Gå til innhold
Hundesonen.no

Klager litt..


Ulvinne

Recommended Posts

Ja,som det står i overskriften har jeg det ikke noe fint hjemme.

Moren min og jeg deler hus noe jeg er grådig lei av,jeg blir mast på om og støvsuge,rydde rom,sitte mindre på pc(selv om jeg betaler for den),hun forlanger pc hver kveld i 2 og en halv time! Huff...

Hun maser på at jeg må få meg en jobb,jammen jeg prøver jo det! Jeg sitter på internett og saumfarer det som er av stillingsannonser hver dag. Nå leter jeg etter egen leilighet men sosial kontoret dekker ikke mer enn 3000 for meg.

Hun maser om at jeg må lage middag innimellom,jeg må gjøre lekser,jeg må gjøre ditt og jeg må gjøre datt..

Huff jeg har det så fælt..

Likevel sitter jeg nå og mumser(spiser) hennes nybakte sjokolade kake med vanilje krem inni,jeg drikkr brus som hun har betalt for. I stad spiste jeg frokost som hun hadde handlet. Jeg røyker røyken hun kjøper. Jeg bor i hennes hus,sover under hennes tak,jeg dusjer i hennes dusj,jeg får ha hund i hennes hus. (men bare 1,å så slem hun er)..

Vi har dårlig råd,og det er bare mamma sin skyld at ikke jeg kan få en ny bukse minst engang i uka,det er ihvertfll ikke min skyld! For det hadde da helt klart ikke hjulpet om jeg hadde brukt hodet den gangen jeg skulle gå på skole,og faktisk gått på skolen i steden fo og ha et fravær på 360 dager i året. Fått meg utdanning,skaffet meg jobb og tjent mine egne penger slik at jeg kunne kjøpe den buksa selv. Nei,vettu hva.. Slik kan ingen forvente! Det er og være storforlangene.. Så klart er det ikke min skyld..

det er også min fars skyld at jeg nå sitter her med min mor,dårlig råd,gamle klær osv.. For HAn kunne da gitt MEG ihvertfall 3000 kroner i mnd og leve for! Det ville da vært det minste..

Og exen min? Selvfølgelig er det hans skyld! Han skulle tjent seg rik,kjøpt en diger villa med stue piker slik at jeg kunne ligge i svømmebassenget hele dagen og spise frukt. Han skulle da ikke spare på godteriet på veien? Nei vettu hva.. Man kan ikke nekte noen og spise godt bare fordi man vil få god råd,man bør da kunne klare og bli rik på en dag eller to??

Og søskenen mine? De har like mye skyld de.. Forde at vi kranglet da vi var små og de har flyttet ut nå har jeg fått plager og dårlig råd.. De skulle da bodd her de også slik at de kunne tjne penger sånn at jeg kunne gå ut med vennenne mine hver dag!

Nei,jeg har det så grusomt.

Og opp i alt dette lever jeg alikevel grunnet min mor og far og alle andre rundt meg.

En dag begynner jeg og tenke litt.. Og jeg sier: Det er vel ikke MIN skyld at JEG er bortskjemt??

Nei,det er det ikke. Men det er min skyld at jeg ikke har gjort noe med det før nå.

Jeg sier:det er da ikke min skyld at jeg ikke har jobb?? Vel,jo det er ingen andre jeg kan klandre for dette. Jeg leter ikke hardt nok,jeg var så dum at jeg ikke gikk på skolen og fikk utdanning.

Jammen det er skolen sin skyld at jeg ikke gikk på skolen sier jeg!! Javel? Ja,selvfølgelig.. De tvingte mg jo til og sitte og høre på hva DE hadde og si.. Jeg måtte lese og pugge og skrive og.. ja jeg vettikke hva! Ja huff så fælt det er på meg..

Jeg takker og bukker for at jeg lever som jeg gjør! Jeg blir ikke slått,sultet(selv om det kanskje er nære på i blandt),tvunget til og arbeide for luse lønn eller værre.. Jeg har det tørt,jeg har mat,jeg har kjærlighet. Og enda skal jeg sitte og forlange mer??

Moralen her må vel være at jeg er dritt lei av og lese om 12-25 åringer som synes de har det så fælt fordi de ikke får kjøpt en miss sixti(??) bukse til 600 kroner minimum engang i uka fordi alle vennene deres har det! Vennene deres som vil snu seg mot deg og kaste dritt bak ryggen din så fort du snur andre enden til.

Jeg for min del er glad for de vennene jeg har,de er ikke mange,men desto bedre de jeg har..

Jeg lærte mitt på en veldig harde måten,for ja,jeg var bortskjemt.. Og ja,jeg var stor forlangende.. Så jeg det da? Nei.. Ser jeg det nå? Ja.. Rødmer jeg med gråten i halsen av ydmykelse hvergang jeg tenker på det? Ja..

Innrømmer jeg det? Ja..

Har jeg lært? Ja..

Så til dere der ute i alle aldersgrupper(det er ikke bare de under 20) som har det så fælt fordi dere ikke får kebab til middag hver dag,synes det er grusomt og måte spise opp brokkolien sin til middag,gråter fordi dere ikke kan gå ut med deres såkalte venner hele dagen i steden for og hjelpe din mor som må holde et helt hus ryddig og rent samtidig om hun jobber fulltid(!), pst dypt ti ganger... Og tenk.. er det egentlig så fælt og ha foreldre som bryr seg? Er det virkelig helt krise om du ikke får akkurat den buksa den dagen du vil ha den? Jeg føler de fleste vil kunne være i stand til og svare nei på de spørsmålene.. Vel,gjør leksene dine,vær glad du har foreldre,og ta vare på dine ekte venner uavhengig av om de har 20 av den merke buksa som er best på markedet nå eller ei..

