Gå til innhold
Hundesonen.no

simira

Medlemmer
  • Innholdsteller

    13,372
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Days Won

    466

Alt skrevet av simira

  1. Det er ikke bare positivt på forumet her, om du sjekker litt. Knut er flink, men flinkere med hunder enn folk. Og det er veldig familiehund/hverdagsrettet, så ikke ideelt om man ser for seg å konkurrere i fremtiden. Men de har fått flere instruktører, noen som jeg vet er flinke. Veronika Wister var vel aktiv her inne en stund? Det er greit med offkom ihvertfall, vi hadde ikke bil da vi gikk kurs der.
  2. Jepp, så fort det går så langt så er det ofte frustrasjon over at man selv har feil og ikke får gjort noe med det, og ikke greier å legge skylden på alle andre. Det er en del konspirasjonsteorier ute og går, men jeg tror ikke at både advokat, politi og to hundepensjonater er så korrupte at de går veldig inn for å lure en hund fra en uskyldig eier.
  3. Bur vil være bedre enn sele uansett, fordi en sele som er solid nok til at den ikke ryker vil gå ganske hardt ut over hundekroppen på de punktene selen dekker, i stedet for at det vil fordele seg mer, som når en hund blir kastet mot burveggen.
  4. Uuuunskyld! Bergamasco, ikke komondor. Åssen ser og husker man forskjell på alle disse hippiene da!? Hvilken dag? Er nok for tidlig for meg uansett, grenser for hvor tidlig jeg vil være når jeg skal stå tre-fire timer på stand... Men om det er fredag så får jeg kanskje sett en puli eller to ihvertfall.
  5. I Oslo kan jeg på det varmeste anbefale Lundqvist hundeskole, Canis Oslo/Lahaugmoen og Jar hundeskole. Hundeakademiet er også ganske bra.
  6. Det er sant, men selv om noen kommer i god tid for å få parkering eller gå ned hund så er det jo ikke alle som skal/må være der 9. Når skal du gå? Hadde jo vært morsomt å se en live puli... på tide, kanskje (jeg har møtt en komondor som bor i nabolaget, faktisk, men that's it).
  7. Hvorfor det?
  8. Over en time før du skal inn i ringen? Det bør vel holde.
  9. http://hundesonen.no/forum/topic/74521-er-petworld-faktisk-norges-stoerste-nettbutikk-for-dyr/?p=1725400 http://www.canis.no/innlegg.php?id=1642606 (bruker er også her på forumet med samme nick) http://www.canis.no/innlegg.php?start=1&nr=96570 Det er bare å søke litt på kennelnavnene deres så finnes man flere utsagn fra valpekjøpere og folk som har vært der og sett nok til å ikke kjøpe valp der. Vet ikke hvor mange av kullene deres som er reg i NKK, siden de er utestengt, men mulig man finner noe der også. Det er såvidt jeg vet relativt kjent i labradormiljøet ihvertfall.
  10. Angrefristen ja. Man kan da vel angre selv om varen er skadet.
  11. For meg kan de ha så god kundeservice de bare vil. Så lenge de driver valpefabrikk ved siden av så får de ingen av pengene mine.
  12. @Tekopp Jeg mente hovedsaklig ift Thailand. Grunnen til at jeg vurderer det (sånn utenom pris) er at på ferie har jeg tid og ork til å dille med slikt. På grunn av ME (jeg er helt sikker på at jeg vil tåle selve tatoveringen) har jeg ikke så mye overskudd til ekstra stell og sånt i hverdagen. Det blir isåfall på slutten av ferien, og hvis jeg finner et studio på forhånd som jeg kan være trygg på. Men nå er planen å flytte til UK etterhvert, så kan jo titte litt der også.
  13. Ettersom du har kjøpt på nett så har du også to ukers reklamasjonsrett.
  14. Ja, det er mange løse tråder i denne historien. Og ganske vanskelig for utenforstående å forstå hva som egentlig har skjedd i det hele tatt. For de fleste, meg inkludert, er vel mest nysgjerrig på akkurat det.
  15. Duh, bildet vises ikke lengre! New pls? Er UK stedet å tatovere seg altså? Jeg er jo oftere der enn noe annet sted... driver og vurderer litt hvor jeg skal tatovere meg nå (Thailand i vinter, krever isåfall litt reseach, Norge, lettere å finne noe anbefalt, mer reguleringer... UK?).
  16. Det vet du vel ikke noe om hvorvidt de har gjort? Angivelig har de vært i kontakt med både Støle og Tunge for flere uker siden, ifølge det de selv sier?
  17. Det var ikke negativt ment i den forstand at noen burde behøve å holde det skjult, mer at de ikke har delt det offentlig på forumet isåfall. Det kan godt være at noen som leser på forumet har det, men de har ikke fortalt om det. Og om de er fantastiske er det delte meninger om. De to jeg har møtt har hatt veldig dårlig gemytt (lurer på om den ene hadde noe leddproblem også?), og eierene sa at de ikke ville anbefale rasen videre. Det er også uenighet om det er gjort bra avlsabeide på denne rasen eller ikke, men det kan du strengt tatt lese om i den andre tråden.
  18. Det kommer jo litt an på hva man ønsker av kjæledyret og hvilke forhold man har. Men chinchilla er allergivennlige ihvertfall. Et vennepar der hun driver med rotteoppdrett (i garasjen, siden han ikke tåler dem...) har han chinchillaer, det er det eneste han tåler. Han er ikke kraftig allergisk da, men hund er f.eks. uaktuelt. Er det snakk om å måtte omplassere de hundene du har? Har dere prøvd Petal Cleanse?
  19. Det er ikke babyspråk, det er dialekt. Og dessverre ikke unormalt jo yngre man er. Ja, og da begynner vi vel å nærme oss to uker den 1. november.
  20. Den ene som vurdete å kjøpe rasen slo det fra seg etter den tråden. Hvis noen her har MAS så har de holdt det godt skjult isåfall.
  21. Har dere en side som ikke er på facebook? Det er faktisk stadig flere som ikke er der.
  22. Trenger vi ikke? Jeg vil påstå det er høyst interessant, både for allmenheten og myndighetene, om Tunge uten videre omplasserer hunder de får inn som er funnet, når eier har meldt seg (gitt at dette stemmer).
  23. Aya, O Helga natt? Hm, julesanglisten min er flere timer lang. Ikke alle er like fine, men jeg greier ikke å velge en favoritt eller to heller, det kommer an på humøret og anledningen.
  24. Når det er åpent på fb så er det offisielle medier. Det er vel ikke så mye man kan gjøre, annet enn å se hvordan det løser seg. Tunge bør vite hvem de har omplassert hunden til. Dersom de som har gått ut med dette faktisk har eierskap og hadde en avtale med Støle eller Tunge så bør det ordne seg ganske fort. Ikke minst regner jeg med at de som har fått hunden til seg bør reagere.
  25. Det er vel postet offentlig på fb, og forumet er også offentlig? Personens versjon av saken kommer vel fram på fb.
×
×
  • Opprett ny...