Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan sele har dere? -bilde?

Renate A

Recommended Posts

Er så usikker på den selen jeg har til Chicka (en blå RogzForDogz sele), jeg syntes ikke den satt så fint på før, men etter en liten SMS runde med ei venninne så fikk jeg strammet den og da fungerte den bedre.

Hva syntes dere?

Jeg har ikke så god peil på seler, så tar gjerne imot råd.

chisele01.jpg

Sånn her hang den etter litt før jeg strammet den, er det vanelig at selene sklir sånn på siden?

chisele02.jpg

Fra siden etter strammingen

chisele03.jpg

Forfra

chisele05.jpg

Chicka og jeg vil også benytte anledningen til å si at det er såå deilig i vår været fortiden.

Når vi har gått lang tur er det så deili å slappe av i snøen, syntes Chicka

chisele04.jpg

Rulle hunden min bryr seg ikke om at hun har på seg sele...her skal det rulles.

Hvordan sele har du?

Hvor mye betalte du for den og er du fornøyd med den?

Gjerne bilde av hunden med selen på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Kennel, husker ikke pris... 3-500kr en plass...

BusterR6.jpg

Eneste bildet som lå på nett...

Er veldig fornøyd med dette...

Ingen klips eller løse deler/ender, alt er et stykke på en måte...

Trer hodet gjennom et hull å trer bena inn to andre, så ligger det perfekt å har det "flettet" mønstret som hjelper både på trykkfordeling og passform...

Men om det kan kalles en vanlig sele vet jeg ikke... :) eneste vi har, trekksele... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av LiLi's seler:

IMG_0031.jpg

IMG_0034.jpg

Lili2lite.jpg

Det er en Puppia-sele, den er veldig god, for den er så myk og den har bra passform. Hun har også en Hurtta-sele (vanlig brystsele) og en annen valpesele. Pluss en step-in-sele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en rød Gresshoppa-sele som jeg kjøpte for tjue kroner på NKK Trondheim i fjor. Burde kjøpt en størrelse mindre, men det hadde de ikke (og jeg gadd ikke å prøve den på henne heller). Har sydd og fiksa en del på den, og den sitter helt ok liksom. Mye bedre enn hva den gjorde da jeg kjøpte den, om ikke annet. Bildet viser ikke selen noe særlig bra, men det er det eneste jeg har tror jegl:

RIMG5946.jpg

Også har jeg en Laika lærsele som vi bruker som trekksele på skiturer. Som tursele syns jeg ikke den sitter bra nok, men som trekksele fungerer den bra:

IMG_3801.jpg

Burde virkelig skaffet meg bedre bilder av selene. Jaja. Skulle jeg kjøpt sele nå hadde jeg gått for en WebMaster-sele, sånne som de selger på Canis: http://www.canis.no/nettbutikk/omtale.php?id=RW012_var

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gresshoppa sele. Har ikke sett denne typen sele før.. Det er en brystreim foran og en under reim magen. og to justerbare reimer oppå nakken. Litt merkelig opplegg hehe, men den fungerer fint. :) Den kostet 370 kr.

sele1.jpg

sele.jpg

Den selen så kjempe flott ut... *vil ha* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Webmasteren kan ABSOLUTT anbefales!

Super sele! Veldig god passform, og godt polstret, sånn at det ikke blir gnagsår o.l. Greit med håndtak også, hvis hunden skal over høye ting :)

Passer til tur, trekk (det lille vi har gjort det :P) og sykling

DSCF3638.jpg

Sååå fornøyd med å gå med selen inne :P

jeg kjøpte dem på Canis ja... og betalte hele blodprisen ;) Men er absolutt verd det! jeg har aldri hatt bedre sele!

(sakset direkte fra et innlegg på "utstyr" :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ranate A: ja du får se på nettet. Tror det er denne selen: GRSSHOPPA SELER Trekksele. :)

Så kan du jo bestille derifra, eller ihvertfall høre hvor din nærmeste forhandler er. Jeg anbefaler ihvertfall denne selen. Men jeg skulle gjerne hatt en sele med brystreim mellom frambeina, som satt mer fast på kroppen. Denne selen jeg har nå ligger mer løst oppå hunden. Men det er en fin sele som duger bra til trekk og som ikke er for dyr heller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en sort sporsele i lær som jeg bruker til spor, og en lik en i brun som jeg bruker til .. ja.. ingenting. De er like, bare forskjellig farge. De koster rundt 4-500 kr. Hadde en nomesele en gang, men veit ikke hvor den er :)

lisaspor.jpg

lisaspor6.jpg

00lisa7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gammel sporsele i lær (gamle hunden sin)som egentlig var alt for stor til Balder, men passer greit nok etter jeg har laget flere hull i den :) Vet ikke hvilket merke det er og husker heller ikke prisen.

IMGP8709sele.jpg

Har også en reflekssele som vi bruker når det er mørkt ute, kostet 170,- tror jeg, vet ikke hvilket merke det er.

Utennavnbalderrefleks2.jpg

Neste sele blir en nomesele kombi med dobbel brystreim tenker jeg som skal brukes sammen med saccovogn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste sele blir en nomesele kombi med dobbel brystreim tenker jeg som skal brukes sammen med saccovogn :)

Vi har også en kombi nomesele, men den funker ikkke så bra til saccovogn. Festene til dragene kommer så høyt at hunden kan vri seg under draget... Derfor prøver jeg nå å kjøpe meg en brukt komtesele, så jeg kan kjøre med 2 hunder samtidig. (Har en komtesele og den er SUPER til saccovogn)

Skal se om jeg har noen bilder av ulike seler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nomesele..Jeg har også brukt webmaster selen mye, men jeg føler at Nomeselen passer best til han..jeg har ikke ork til å lære pelsen å gå pent (jeg vet, jeg vet..) og for at han ikke skal lide under min latskap så bruker jeg nomeselen til vanlig tur og...

