Gå til innhold
Hundesonen.no

Se her!


Synne

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Dette hørtes ikke bra ut!

Tåler ikke se slike bilder, så jeg trykker ikke på linken..

Men jeg må si jeg ble litt nysgjerrig på hva bildene faktisk viser, selv om jeg ikke vil vite det samtidig som at jeg vil det...

Fæle bilder, så jeg så ikke alle. Men det viste en haug av kaniner stuet i bur, oppdrettet for å havne på menneskers matfat. Bildene ble verre og verre, og utartet seg til å bli bilder av slaktede kaniner osv...

Ikke hyggelig... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes ikke bra ut!

Tåler ikke se slike bilder, så jeg trykker ikke på linken..

Men jeg må si jeg ble litt nysgjerrig på hva bildene faktisk viser, selv om jeg ikke vil vite det samtidig som at jeg vil det...

Fæle bilder, så jeg så ikke alle. Men det viste en haug av kaniner stuet i bur, oppdrettet for å havne på menneskers matfat. Bildene ble verre og verre, og utartet seg til å bli bilder av slaktede kaniner osv...

Ikke hyggelig... ;)

Huff, det hørtes slett ikke bra ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, fæle bilder. Jeg jobbet selv i en kanin stall før. Der hadde de rundt 100 kaniner som slaktes etter tur, for å si det rett ut. Selvfølgelig var ikke dette en kjekk jobb.. Men jeg tenkte bare at jeg skulle gjøre de korte livene deres bedre. De levde i det jeg mener små bur (50*60 cm ca), de som skulle ha unger hadde kasse de kunne gå inni, ellers stod de bare rett på risten. Det var bare en kanin per bur, utenom når de skulle pares. Slik stod de hele livet...

Jeg passet på at alle fikk være ute litt, trente kaninhopping med de og slik. Til de den siste dagen fikk et kakk i hodet, og ble flodd... Kanin skinnet ble solgt og kjøttet spist...

Denne stallen er lagt ned nå. Når den skulle legges ned tok jeg med meg en kanin hjem. Den har jeg enda, og nå er hun 8 år :) Hadde hun ikke vært hos meg, hadde hun vært på middagsbordet til noen andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fæle bilder, så jeg så ikke alle. Men det viste en haug av kaniner stuet i bur, oppdrettet for å havne på menneskers matfat. Bildene ble verre og verre, og utartet seg til å bli bilder av slaktede kaniner osv...

Ikke hyggelig... :)

Tror ikke at det er mat kaniner :) Tror kanske det er forsøks kaniner eller noe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi mennesker er fæle dyr..

Vi finner på enkle måter og få mat på, da oppdrett av diverse arter.

Er bare sånn det er.. Og sånn har det vært i mange hundre år.

Men, selv om jeg ser sånne bilder og synes det er fælt, så spiser jeg fortsatt kjøtt.

Men ikke kanin da. Mer storfe, svin og kylling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi mennesker er fæle dyr..

Vi finner på enkle måter og få mat på, da oppdrett av diverse arter.

Er bare sånn det er.. Og sånn har det vært i mange hundre år.

Men, selv om jeg ser sånne bilder og synes det er fælt, så spiser jeg fortsatt kjøtt.

Men ikke kanin da. Mer storfe, svin og kylling.

Ja, jeg fikk vondt i magen. . . Ikke av bildene, men av reaksjonene. Jessufader...

Selvsagt var det noen groteske eksempler blandt de bildene på dårlig behandling av dyr, men også naturlige bilder. Folket her virket å reagere sterkest på bilder av blodige kaniner som fikk trukket pelsen av seg. Det man burde fokusere på, er selvsagt livet før dette, og avlivningsmetode. Bildene hvor pelsen blir trukket av er jo helt naturlige slaktebilder, kaninen er død der, og har ikke anelse om hva som foregår. Når vi først bedriver matindustri, er det jo bra om mest mulig av dyret kommer til nytte.

