Gå til innhold
Hundesonen.no

Lærerne trur visst ikke vi har annet å gjøre..


MarieR

Recommended Posts

de har høye tanker om oss hvertfall! Jeg visste tiende klasse ble hardt, men ærlig talt, 2 tentamener og to vanlige prøver på en uke, det er vel å ta litt hardt i? Ikke nok med det, men vi har enda to tentamener og en vanlig prøve å forberde oss til. Alt til neste uke! <_< samtidig drukner vi i lekser, men de får bare flyte altså..gjør det jeg rekker, men gidder ikke sette av tid til lekeser når jeg har avsluttende prøver å tenke på.

flere som blir neddynget på skolen nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har masse LEKSER jeg å :P

Men de tror IKKE at vi har annet å gjøre de tenker sikkert bare på å gi oss mest lekser og begrave og i teite lekser! ;) læreren våres må vi kunne ALT!vis vi ikke kan det så er vi kjempe dumme!

Håper dere kjønnte det :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de har høye tanker om oss hvertfall! Jeg visste tiende klasse ble hardt, men ærlig talt, 2 tentamener og to vanlige prøver på en uke, det er vel å ta litt hardt i? Ikke nok med det, men vi har enda to tentamener og en vanlig prøve å forberde oss til. Alt til neste uke! <_< samtidig drukner vi i lekser, men de får bare flyte altså..gjør det jeg rekker, men gidder ikke sette av tid til lekeser når jeg har avsluttende prøver å tenke på.

flere som blir neddynget på skolen nå?

Sug det i deg og gjør leksene dine du.

Ellers ender du som arbedsløs stakkar som ikke har råd til en kebab engang. ;):innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å si det sånn : det blir litt å gjøre for lærerne deres også.. :P

Etter påske er det nemlig ikke så mye skole igjen...Pinse, 17 mai, eksamen..Det er uvanlig for meg å ikke ta med en bunke i kofferten hjem i en ferie.( unntatt sommeren da..) :P

Om to uker sitter jeg med 4 tentamens bunker ,jeg... Som jeg må gjøre for at dere i 10.klasse skal få en standpunktkarakter , fin skoleplass og en framtid..Det er over 100 stiler, det..

Gjør leksene dine du, de er nok pensum i prøver senere i vår tenker jeg.

Om ikke annet , så er du forberedt til muntlig i juni.

Alle prøvene er for at dere skal få så mange sjanser til å vise hva dere kan .Jo færre prøver, jo mer teller hver enkelt prøve.. :lærer:

Dette er siste innspurt, stå på nå , det betaler seg senere.

og du, prøver er noe vi er pålagt å ha, det er ikke noe vi klekker ut over grytene våre, kaklende på lærerværelset for å plage dere. :innocent:;)

Hver eneste prøve/høring dere har fører til arbeid for oss også..

Men at du er sliten, det sier jeg ikke noe på.... :P

trøst deg med at tiden går fort.. :love2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å si det sånn : det blir litt å gjøre for lærerne deres også.. :

Etter påske er det nemlig ikke så mye skole igjen...Pinse, 17 mai, eksamen..Det er uvanlig for meg å ikke ta med en bunke i kofferten hjem i en ferie.( unntatt sommeren da..) :P

Om to uker sitter jeg med 4 tentamens bunker ,jeg... Som jeg må gjøre for at dere i 10.klasse skal få en standpunktkarakter , fin skoleplass og en framtid..Det er over 100 stiler, det..

Gjør leksene dine du, de er nok pensum i prøver senere i vår tenker jeg.

Om ikke annet , så er du forberedt til muntlig i juni.

Alle prøvene er for at dere skal få så mange sjanser til å vise hva dere kan .Jo færre prøver, jo mer teller hver enkelt prøve.. :lærer:

Dette er siste innspurt, stå på nå , det betaler seg senere.

og du, prøver er noe vi er pålagt å ha, det er ikke noe vi klekker ut over grytene våre, kaklende på lærerværelset for å plage dere. :innocent:;)

Hver eneste prøve/høring dere har fører til arbeid for oss også..