Bilde av litt av selen i det minste...:

loketurvrweb4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også en kombi nomesele, men den funker ikkke så bra til saccovogn. Festene til dragene kommer så høyt at hunden kan vri seg under draget... Derfor prøver jeg nå å kjøpe meg en brukt komtesele, så jeg kan kjøre med 2 hunder samtidig. (Har en komtesele og den er SUPER til saccovogn)

Skal se om jeg har noen bilder av ulike seler...

Takk for info :) Må nok gå rundt å prøve forskjellige seler snart.

Hadde en nomelignende sele til Leonbergeren som vi brukte med saccovognen, men jeg husker ikke helt hva den het. Den funket veldig bra, men hunden var gaske rolig og gikk der den skulle.

Det blir nok noe annet med den propellen jeg har nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har som regel bare brukt helt vanlige sykkelseler til hundene, men Aiwa har vi trekkseler til også(fikk de før vi visste at hun hadde HD), no har alle 3 hundene fått nye seler har ikke bilder av de nå(kan ikke ta heller for de ligger i bilen og bilen er akkurat nå på trilletur med hest) men de er veldig like på Lisa sine sporseler bare med refleks i brystet.

kanskje jeg har noe bilder av hundene med selene på(skal sjekke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gresshoppa sele. Har ikke sett denne typen sele før.. Det er en brystreim foran og en under reim magen. og to justerbare reimer oppå nakken. Litt merkelig opplegg hehe, men den fungerer fint. :D Den kostet 370 kr.

sele1.jpg

sele.jpg

Ei slik sele har jeg å :)

Bare at jeg betalte bare 150 kr for den :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
    • Labrador Golden  Toller?  Det jeg gjorde når e skulle velge rase var å møte opp på treninger/konkurranse jeg synes var spennende og snakke med eiere og observere rasene e likte. Da får en bedre feeling for hvordan rasene er, hvis man møter flere individ av samme rasen. Mitt forslag -lykke til!  
    • Jeg tror hun bjeffer når hun blir stressa. Det brukes som en protest, under stress, som et språk hun bruker for det aller meste nå på sine eldre dager. Det hender hun tisser litt inne,som regel på min side av senga. Hun skjønner ikke helt greia med å gå på do før vi skal dra lenger. Hun er vant til åpen dør til hagen, så vi må følge henne rundt for å passe på at hun gjør det hun må før vi drar. Kom på at hun heller ikke vil være i et annet rom når vi er hjemme. Hun vil ikke ligge og hvile på et annet rom,da må vi være der sammen med henne. Vi hadde en som skulle reparere komfyren her ved to anledninger. Da var mannen oppe med reparatøren,mens jeg og hundene var i kjellerstua og på soverommet. Den ene gangen hadde jeg radioen på,da fikk hun ikke med seg at han kom. Den andre gangen bjeffa hun omtrent hele tiden de tre timene mannen var her. Hun vil ha tilgang til hele huset, slik hun har hatt siden vi flyttet hit for snart 6 år siden, og stengte dører er ikke greit. Da bjeffer hun hele tiden. Hun vil ikke være på soverommet og kjellerstua med stengt dør, ikke på soverommet, og hun vil ha oversikten slik at hun kan gå der hun føler for selv. Hun er fysisk sprek, men jeg er usikker på det mentale. Hun inviterer junior til lek selv,og synes det er veldig gøy en stund,men når hun ikke orker mer,så er hun så mild at hun ikke sier i fra klart nok til den yngste. Og junior er sterkere og naturlig nok mer utholdende,så da blir det for mye for henne. Junior vil mer enn gjerne løpe, leke og herje hele tiden,så vi må inn for å stoppe det ofte. Hun begynner jo å roe seg litt mer, men er fortsatt ganske umoden som lapphunden ofte kan være ganske lenge. Og da blir det mye bjeffing. Da skiller vi de. Det er jo ikke så lett å få gjort når de er alene,og derfor tenker vi det er best for den gamle at de er hver for seg. Men,hun bjeffer når de er alene sammen og junior ligger og sover også,så hvorfor,det vet vi ikke. Det eneste som stopper bjeffingen i alle situasjoner stort sett,er så lenge hun har en frossen kong eller noe annet å tygge på. Da er det som regel stille til hun er ferdig med det, og så er det på igjen med bjeffingen. Hun elsker mat,går helt i transe og koser seg så hun er helt i sin egen verden. Så ja,det er ikke bare en ting, men det mest utfordrende akkurat nå,er at det blir vanskelig når de ikke kan være alene i samme hus. Jeg har prøvd å snakke til henne via kamera for å roe henne når hun bjeffer så mye,men da eskalerer det enda mer fordi hun ikke ser meg. Og junior blir jo med i bjeffekoret,og står da å uler. Vi har heldigvis meget tålmodige naboer, men det går jo ikke i lengden når de hører lyden inn i husene sine i timevis. Jeg synes egentlig løsningen med at den gamle har hele huset med tilgang til kjeller, mens junior har gangen med en kompostgrind mellom de burde være en god løsning, men det synes altså ikke pensjonisten vår at var greit.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...