Gå til innhold
Hundesonen.no

Min herlige BALDER ;)

aniraC

Recommended Posts

Skrevet

sjefen på gårdsplassen gitt :icon_redface:

Balder er 7 år. fikk han gjennom FFHO for snart 2 mndr siden. Han har en helt utrolig søt personlighet, og snakker som bare det. Han er meget bortskjemt, men det er vel litt min skyld :S

Jeg er aldri borte mer enn 5 timer, men når jeg først kommer hjem (om jeg så har kun vært ute med søpla) er han helt ute av seg, og kjempe glad. Kan "gråte" i flere minutter, og gauler som en gud :P

Balder er kjempe fan av å sitte i soffaen (!?), kjøre bil og sitte å sole seg på gårdsplassen...

Vi går laaange turer i skog og mark nesten hver dag, og det er alltid like gøy å møte svart fuglehunder.. (Riktig, Balder er ikke noe glad i svarte fuglehunder)

Han er flink til å åpne dører, noe jeg har fått opplevd ved flere anledninger jeg har glemt å lukke ytterdøren.

Jeg er veldig glad jeg har tlf nr på halsbåndet hans :P hehe.. Men det har heldigvis skjedd kun to ganger.

Balder er også veldig mammadalt, så hver gang jeg ikke er hjemme, men hun jeg bor sammen med er, så er han veldig stresset frem til jeg kommer hjem.. Akkurat som om han vet at jeg kommer hjem snart..hunder er smarte gitt :P Lånt han litt bort til pappa da, men det går helt fint..Men sant skal sies, det er deilig når mamma (jeg) kommer tilbake :P

sa du tur ?!? :P

Skrevet

Kjempe fin hund, liker godt beagle selv, tenkte på det jeg og men fant ingen så det ble pappis angrer ikke da :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Australian shepherd = aussie, er en amerikansk rase. Blir ikke inkludert i de australske gjeterhundene. @indie; om du er interessert så arrangerer klubben for australske gjeterhunder (ANG) rallykonkurranse i pinsen, på Galterud. Der dukker det opp cattledogs og kelpie iaf
    • Kromfohrlander er vell mere terrier. Er dem enkle hunder? Kooiker er vell en spaniel. Må dem da brukes til jakt?
    • Er det noen som har kjennskap til dem? Virker de som all right hunder med bra gemytt? Noen issus på dem? . Er de to rasene ganske like? Er dem litt som poteten som kan brukes til alt?
    • Med ausse, mener du da australsk gjeterhund? I Norge finner vi australsk kelpie, working kelpie, australsk gjeterhund og australsk cattledog. I tillegg er australsk gjeterhund delt i show- og arbeidslinjer. Alle er gjeterhunder med litt forskjellig opprinnelse og bruksområder. Den beste måten å finne informasjon om en rase på er å sjekke raseklubben i hjemlandet dens.  Begge kelpierasene vil jeg si er en del mer energisk og både fysisk og mentalt mer krevende enn australsk gjeterhund. Working kelpie mer enn australsk kelpie. Australsk gjeterhund er mildere og mer brukt som familiehund, men krever fortsatt en del aktivisering.
    • Ja og nei. De har medfødte instinkter, men de lærer masse kommunikasjon de første 8-10 ukene i valpekassa med mor og søsken. Etter det er det også viktig med sosialisering med voksne, trygge hunder som viser dem hva som er normal oppførsel.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...