kleenex og lignende er det den ''kremen'' som er på papiret som testes. Er jo litt synd om det skulle begynne og etse når vi tar på det eller lignende. Er helt forkastelig ja men noen produkter mener faktisk regjeringen at må testes på dyr før du får lov og teste det på mennesker. Men med post it må vel være limet eller noe? men ja merkelig

Enig at det er merkelig med post it - for det er da vel ikke meningen å klistre gule lapper på mennesker? Limet skal vel sitte på vegger, papir, skrivebord, pc-skjermer og lignende, ikke naboer og familie? Og vi tester jo neppe lynlim på dyr - håper jeg ihvertfall...

mvh

HeliX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...