Jump to content
Hundesonen.no
Sign in to follow this  

Flåttfjerner

Recommended Posts

Forumet fortsetter under annonsen

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Du vet det er dårlig vær når du ber hunden om unnskyldning for å tvinge den med ut 
    • Korrekt bygget? Etter hvilken fasit? For hvilket bruk? Det er åpenbart at - i hovedsak - så er de samme genene som gir mørkere, lettere hunder (golden) assosiert med gode (bedre) bruksegenskaper - hvis ikke hadde de ikke sett slik ut. Dessuten er det slik at form predikerer funksjon - en gitt type kropp har det bedre med å sprette rundt i lyngen enn en annen, og hunden vil derfor like det bedre og derfor bli bedre på det (dette heter et eller annet i biologien, men husker bare ikke hva). Så nei, i all hovedsak får du ikke en hvit, grovbygd, tung golden med svært gode bruks/jaktegenskaper.
    • Jeg riktignok ikke, men har brukt et nokså lignende belte med bevegelighet foran de siste 10 årene. Det fra Sundpro, brukt til alt fra ski og sykkel til turgåing og rattkjelke. Jeg elsker det, og panikkroken! 
    • Nå svarer jeg bare kun subjektivt på de bildene som ble lagt ut. Og selv om showgolden er den klart den tyngste, er det også den som er mest korrekt bygget. Det er det jeg vil frem til. Kan man ikke få golden som er begge deler?? Jeg ser mange jaktvarianter av flere raser, og mange av dem, er så trist bygget at jeg får frysninger. Krokete ben, steile skuldre, dårlig vinklet, flate poter osv. Det er det jeg synes er trist. Skal en hund fungere i terreng, må de også ha kropp som fungerer.
    • Hei! Er på utkikk etter et nytt løpebelte, og har sett litt på non-stop canix. Liker at det festes med spenne (har non-stop ferd fra før, og synes festeanordningen er litt knotete), at det ser ut til å sitte mer over hoftene, og at karabinkroken som kobbelet er festet i kan beveges sideveis hvis hunden ikke løper rett foran deg. Noen som har erfaring med beltet? Evt forslag til andre belter som er egnet til jogging?
  • Nylig opprettede emner