Og når du sier du ikke spiser kaniner, men storfe, svin og kylling - har du sett kyllingburene? De er ennå værre enn hva du ser på den nettsiden, mye værre. Kyllinger er stappet sammen i bur, hakker hverandre nesten til døde, før de ender sitt liv på slakterbenken. Storfe og svin blir fraktet i trange biler over lengre disstanser, det har vært rapporter om benbrudd under frakt, ihjeltramping osv osv. Tror du virkelig det er noe bedre enn hva du så på denne siden?

Når vi nordmenn skal synes noe er ******, så reagerer vi alltid sterkest på det som foregår i andre land, uten å se hva vi gjør selv. Blandt annet blir transportetappene for slaktedyr i norge lengre og lengre. Hvorfor blir de det? Jo, pga effektivisering og nedleggelse av mange av de små, lokale slakteriene. Hvorfor blir de nedlagt, og hvorfor skal vi effektivisere så mye? Jo, fordi norske "billigkjeder" som Rema, Rimi, Ica og Prix skal ha billigst mulig mat, uansett hva det betyr for dyrene - fordi Ola Dunk kjøper kun det billigste kjøttet. (For alle som høylytt nekter, se på salgstatistikk) Kjeder som Rema er så store at de bestemmer nesten hva de skal kjøpe kjøtt for hos leverandørene - leverandørene setter da ned prisene og effetiviserer. Alt går ut over kvaliteten og dyreholdet. Ønsker man å klage på hva som skjer i Kina - hvor vanlige folk har mye dårligere råd enn oss, så start med å se på hvor dere selv handler, om dere "slår til på tilbud" osv osv

Og denne siden som linken henviste til, kjørte hardt på bildene for å overbevise folk om å bli veganere. De presterer tilogmed å ta bibelens ord som forsvar for å bli veganer. Større tull skal man lete lenge etter - i bibelen henvises det flere ganger til at beste lammet ble slaktet og det ble fest - i positive ordelag. Bibelen fremhever ikke at mennesker bør bli vegitarianere eller veganere, heller tvert i mot, man skal høste av naturens overskudd.

De angriper også medisinsk forskning. Ja, det er forferdelig at noen kaniner lider, slik at Ruben 4 år ble reddet fra kreft. Helt sykt. La Ruben 4 år dø en smertefull død, la ham hyle i måneder i smerte, og på slutten er smertene så ille at lille gutten er gått fra forstanden - han er ikke lenger blandt oss, men i live. Nei, la ham ha det sånn, og la ham dø, så redder vi de kaninene på operasjonsbenken!

Verden er GAL

mvh

HeliX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når du sier du ikke spiser kaniner, men storfe, svin og kylling - har du sett kyllingburene? De er ennå værre enn hva du ser på den nettsiden, mye værre. Kyllinger er stappet sammen i bur, hakker hverandre nesten til døde, før de ender sitt liv på slakterbenken. Storfe og svin blir fraktet i trange biler over lengre disstanser, det har vært rapporter om benbrudd under frakt, ihjeltramping osv osv. Tror du virkelig det er noe bedre enn hva du så på denne siden?

Ja jeg vet hvordan de lever. Det du beskriver der minner mer om egghøns.

Levevilkårene er dessverre ikke like bra for alle dyrene vi avler på, det vet jeg godt..

Men jeg kutter ikke ut å spise kjøtt for det. Er en helt naturlig ting for mennesket. Er bare hvordan vi skaffer det som er for ******.

Grunnen til at jeg ikke spiser kanin er at jeg aldri har smakt det. Synes ikke det høres godt ut heller, etterhva jeg har hørt folk si etter å ha smakt det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet hvordan de lever. Det du beskriver der minner mer om egghøns.

Levevilkårene er dessverre ikke like bra for alle dyrene vi avler på, det vet jeg godt..

