Gå til innhold
Hundesonen.no

jenter blir innkalt til forsvaret


Kristina

Recommended Posts

Jeg er så utrolig glad jeg er for gammel :D . Men det er jo fremdeles frivillig for jentene. Frivillig å avtjene verneplikt, litt selvmotsigende kanskje. Jeg syns hele verneplikten skulle vært avskaffet for lenge siden, det burde være frivillig for begge kjønnene å ta førstegangstjenesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det finnes mange fine måter å komme seg unna førstegangs tjenesten. Kjenner en som har stilt opp i høyhælte sko og handveske. En annen en hadde med seg sin mor, og leide på henne hele dagen. Begge to slapp faktisk. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk veldig lyst jeg :D;) Men velger hund i stede for, selvfølgelig :P

Jeg har også veldig lyst, men utdanninga min går forran(tror ikke jeg ville klart å gått fra ett "fri-år" til å sitte på skolebenken igjen) + at jeg har hund da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja.. bare sørg for å bli gravide før dere er 30, og ikke flytt til Akershus, for der trengs det ekstra beredskap...

Sivilforsvaret er nemlig også ute etter dere, småpiker..

Ble innkalt til å møte for to år siden , og lagde et haraball så heftig at de ikke vil ha meg, nei...

Grunn til vinnerlykken ( for det er bare noen som blir trukket ut nemlig) var at jeg bodde i Akershus, i rette alder og ikke hadde barn.

Gav dem det glatte lag og spurte om de visste om jeg faktisk hadde psykiske plager i forbindelse med min barnløshet, og hvordan det kunne forsterkes ved en sånn innkallelse: for møte opp skal du..

Nå har jeg ikke noen problemer i så måte, men tenk hvordan det er for dem som har det : Få barn = tjene fredrelandet.Ingen barn? Da får du gjøre opp for deg på annet vis..

unyttige lille kvinneskinn..

Skal de kalle inn : får de gjøre slikt frivillig, og kreve inn alle hunkjønn, på fast basis i samme fødselsår, over hele landet.. :D :wallbash:

oioioi, dette har jeg mye å si om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan faktisk få en fett udannelse gjenom militærert, for mange 100 kroener, dessuten tror jeg mange jenter kunne ha godt av det :-) Jeg hadde veldig lyst, og jeg er veldig jente jente, som har vært veldig opptatt av klær,sko, mote og sminke, og folk bare haha du inn i militæret liksom. Skulle vist dem vet!! Men nå har jeg ikke muligheten lengere p.g.a sykdom.. Uselvstending var jeg også, foreldra mine gjorde alt for meg, og jeg fikk det jeg pekte på når jeg bodde hjemme,så jeg hadde hatt veeeldig godt av og lære meg og være litt mere selvstending!

Så jeg stemmer for den jeg allså :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan faktisk få en fett udannelse gjenom militærert, for mange 100 kroener, dessuten tror jeg mange jenter kunne ha godt av det :-) Jeg hadde veldig lyst, og jeg er veldig jente jente, som har vært veldig opptatt av klær,sko, mote og sminke, og folk bare haha du inn i militæret liksom. Skulle vist dem vet!! Men nå har jeg ikke muligheten lengere p.g.a sykdom.. Uselvstending var jeg også, foreldra mine gjorde alt for meg, og jeg fikk det jeg pekte på når jeg bodde hjemme,så jeg hadde hatt veeeldig godt av og lære meg og være litt mere selvstending!

Så jeg stemmer for den jeg allså ;)

Du hadde nok hatt godt av det ja :P men det var så lite søvn og jeg trenger mye så jeg skreiv meg ut etter en stund :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten frivillig for begge kjønn, eller plikt for begge kjønn. For hvor er likestillinga når det kommer til førstegangstjenesten?

:D Er så enig! hadde jeg vært x antall år yngre (var ikke den fin) så hadde jeg ikke stusset på å meldt meg til tjeneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...