Unnskyld,dette ble langt. Og sikkert rotete. Men jeg har fått nok av det og måtte bare få det ut. ;)

Så er det bare og håpe det var til hjelp for noen. :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ett innlegg til ettertanke! og ja, endatil jeg kjenner meg igjen her selv om det er en del år siden jeg selv var i den alderen.. :innocent:

I dag sitter jeg vel på "den andre siden" som mor, og har vel den følelsen som foreldre ofte har, dårlig samvittighet fordi pengene ikke strekker til...

Skulle gitt så mye for å hjelpe mer enn hva man klarer....

Så det er ikke viljen det kommer ann på, men desverre ofte lommeboken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ett innlegg til ettertanke! og ja, endatil jeg kjenner meg igjen her selv om det er en del år siden jeg selv var i den alderen.. :innocent:

I dag sitter jeg vel på "den andre siden" som mor, og har vel den følelsen som foreldre ofte har, dårlig samvittighet fordi pengene ikke strekker til...

Skulle gitt så mye for å hjelpe mer enn hva man klarer....

Så det er ikke viljen det kommer ann på, men desverre ofte lommeboken..

Netopp.. Og hadde nå fler innsett det hadde det kanskje ikke vært så fælt på oss likevel? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*phu... Nå var jeg redd for at du mente dette når jeg begynte å lese ;)

Men veldig fornuftig skrevet. Men det er vel sånn tinga har blitt nå. "Vi" forlanger mer og mer.

Jeg kan klage meg ende over, over at jeg bor hjemme og er lei foreldrene mine, og at jeg ikke får lov til noen ting. Men der kan jeg takke meg selv, jeg skaffer meg ikke jobb så jeg kan flytte ut.

Tror man skal være takknemlig bare man får mat, har tak over hodet,ikke blir slått, og har klær. Jeg trenger ikke nye klær hver uke/mnd, og har jeg venner som skulle baksnakket meg pga dette, så er det ikke mine venner :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Supert skrevet :innocent:

Er selv ikke den typen som forlangeer nye klær hver uka :P

Nok med de jeg har..Heldig er jeg som faktisk har klær, og lever et liv med hodet riktig plassert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert skrevet :innocent:

Ble litt trist for meg da..Sitter her med en mor med kreft, oj jaggu meg får jeg veldig vondt inne i meg fordi jeg ikke har hjulpet til så mye hjemme osv,...

Griner nå, for å si det mildt sagt!!

Ikke sikkert hun blir frisk igjen ;)

Huff..Som jeg fikk skyld følelse for et eller annet!

Huff.. Det var trist og høre..

Men jeg regner med du hjelper da du kan og eventuelt har snakket med din mor om dette?

Jeg må jo understreke at dete var ikke myntet på de som faktisk HAR det vondt hjemme eller som faktisk ikke har mulighet til og hjelpe.. Men de som sitter og ser på og krever ditt og datt..

Var nå ikke meningen og få deg til og gråte da.. Håper virkelig det går bra med moren din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Huff.. Det var trist og høre..

Men jeg regner med du hjelper da du kan og eventuelt har snakket med din mor om dette?

Jeg må jo understreke at dete var ikke myntet på de som faktisk HAR det vondt hjemme eller som faktisk ikke har mulighet til og hjelpe.. Men de som sitter og ser på og krever ditt og datt..

Var nå ikke meningen og få deg til og gråte da.. Håper virkelig det går bra med moren din!

HeHe..gråter akuratt ikke ;)

Men det rant noen får tårer ja :P

Du er ikke den eneste som håper det går bra :innocent:

Vært til sykehuset i dag da, og nå ligger hun og sover..Kan ikke kjøre eller noe sånnt..Må faktisk bestille ferdig mat i dag...

Kjøleskapet er tomt så...

Tilbake til emnet :P

Selv er jeg ikke av den typen som vil ha ny bukse hver uke..Heller nytt hundeutstyr :P

Men M;en:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Ja,da jeg er så dum at jeg ikke har fått meg jobb og kan kjøpe selv så er det fullt mulig. ;):innocent:

HaHa.....

"Hundelufting tilbys!

Jeg er en dame som ikke har fått jobb enda...Bor hjemme hos mamma, men får ikke penger til kebab... Tilbyr hundelufting... Timeslønn: Det en kebab koster!"

HaHa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HaHa.....

"Hundelufting tilbys!

Jeg er en dame som ikke har fått jobb enda...Bor hjemme hos mamma, men får ikke penger til kebab... Tilbyr hundelufting... Timeslønn: Det en kebab koster!"

HaHa

:innocent:

Eller: Mamma er så slem at jeg ikke får middag vær dag,så kan du vær så snill og la meg lufte hunden din slik at jeg kan spise maten dens? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

:innocent:

Eller: Mamma er så slem at jeg ikke får middag vær dag,så kan du vær så snill og la meg lufte hunden din slik at jeg kan spise maten dens? :P

HaHa ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe bra innlegg :D

Fikk noe å tenke på der, selv om det er mamma som må mase på meg for at jeg skal ta imot penger å gå til byen å kjøpe bukse :icon_redface: (hater å handle :P)

hihi, bra det ikke er bare meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...