Men at du er sliten, det sier jeg ikke noe på.... :P

trøst deg med at tiden går fort.. :love2:

hehe, ja lærerne har en del og gjøre de også ja..! Lærerne våre drar til italia for å lære ett eller annet om den nye læreplanen og neste år, og lar oss være igjenn på skolen med studenter. Herregud, skolen kommer til å falle ned :P

og du har jo helt rett i at prøvene er pensum til prøver, men genteknologi er så utrolig lite motiverende! hihi..er det vi har prøve om neste uke, samt engelsk tentamen..gleder meg til den da. engelsk er gøy! :P

jeg som trudde dere sitter og pønsker ut det minst motiverende og vanskeligste stoffet før prøvene..? På prøvene våre får vi alltid spørsmål om det jeg faktisk ikke rakk å lære meg, og aldri om det jeg lærte

det at hundesonen er her hjelper ikke akkurat på lysten tilå sette av tid til lekser, men det må vel gjøres..jaja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her har vil ALT for mye å gjøre også. Går også i tiende, og de forventer at vi skal gjøre lekser i minst 2 timer hver dag, olg tillegg forberede oss til alle pøvene de lager. De forventer også at vi skal gjøre lekser i helgene... Er helt utslitt.

Vi har prosjekter, foredrag, prøver fra departementet, prøver lærerene lager og masse innleveringer.

Visste at tiende skulle bli hardt, men vi har altfor mye å gjøre nå.

Vet at lærerne har mye å gjøre de også, men de kan jo lette litt på presset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye skolen og hele det nye opplegget til Kristin Clemet har i alle fall ødelagt mye av den lille arbeidslysten jeg hadde. De skryter jo sånn av at det blir færre elever per lærer, men de fleste timene i uka er vi førti elever på en lærer - i de såkalte "basetimene" hvor det er meningen at vi skal jobbe. Det fungerer jo overhodet ikke, basen min er forferdelig bråkete, og de som vil prøve å jobbe litt må "flykte" ut til fellesarealene. Dit blir bråkmakerne fra andre baser kastet ut, og det sier seg selv at det er en dårlig kombinasjon.

Vi har sykt mye lekser. Siden lærerne får færre timer og mindre tid til å undervise på, gir de oss i stedet enda mer lekser og egenarbeid, noe som overhodet ikke er optimalt. Kontaktlæreren min syns det er helt forskrekkelig, men pga det store pensumet i norsk og samfunnsfag er han nødt til å gi oss mye lekser, enda han egentlig ikke vil. Hele det nye skolesystemet fungerer elendig på vår skole i alle fall. Mulig det blir bedre når de får litt mer rutine på det, men jeg tror nok det vil ta et par-tre år, minst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøver iallfall ikke å være slemme. Hvis klassen man er lærer for får et dårlig resultat, er det ganske pinlig faktisk, det er EN av grunnene til at man ønsker at det skal gå bra med hver enkelt elev. Men det viktigste er ikke at det blir pinlig for læreren, man blir faktisk ganske engasjert i elevene sine. Jeg tenker mye på hvordan det går med elevene, og hva jeg kan gjøre for at de skal klare seg så bra som mulig. De er jo barna mine alle sammen! :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skjønner at det er vanskelig.. Men gled deg til avsluttende år på vgs du, vi har ikke akkurat minimalt å gjøre vi heller, for å si det sånn! Men det er bare å bite tennene sammen, og de aller fleste lærere er faktisk utrolig positive til å gjøre noen forandringer/utsettelser om man spør ordentlig, og ikke klager og syter. Good luck, hilsen fra Russ06;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøver iallfall ikke å være slemme. Hvis klassen man er lærer for får et dårlig resultat, er det ganske pinlig faktisk, det er EN av grunnene til at man ønsker at det skal gå bra med hver enkelt elev. Men det viktigste er ikke at det blir pinlig for læreren, man blir faktisk ganske engasjert i elevene sine. Jeg tenker mye på hvordan det går med elevene, og hva jeg kan gjøre for at de skal klare seg så bra som mulig. De er jo barna mine alle sammen! :D

Flere lærere her??

Og hva angår å fylle klasserom med elever fra gulv til tak på grunn av økonomi... det har jeg MYE å si om.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...