Men jeg kutter ikke ut å spise kjøtt for det. Er en helt naturlig ting for mennesket. Er bare hvordan vi skaffer det som er for ******.

Grunnen til at jeg ikke spiser kanin er at jeg aldri har smakt det. Synes ikke det høres godt ut heller, etterhva jeg har hørt folk si etter å ha smakt det..

Ja, egghøns er nok blandt de som kan ha det værst, men kylling som skal fòres opp til å bli flere ganger normal vekt før slaktealder, har det nok ikke så veldig bra de heller, har sett endel stygge eksempel.

Er enig i at det er naturlig for mennesker å spise kjøtt.

Kanin smaker forøvrig ikke så veldig spesielt - lyst kjøtt som kan minne om kylling.

mvh

HeliX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg fikk vondt i magen. . . Ikke av bildene, men av reaksjonene. Jessufader...

Selvsagt var det noen groteske eksempler blandt de bildene på dårlig behandling av dyr, men også naturlige bilder. Folket her virket å reagere sterkest på bilder av blodige kaniner som fikk trukket pelsen av seg. Det man burde fokusere på, er selvsagt livet før dette, og avlivningsmetode. Bildene hvor pelsen blir trukket av er jo helt naturlige slaktebilder, kaninen er død der, og har ikke anelse om hva som foregår. Når vi først bedriver matindustri, er det jo bra om mest mulig av dyret kommer til nytte.

Og denne siden som linken henviste til, kjørte hardt på bildene for å overbevise folk om å bli veganere. De presterer tilogmed å ta bibelens ord som forsvar for å bli veganer. Større tull skal man lete lenge etter - i bibelen henvises det flere ganger til at beste lammet ble slaktet og det ble fest - i positive ordelag. Bibelen fremhever ikke at mennesker bør bli vegitarianere eller veganere, heller tvert i mot, man skal høste av naturens overskudd.

De angriper også medisinsk forskning. Ja, det er forferdelig at noen kaniner lider, slik at Ruben 4 år ble reddet fra kreft. Helt sykt. La Ruben 4 år dø en smertefull død, la ham hyle i måneder i smerte, og på slutten er smertene så ille at lille gutten er gått fra forstanden - han er ikke lenger blandt oss, men i live. Nei, la ham ha det sånn, og la ham dø, så redder vi de kaninene på operasjonsbenken!

Verden er GAL

mvh

HeliX

1. Er helt enig med deg angående slaktebildene. Det er jo faktisk slik det gjøres at kaninen festes opp ned etter benene -etter at den er død.

2. Synes ikke at den siden var helt god heller. Veganer? Pføy! Drit i bibelen og spis hva du vil :) (Nei, er nok ikke kristen :lol: )

3. Vel, hvorfor skal lille Ruben på 4 år ha mer rett til livet enn en kanin? Høres kanskje fælt ut, men hvorfor skal mennesket være herre over alle andre? Vi er mange nok fra før... Jeg mener at medisinsk forskning er viktig, men det må tas hensyn til dyrene! (Nå har jeg ikke inngående studert siden, men mener at det var noen ikke helt bra bilder av forsøkskaniner der).

Generelt synes jeg at noen virkelig burde skjerpe seg og faktisk gi dyrene vi "bruker"(storfe, sau, svin, fjærfe osv) større plass og bedre levevilkår den tiden de faktisk lever og jobber for oss!

Hilsen eier av 10 kaniner :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytti grisen, noe så fælt!

Men det som skremmer meg mest at folk er i stand til å gjøre dette! :lol:

PS: noe groteskt i vente lenger ned i innlegget! Leses på eget ansvar! Bare sånn vennlig advarsel. :)

Har også hørt(husker ikke land) at der bedøver dem aper, knokker skallen å spiser hjernen med smør på!

Mens de forsatt er bedøvd, altså ikke drept- dette for at hjernen skal holde en viss temperatur!

why :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...