Ingen kjennskap til tractive, men hadde Mitt Spor fra Telenor før (funket ikke for meg fordi den var avhengig av nettilgang), og nå Lildog. Når Lildogbrikken funker er den grei, men på de snart 2,5 årene jeg har hatt Lildog har det vært mange tilfeller av at den faller ut pga mangel på nett (funker ikke i områder med bare Edge), ikke fungerer før jeg gjør en oppdatering (litt dumt når det dukker opp mens man er på tur) eller at appen ikke klarer å lokalisere brikken igjen på et døgn eller mer. Batteriet holdt maks 3 døgn.
Føler jeg har brukt 2 år på å være gratis produkttester for Lildog, og fikk nå i høst endelig erstatningsbrikke til den jeg hadde. Har ikke rukket å teste den nye på samme steder som jeg har hatt problemer med den gamle brikken (Finnskogen, Kongsbergområdet), så vet ikke om det var problemer kun med min gamle brikke eller et generelt problem - men kan vel si at jeg ikke er veldig imponert over innholdet i responsen fra kundeservice, selv om de som oftest er raske til å svare. Alt løses nemlig med restart av brikken (og da må man jo ha brikken i hånda og ikke på en forsvunnet hund), en oppdatering som kommer osv.
Det jeg har fått testet på erstatningsbrikken er batteritiden, og den er definitivt dårligere. Lørdag morgen hadde den stått på lading hele natten og jeg la den i vinduskarmen - søndag morgen (23,5 time senere) lyste batteriindikatoren i appen rødt (og dette er etter den oppdateringen som kom i forrige uke som skulle øke batterikapasiteten til 5 døgn).
Før kunne man se % igjen på batteriet og litt annen funksjonalitet, men det er gradvis fjernet. Antall skritt den måler er veldig avhengig av hvor man fester brikken, og for meg irrelevant info (jeg vil ha antall km), og "live GPS" lar seg ikke alltid aktivisere (selv ikke med fullt batteri).
Håper jo på at andre har betraktelig bedre erfaringer enn meg, og at det bare er jeg som har vært uheldig med brikkene, for jeg kjøpte tidlig og har fri bruk i 7,5 år til. Akkurat nå er den verdien lik 0