Gå til innhold
Hundesonen.no

jenter blir innkalt til forsvaret

Kristina

Recommended Posts

Skrevet

Jeg er så utrolig glad jeg er for gammel :D . Men det er jo fremdeles frivillig for jentene. Frivillig å avtjene verneplikt, litt selvmotsigende kanskje. Jeg syns hele verneplikten skulle vært avskaffet for lenge siden, det burde være frivillig for begge kjønnene å ta førstegangstjenesten.

Skrevet

Enten frivillig for begge kjønn, eller plikt for begge kjønn. For hvor er likestillinga når det kommer til førstegangstjenesten?

Skrevet

Enten frivillig for begge kjønn, eller plikt for begge kjønn. For hvor er likestillinga når det kommer til førstegangstjenesten?

Kunne ikke sagt det bedre selv!

Skrevet

*Hoppe opp og ned over at jeg ikke er født i 89*

Men hadde jeg ikke hatt 2 bikkjer, så hadde jeg gladelig vært i militæret.

Skrevet

Men det finnes mange fine måter å komme seg unna førstegangs tjenesten. Kjenner en som har stilt opp i høyhælte sko og handveske. En annen en hadde med seg sin mor, og leide på henne hele dagen. Begge to slapp faktisk. :-D

Skrevet

Jeg har faktisk veldig lyst jeg :D;) Men velger hund i stede for, selvfølgelig :P

Jeg har også veldig lyst, men utdanninga min går forran(tror ikke jeg ville klart å gått fra ett "fri-år" til å sitte på skolebenken igjen) + at jeg har hund da.

Skrevet

jaja.. bare sørg for å bli gravide før dere er 30, og ikke flytt til Akershus, for der trengs det ekstra beredskap...

Sivilforsvaret er nemlig også ute etter dere, småpiker..

Ble innkalt til å møte for to år siden , og lagde et haraball så heftig at de ikke vil ha meg, nei...

Grunn til vinnerlykken ( for det er bare noen som blir trukket ut nemlig) var at jeg bodde i Akershus, i rette alder og ikke hadde barn.

Gav dem det glatte lag og spurte om de visste om jeg faktisk hadde psykiske plager i forbindelse med min barnløshet, og hvordan det kunne forsterkes ved en sånn innkallelse: for møte opp skal du..

Nå har jeg ikke noen problemer i så måte, men tenk hvordan det er for dem som har det : Få barn = tjene fredrelandet.Ingen barn? Da får du gjøre opp for deg på annet vis..

unyttige lille kvinneskinn..

Skal de kalle inn : får de gjøre slikt frivillig, og kreve inn alle hunkjønn, på fast basis i samme fødselsår, over hele landet.. :D :wallbash:

oioioi, dette har jeg mye å si om..

Skrevet

Man kan faktisk få en fett udannelse gjenom militærert, for mange 100 kroener, dessuten tror jeg mange jenter kunne ha godt av det :-) Jeg hadde veldig lyst, og jeg er veldig jente jente, som har vært veldig opptatt av klær,sko, mote og sminke, og folk bare haha du inn i militæret liksom. Skulle vist dem vet!! Men nå har jeg ikke muligheten lengere p.g.a sykdom.. Uselvstending var jeg også, foreldra mine gjorde alt for meg, og jeg fikk det jeg pekte på når jeg bodde hjemme,så jeg hadde hatt veeeldig godt av og lære meg og være litt mere selvstending!

Så jeg stemmer for den jeg allså :D

Skrevet

Man kan faktisk få en fett udannelse gjenom militærert, for mange 100 kroener, dessuten tror jeg mange jenter kunne ha godt av det :-) Jeg hadde veldig lyst, og jeg er veldig jente jente, som har vært veldig opptatt av klær,sko, mote og sminke, og folk bare haha du inn i militæret liksom. Skulle vist dem vet!! Men nå har jeg ikke muligheten lengere p.g.a sykdom.. Uselvstending var jeg også, foreldra mine gjorde alt for meg, og jeg fikk det jeg pekte på når jeg bodde hjemme,så jeg hadde hatt veeeldig godt av og lære meg og være litt mere selvstending!

