Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppsummering rasene på sonen


Djervekvinnen

Recommended Posts

Ut fra de som deltok, ser man at disse rasene er det flest av her på forumet (over 5 stykker) :

- Bordercollie 13 stykker

- Blandingshunder 11 stykker

- Cavalier king ch. spaniel 8 stykker

- Løwchen 7 stykker

- Papillon 7 stykker

- Schæfer 6 stykker

- Shetland sheepdog 6 stykker

- Aktia 6 stykker

Noe som overrasker dere ut fra dette? Eller noe annet innspill å komme med?

For min del hadde jeg ikke trodd det skulle være såå mange bordercollie. Heller ikke Løwchen. Har ikke hørt så mye om denne rasen her inne, så det overrasket meg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var vel egentlig ikke så overraskende. Løwchen er en skjelden rase, men så vidt jeg vet er det én person som eier alle løwchenene? Hvis det er én person som har mange hunder av en rase her, vil det fort slå ut på statistikken, uten at det egentlig er representativt.

I 2004 var border collie nr 3 på lista over de mest vanlige hundene her i landet, bare slått av schæfer og elghund. (Har ikke sett på statistikken for 2005 ennå). Sheltie og cavalier er jo også blant de 10 vanligste. Papillon og Akita ligger noe lenger ned på lista.

Ellers så ble det jo en del rot når folk her skulle si hvilken rase de hadde. Vet ikke helt om jeg stoler på resultatet her. Men det er jo ingen høytidelig eller viktig statistikk heller, så vi får vel se gjennom fingrene med det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noe som overasket meg er at det ikke var fler schæfere, siden man hele tiden har hørt( værtfall før) at det var så mange med schæfere på dette forumet, var nesten overfullt, av oss... hehe...

men vi var jo ganske langt nede på lista vi.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havana: selvfølgelig er ikke dette en "vitenskapelig" statistikk for å si det sånn om raser. Hehe :D , men kun for å få et lite innblikk over rasene her på forumet. Selv om det ble litt surr og ikke alle deltar. Its no big deal.

jeg syns det interessant at det er så mange forskejllige raser her. Som Kristina sier. Positivt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det mangler 3-4 aussier til i målingen og det er sikkert enda flere hunderaser hvor alle ikke har kommet med.. :D

Løwchen overasket meg, har jo nesten ikke hørt om den engang.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke nesten tusen medlemmer? Hvis alle hadde lagt inn sin hund (eller noen hadde orket å finne ut hvilken hund alle har) så hadde kanskje statistikken vært ganske annerledes?

Selv synes jeg det er rart at det er bare tre wheaten her, siden det er verdens aller søteste hund :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke at det var så mange Border collier. 2 av de er mine, men jeg trodde ikke det var 11 andre :D Løwchen overasket meg at det var så mange av de. Trodde også at det skulle komme flere av schæfer, men det er kanskje ikke alle som har svart :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ut som jeg og mine små løvevenner har tatt dere på senga ;)

var vel ingen her før jeg kom med en hel pakke :) trodde ikke vi skulle havne så høyt på lista

pass på ellers overtar vi hele forumet her :):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

hei, vet ikke om den opptellinga gjelder enda,men jeg har ikke lagt meg inn ,der,men har ikke fått hunden min enda,men den kommer!! iså tilfelle om jeg kan regnes med,så er det ihvertfall en papillon til her inne..bare sånn at det skal stemme sånn ca. for dere som holder styr på det.... :barfy: håper jeg ikke har laget krøll for noen..?

valpehilsen fra Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BC overrasker meg ikke i det hele tatt, virker som en veldig vanlig hund ( misforstå meg rett :barfy: ) Men den lista ble det jo bare tull med, spør du meg. Synes den ble feil ca annenhver gang. Så på det siste innlegget, og der stod det to boxere, men det er ihvertfall 7 boxere her inne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

? er det virkelig bare 6 sheltis? Var sikker på det var 15-20 stk av de jeg...Det er vel egentlig 3 Groenendaeler her (2ne?)..kommer vi høyt opp da eller :)

Jeg har ikke svart nei, så da er det 3 groenendaeler :)

Hvis det går på antall hunder, kommer vel terven ganske høyt opp og da, Belgerpia har jo 3 bare hun, Vipsen har en og jeg har en (beklager om det er noen jeg ikke har fått med meg nå?) Da er 5 terver, ihvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...