Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan sele har dere? -bilde?


Renate A

Recommended Posts

Er så usikker på den selen jeg har til Chicka (en blå RogzForDogz sele), jeg syntes ikke den satt så fint på før, men etter en liten SMS runde med ei venninne så fikk jeg strammet den og da fungerte den bedre.

Hva syntes dere?

Jeg har ikke så god peil på seler, så tar gjerne imot råd.

chisele01.jpg

Sånn her hang den etter litt før jeg strammet den, er det vanelig at selene sklir sånn på siden?

chisele02.jpg

Fra siden etter strammingen

chisele03.jpg

Forfra

chisele05.jpg

Chicka og jeg vil også benytte anledningen til å si at det er såå deilig i vår været fortiden.

Når vi har gått lang tur er det så deili å slappe av i snøen, syntes Chicka

chisele04.jpg

Rulle hunden min bryr seg ikke om at hun har på seg sele...her skal det rulles.

Hvordan sele har du?

Hvor mye betalte du for den og er du fornøyd med den?

Gjerne bilde av hunden med selen på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Kennel, husker ikke pris... 3-500kr en plass...

BusterR6.jpg

Eneste bildet som lå på nett...

Er veldig fornøyd med dette...

Ingen klips eller løse deler/ender, alt er et stykke på en måte...

Trer hodet gjennom et hull å trer bena inn to andre, så ligger det perfekt å har det "flettet" mønstret som hjelper både på trykkfordeling og passform...

Men om det kan kalles en vanlig sele vet jeg ikke... :) eneste vi har, trekksele... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av LiLi's seler:

IMG_0031.jpg

IMG_0034.jpg

Lili2lite.jpg

Det er en Puppia-sele, den er veldig god, for den er så myk og den har bra passform. Hun har også en Hurtta-sele (vanlig brystsele) og en annen valpesele. Pluss en step-in-sele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en rød Gresshoppa-sele som jeg kjøpte for tjue kroner på NKK Trondheim i fjor. Burde kjøpt en størrelse mindre, men det hadde de ikke (og jeg gadd ikke å prøve den på henne heller). Har sydd og fiksa en del på den, og den sitter helt ok liksom. Mye bedre enn hva den gjorde da jeg kjøpte den, om ikke annet. Bildet viser ikke selen noe særlig bra, men det er det eneste jeg har tror jegl:

RIMG5946.jpg

Også har jeg en Laika lærsele som vi bruker som trekksele på skiturer. Som tursele syns jeg ikke den sitter bra nok, men som trekksele fungerer den bra:

IMG_3801.jpg

Burde virkelig skaffet meg bedre bilder av selene. Jaja. Skulle jeg kjøpt sele nå hadde jeg gått for en WebMaster-sele, sånne som de selger på Canis: http://www.canis.no/nettbutikk/omtale.php?id=RW012_var

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gresshoppa sele. Har ikke sett denne typen sele før.. Det er en brystreim foran og en under reim magen. og to justerbare reimer oppå nakken. Litt merkelig opplegg hehe, men den fungerer fint. :) Den kostet 370 kr.

sele1.jpg

sele.jpg

Den selen så kjempe flott ut... *vil ha* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Webmasteren kan ABSOLUTT anbefales!

Super sele! Veldig god passform, og godt polstret, sånn at det ikke blir gnagsår o.l. Greit med håndtak også, hvis hunden skal over høye ting :)

Passer til tur, trekk (det lille vi har gjort det :P) og sykling

DSCF3638.jpg

Sååå fornøyd med å gå med selen inne :P

jeg kjøpte dem på Canis ja... og betalte hele blodprisen ;) Men er absolutt verd det! jeg har aldri hatt bedre sele!

(sakset direkte fra et innlegg på "utstyr" :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ranate A: ja du får se på nettet. Tror det er denne selen: GRSSHOPPA SELER Trekksele. :)

Så kan du jo bestille derifra, eller ihvertfall høre hvor din nærmeste forhandler er. Jeg anbefaler ihvertfall denne selen. Men jeg skulle gjerne hatt en sele med brystreim mellom frambeina, som satt mer fast på kroppen. Denne selen jeg har nå ligger mer løst oppå hunden. Men det er en fin sele som duger bra til trekk og som ikke er for dyr heller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en sort sporsele i lær som jeg bruker til spor, og en lik en i brun som jeg bruker til .. ja.. ingenting. De er like, bare forskjellig farge. De koster rundt 4-500 kr. Hadde en nomesele en gang, men veit ikke hvor den er :)

lisaspor.jpg

lisaspor6.jpg

00lisa7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gammel sporsele i lær (gamle hunden sin)som egentlig var alt for stor til Balder, men passer greit nok etter jeg har laget flere hull i den :) Vet ikke hvilket merke det er og husker heller ikke prisen.

IMGP8709sele.jpg

Har også en reflekssele som vi bruker når det er mørkt ute, kostet 170,- tror jeg, vet ikke hvilket merke det er.

Utennavnbalderrefleks2.jpg

Neste sele blir en nomesele kombi med dobbel brystreim tenker jeg som skal brukes sammen med saccovogn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste sele blir en nomesele kombi med dobbel brystreim tenker jeg som skal brukes sammen med saccovogn :)

Vi har også en kombi nomesele, men den funker ikkke så bra til saccovogn. Festene til dragene kommer så høyt at hunden kan vri seg under draget... Derfor prøver jeg nå å kjøpe meg en brukt komtesele, så jeg kan kjøre med 2 hunder samtidig. (Har en komtesele og den er SUPER til saccovogn)

Skal se om jeg har noen bilder av ulike seler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nomesele..Jeg har også brukt webmaster selen mye, men jeg føler at Nomeselen passer best til han..jeg har ikke ork til å lære pelsen å gå pent (jeg vet, jeg vet..) og for at han ikke skal lide under min latskap så bruker jeg nomeselen til vanlig tur og...

Bilde av litt av selen i det minste...:

loketurvrweb4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også en kombi nomesele, men den funker ikkke så bra til saccovogn. Festene til dragene kommer så høyt at hunden kan vri seg under draget... Derfor prøver jeg nå å kjøpe meg en brukt komtesele, så jeg kan kjøre med 2 hunder samtidig. (Har en komtesele og den er SUPER til saccovogn)

Skal se om jeg har noen bilder av ulike seler...

Takk for info :) Må nok gå rundt å prøve forskjellige seler snart.

Hadde en nomelignende sele til Leonbergeren som vi brukte med saccovognen, men jeg husker ikke helt hva den het. Den funket veldig bra, men hunden var gaske rolig og gikk der den skulle.

Det blir nok noe annet med den propellen jeg har nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har som regel bare brukt helt vanlige sykkelseler til hundene, men Aiwa har vi trekkseler til også(fikk de før vi visste at hun hadde HD), no har alle 3 hundene fått nye seler har ikke bilder av de nå(kan ikke ta heller for de ligger i bilen og bilen er akkurat nå på trilletur med hest) men de er veldig like på Lisa sine sporseler bare med refleks i brystet.

kanskje jeg har noe bilder av hundene med selene på(skal sjekke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gresshoppa sele. Har ikke sett denne typen sele før.. Det er en brystreim foran og en under reim magen. og to justerbare reimer oppå nakken. Litt merkelig opplegg hehe, men den fungerer fint. :D Den kostet 370 kr.

sele1.jpg

sele.jpg

Ei slik sele har jeg å :)

Bare at jeg betalte bare 150 kr for den :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...