Gå til innhold
Hundesonen.no

Buhunden Ask


MarieR

Recommended Posts

  • Svar 112
  • Created
  • Siste svar

Ja, både pels og blikk er helt skjønnt :kiss: (vet det, jeg er fryktelig beskjeden :hug: )

Ble veldig glad da han endelig viste seg tillitten verdig, det gjør alt så mye enklere, selv om det kan ha vert en engangshendelse at han ikke stakk ;) Men det finner vi ut av, nå vet jeg at han kan om han vil! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, tru meg, hun hadde ikke en gang rukket å se på han :kiss: Ask bruker ikke blikket til å sjarmere, han bare fyker rett på han :hug: hehe. Selvtilitten på topp, han mener absolutt ikke at han trenger å sjrmere noen overhodet, det er en selvfølge at alle lar han hoppe på ryggen sin. Jeg leter enda etter ei tispe som kan konfirmere han litt for meg.. ;) Men ja, han har pene øyne.

Det bildet der ble tatt fra kjøkkenvinduet - dermed den bedendre looken. :P "Kan du for h..vette se til å legge bort kameraet og heller komme ut å gå tur med meg?!...Okei, ikke meningen å kjefte..men kom da!"

Et blikk sier mer en tusen ord, hvertfall fra den hunden :ahappy: Lille krøllhalen min det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å høre så masse skryt om han! :)

I dag på trening fant vi ny super godbit: vaffler! Med dette som godbit lå han i dekk knapt en meter unna en unghund hannvalp som han adri har hilst på, som også lå i dekk! :P Alt dette er faktorer som vanligvis fører til at Ask ser sitt snitt til å være tøff og bøllette, ikke bare er det en hannhund, den er ung, og den "ligger nede". Vet Ask reagerer på disse tingene, så det var supert å se at jeg og vafflene var mer verdt enn den andre hunden! :P Han kan når han vil, tydeligvis. (Eller når jeg gjør en god nok jobb med forsterkeren.. :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ask har nå fått sitt første møte med pulk og komtesele. Han trives foran pulken, og lystrer godt. Vi har ikke begynt med vekt i den enda, men det kommer. :hmm:

Mer spamming av hodebilder, samt en buhund som setter pris på å være ute i snøen. ;)

Vakre gutten min...

DSCF07572.jpg

Han ligger visst heller slik ute i snøen enn inne i hundehuset...

dscf07542.jpg

Sideblikk på tilværelsen..

DSCF07592.jpg

Treningsmessig har han bedret seg i det siste. Lineføring og fri ved fot er bedre enn noensinne, og vi er begge motivert for tiden. Og siden solen skinner om dagene, snøen ligger og kulden holder seg, har han det veldig bra. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

DSCF0934.jpg

Ask ut på tur i noe av snøen som kom her i april.

Jeg har kartlagt litt hva vi skal "gjøre" i 07 nå, og har kommet frem til bla:

- Karakterteste han igjen, evt. MH (Kun for eget bruk, han skal jo ikke avles på)

- Øyelyse han.

- Trene mer LP

- Komme oss på AG og/ eller sporkurs. Vi må også ha LP kurs.

- Sosialisere og miljøtrene masse for å få en tryggere hund.

Vi (jeg hvertfall..) gleder oss forsåvidt til sommeren begge to, fikk en liten forsmak på den i forrige uke, og det var så herlig å kunne sitte i fjæra og bare nyte alt uten en bobledress og mye klær på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ask har hatt masse damebesøk den siste tiden, først ei schipperke tispe, derette en elghund og en border collie. Han er blitt mye bedre til å omgås andre tisper, og hunder generelt! Han har veldig godt av hunder som enten overser han, (hannhunder) og tisper som sier fra. Han har bodd sammen med disse tispene også, og er veldig grei å ha i hus med andre hunder, han er harmonisk og rolig. :)

Vet ikke helt hva han driver med her, ser nesten ut som han gjeter Dina...

DSCF1041.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 months later...

Siden sist oppdatering her har Ask lært seg og apportere. :cool: Vi gikk oss på en smell (bokstavelig talt) med apportbukken, og etter det refuserte han øvelsen en stund. Men så begynte jeg på nytt med tauknute og nå apporterer han igjen. Tauknute, ball og til nøds apportbukken, men den er ikke særlig kul.

DSCF1663.jpg

DSCF1667.jpg

Vi har også fått øynene opp for freestyle, så det blir enda en hobby aktivitet framover ;) Ask likte det også virket det som.

Ask er påmeldt til Hamar, og man kan jo bare lure på hvorfor...men han er nå en gang påmeldt og siden jeg er svært interesert i å vite hva akkurat denne dommeren mener om Ask stiller han på det som mest sannsynlig blir en av hans siste utstillinger.

DSCF1659.jpgDSCF1661.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva det er med Ask og retrievere jeg..først Tinka, og nå Mira ;) Han har god smak da. Og han ER veldig glad i kos :P

Ja, det skal ikke stå på noe annet, men du kan jo KOSE med din, jeg kan ikke sette meg ned på gulvet, får da blir jeg overfalt.. :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...