Gå til innhold
Hundesonen.no

Ei venninne av meg har fått ny valp.

Renate A

Recommended Posts

Skrevet

Dette fant jeg om rasestandard på Akita Inu.

Akitaen har 4 farger; rød, sesam (som er en rød akita som har

en del røde dekkhår som har sort hårtipp) hvit og tigret. Alle unntatt hvit skal ha URAJIRO (Hvitaktig pels på sidene av snutepartiet, kinnene, undersiden av kjeven, halsen, brystet magen undersiden av halsen og på innsiden av bena.

Da er det en AA da. Ser like plugg ut som jenta vår gjorde for noen mnd siden :)

Skrevet

Da er det en AA da. Ser like plugg ut som jenta vår gjorde for noen mnd siden :)

Ja hun er en AA ( hørte med Else igår), en skikkelig plugg med masse energi, men veldig snill samtidig. :)

Skrevet

Ja hun er en AA ( hørte med Else igår), en skikkelig plugg med masse energi, men veldig snill samtidig. :innocent:

Masse energi har vår kun i kontakt med andre lekne hunder, men hjemme er hun knapt å se. Hun skrus liksom av når vi kommer innendørs. Vi har hatt raser som Am.St.Terrier, Sibirian Husky, elghund tidligere. AA er akkurat den "blandingen" vi alltid ønsket i våre tidligere hunder. De bjeffer så å si aldri, er rolige innendørs, lekne ute, og ikke minst har ikke den motoren vår "amstaff" hadde. Samtidig har de en nydelig pels som ikke røyter foruten stormrøytingen. *skryte hemningsløst* Du må si det til vennina di, at hun er heldig ;) Hvor kommer valpen fra forresten? Får jeg sjansen til å jabbe om rasen, så griper jeg muligheten, skjønner du *lol*

Skrevet

Masse energi har vår kun i kontakt med andre lekne hunder, men hjemme er hun knapt å se. Hun skrus liksom av når vi kommer innendørs. Vi har hatt raser som Am.St.Terrier, Sibirian Husky, elghund tidligere. AA er akkurat den "blandingen" vi alltid ønsket i våre tidligere hunder. De bjeffer så å si aldri, er rolige innendørs, lekne ute, og ikke minst har ikke den motoren vår "amstaff" hadde. Samtidig har de en nydelig pels som ikke røyter foruten stormrøytingen. *skryte hemningsløst* Du må si det til vennina di, at hun er heldig :icon_redface: Hvor kommer valpen fra forresten? Får jeg sjansen til å jabbe om rasen, så griper jeg muligheten, skjønner du *lol*

Jeg husker ikke hvor hun kommer fra, men tror det er oppe ved Gardermoen et sted, uten å si noe sikkert.

Jeg prøver å få hun til å komme inn her så hun kan prate med andre med samme rase. :D

Var ute idag også og Trurbo og Chicka har det så gøy sammen, men det er en tøff liten valp med mye futt.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helt enig! Savner mer aktivitet, ironisk nok, siden jeg ikke har vært aktiv her på snart 20 år. Hadde vært moro å hørt hvordan det gik nå med alle «gamle». For min del handler det nok litt om at småbarnsliv og jobb har tatt mye tid, og det at jeg har vært hundeløs i en del år. Å når jeg skriver n innser jeg også at det handler om at jeg ikke sitter å surfer på pcen lenger, forum fra mobil er ikke helt det samme. 
    • Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...