Så jeg stemmer for den jeg allså ;)

Du hadde nok hatt godt av det ja :P men det var så lite søvn og jeg trenger mye så jeg skreiv meg ut etter en stund :D

Skrevet

Jeg jobbet med hunder i forsvaret :D, så jeg tror nok de fleste av dere hadde gjort det frivillig hvis dere kunne ha valgt hvor dere ville ha tjenestegjort hen.

Skrevet

:D Er så enig! hadde jeg vært x antall år yngre (var ikke den fin) så hadde jeg ikke stusset på å meldt meg til tjeneste.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det kommer jo litt på ambisjonene mtp lydighet og sånt også. Hunder som er lette å trene krever ofte også mer aktivisering.  Med labrador er det på godt og vondt mye matfokus, det er et godt verktøy i treningen, men også en utfordring. På samme måte som at mange pudler er kresne og vanskeligere å belønne med mat. Spaniel er generelt også mer matglade, men kanskje ikke så ekstreme som labrador.  Gjeterhundrasene har ofte også en del stress, og gjerne lyd med det.  Korthårscollie er en av de jeg synes er litt annerledes og som er ok hunder på aktivitet, de røyter en god del, men ikke noe pelsstell utover børsting og støvsuging. Jeg er litt usikker på lydnivå der. Men kan være verdt en titt.
    • Takk for svar 😁 Har vurdert labrador ja, men litt redd for at den hadde spist alt den kom over 😂  Har absolutt vurdert puddel på nytt, men fra en annen oppdretter. Jeg gjorde mye research og kontaktet flere oppdrettere da jeg fikk min første, men det endte ikke så bra allikevel. Var også ikke klar over at de brune var kjent for å være ekstra gal. Jeg startet en puddelgruppe i området da jeg fikk ham og vi dro på jevnlige treff der, så vet jo at ikke alle er like ikke, men det var en del av guttene som var vanskelige å ha med å gjøre.. så hadde valgt tispe om det ble puddel, tenker jeg. Springer spaniel har jeg ikke sett noe på, har ikke særlig erfaring med den type hund. Pelsstell går helt greit. Alle har jo noe stell. Puddel var ganske mye innimellom, men det var jo ikke verre enn at jeg bare kunne glattbarbere ham om jeg ikke orket en periode. Har også blitt klok av skade og innsett at jeg må prioritere trening på ro ute 🫣
    • Ah perfekt! Takk skal du ha for heads up! Hadde litt guffen magefølelse. Takk for tips, sjekker ut disse nærmere  
    • Nydelig puddel! Selv om du var uheldig med denne så finnes det nok stabile og roligere puddler av begge kjønn. Det handler mye om gener og litt om trening. Men jeg tenker med en gang standard labrador av beskrivelsen din. Det er sjelden mye lyd, de er arbeidssomme, men (som alle raser) tåler en rolig dag så lenge de ellers får det de trenger av aktivisering både mentalt og fysisk. Ellers ville jeg kanskje tatt en titt på springer spaniel, men de kan ha litt lyd. Faktorer som spiller inn er hvor mye aktivitet du ser for deg i hverdagen, og hvor mye pelsstell som er ok. Med puddel er du jo litt vant til pelsstell, så jeg antar det går fint?  Puddel med litt bedre research både på oppdretter og linjer kan jo også være en mulighet. De er flotte arbeidshunder, og det er jo en grunn til at de er brukt som servicehunder - da skal de tåle det meste av ulike situasjoner i ulike omgivelser. Hvis det kun var stresset hos denne hunden du ikke likte med puddelen så ville jeg dratt på noen puddeltreff og snakket med noen oppdrettere.
    • Fine puddelen som var min, for å få litt farge inn her 💚
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...